Sve se, čini se, vrti oko broja pet kod američkog benda Vampire Weekend, nisu objavili ništa novo u prethodnih pet godina, a onda su njihov peti studijski album (Columbia Records) objavili 5. aprila.
Ezra Kenig, Kris Baio i Kris Tompson su na novom albumu bili inspirisani i proganjani duhom Njujorka prošloga veka, ali je zanimljivo da su, osim u svom rodnom gradu, novi album snimali svuda po svetu, u Los Anđelesu, Londonu i Tokiju. Album je većinski producirao Koenig uz pomoć dugogodišnjeg saradnika Ariela Rechtshaida, miks je uradio Dejv Fridman a mastering Emili Lazar.
Za novi album, za koga Ezra Kenig kaže da je njegov “Dark Side Of The Moon koji sreće Paul’s Boutique”, urađen je i trejler koji možete pogledati ovde:
Tokom 2019-2020., Kenig je napisao gomilu stihova, koju je pretočio u desetak pesama, koje su poslednjih pet godina prerađivane, doterivane da bi postepeno dobili melodijske i tekstualne strukture koje će bendu Vampire Weekend doneti nove kreativne vrhunce. Only God Was Above Us pokriva univerzalne teme, od poriva da se preispita svet u kome živimo, do potrage za duševnim mirom do koga se može doći jedino prihvatanjem. Album je onoliko neposredan koliko je kompleksan, sa jedne strane možda njihov najgrublji do sada, a sa druge strane možda njihov najlepši i najmelodičniji.
Naslov albuma “Only God Was Above Us” je konačan zaključak, onaj koji je započeo na razigranoj, profanoj i konfrontirajućoj noti i protiče bujukom emocija, doživljaja, likova i priča, pre nego što se završi nedvosmislenom porukom prihvatanja… i jednostavno, bukvalnim “nadati se”:
“I hope you let it go
I hope you let it go
Our enemy’s invincible
I hope you let it go”
Vrlo zanimljivo je da im se jedna pesma na albumu zove “Pravda”.
Naslov albuma je direktno preuzet sa omota albuma fotografija groblja metroa koje je napravio Stiven Zigel u Nju Džersiju 1988.godine.
Na naslovnoj strani albuma čovek u oborenom vagonu podzemne železnice čita izdanje New York Daily News od 1.maja 1988. sa naslovnom pričom koja detaljno opisuje užasnu eksploziju koja je otkinula krov aviona na letu Aloha Airlines 243. Naslov citira preživelog putnika: “SAMO JE BOG BIO IZNAD NAS”.
Prva dve muzičke ponude sa albuma bile su su “Capricorn” i “Gen-X-Cops”, pesme koji su izašle 16. februara. “Capricorne” koju je napisao Ezra Kenig, a producirao zajedno sa Arielom Rečstajdom, počinje varljivo prigušenom notom, a njene nežne melodije i razlomljeni tonovi razvijaju se u transcedentni hor i vrtlog distorzičnih gitara i živopisnih bubnjeva. “Gen-X-Cops” su napisali Kenig i Tompson, a takođe i producirali uz pomoć Rečstajlda. Pesma počinje frenetičnom gitarom koja priliči naslovu pesme preuzetom iz akcionog hongkonškog filma devedesetih godina prošlog veka, čiji refren glasi: “Svaka generacija donosi svoje izvinjenje”.
U režiji dugogodišnjeg kreativnog direktora grupe, Nika Harvuda, “Capricorn” je vizuelno putovanje u Njujork kasnih osamdesetih, koja pokazuje privlačnu, ali prljavu eru grada. Spot za “Gen-X-Cops” koji je režirao Dru Pirs (The Fall Guy, Mission:Impossible-Rogue Nation) ide sasvim drugačijim putem, putem autentičnosti, koristeći originalne filmske materijale koje je koristuo Zigel krajem osamdesetih u Njujorku.
Pogledajte spot pesme “Capricorne”:
Pogledajte spot za pesmu “Gen-X-Cops”:
Istovremeni izlazak dve pesme je u službi pokazivanja različitih strana albuma, mada je “Capricorn” odabran kao vodeći prvi singl.
Uporedo sa izlaskom prvih singlova, Vampire Weekend su najavili veliku američku turneju, koju organizuje Live Nation a obuhvata 39 koncerata. Kasnije, tokom godine, bend će najaviti i evropski deo turneje.
“Only God Was Above Us” će se pojaviti na standardnom disku, duplom disku, standardnom crnom vinilu, limitiranim vinilima sa alternativnim naslovnicama, dok će se u limitiranim izdanjima pojaviti i na providnom i metalik srebrnom vinilu.