Za XL Recordings objavljen je “With A Hammer”, dugo očekivani debitantski studijski album njujorške kantautorke Kejti Jaedži Li (Kathy Yaeji Lee) poznate samo kao Yaeji, koji stiže posle njena dva EP-a i mixtejp objavljenog 2020. godine.
Malo se umetnika pojavilo u poslednjih pet godina s toliko namere, obzira i kreativnog integriteta kao ova multitalentovana Amerikanka južnokorejskog porekla.
Nakon što je sa svoja prva dva EP-ja (“Yaeji” i “EP”) ponovo pokrenula plesnu kulturu u Njujorku, otvorivši underground novoj generaciji, Yaeji je još više istraživala mogućnosti svoje praksu, uključivši u rad koji konstantno razvija vizualnu umetnost, film, dizajn proizvoda i igara, i ne samo.
Album je nastao u dvogodišnjem razdoblju u Njujorku, Seulu i Londonu, započet nedugo nakon objavljivanja njenog hvaljenog mixtejpa “What We Drew” i tokom karantina pandemije COVID-19. “With A Hammer” je dijaristička oda samoistraživanju; osećaj suočavanja sa sopstvenim emocijama i transformacija koja je moguća kada smo dovoljno hrabri da se menjamo.
U ovom slučaju, Yaeji ispituje svoj odnos prema ljutnji. To je pomak od njenog prethodnog rada, mešanje elemenata trip-hopa i rocka sa njenim poznatim stilom pod uticajem house-a, baveći se više mračnim i samorefleksivnim lirskim temama, kako na engleskom tako i na korejskom.
Na ovom putešestviju Yaeji gazi kroz tamu tuge i sumnje, i oslobađa pomamu besa, uz pomoć metaforičkog čekića – koga je nazvala Hamer Li – a sa kojim ona razbija kruta pravila, očekivanja i barijere koje su je sprečavale da govori svoju najpotpuniju istinu.
Albumu su prethodili singlovi “For Granted” i nedavno objavljen “Passed Me By”. Yaeji je angažovala neke bliske prijatelje da joj se pridruže na albumu, uključujući britansku muzičarku Lorejn Džejms, pevača iz Baltimora Nourished By Time, plus producente iz Njujorka Kej Vata i Enayet iz Yaeji proširene ekipe SLINK NYC.
Yaeji ponovo lebdi napred-nazad, između engleskog i korejskog, da prenese ono što joj je na srcu sa najvećom iskrenošću. U ovome je iskrenost, duboka briga i svest da se Kathy Yaeji Lee u SAD i Južnoj Koreji vidi kao muzički otpadnik, gde je ipak isklesala svoj svet koji postoji između tradicionalnog i konvencionalnog, ličnog i univerzalnog.
Rođena u Flašingu, Kvins 1993. godine, vuče korene iz Seula, Tokija, Atlante i Njujorka, i svi ti gradovi joj služe kao pozadina za njen jedinstveni, hibridni zvuk kojim sintetiše uticaje korejskog indi roka i elektronike, hip hopa i R&B kasnih 90-ih i ranih 2000-ih, drum & base-a i tehna.
Sa svojim miksejpom iz 2020. “What We Drew” izoštrila je svoju viziju muzičara koji je kreativno neograničen jezikom i geografijom.
Pitchfork ju je nazvao jednom od “25 Artists Shaping the Future of Music” 2022. godine. Takođe je krasila naslovnicu Crack magazina, The FADER, MixMag i Burdock Media, između ostalih, i predstavljena je u programima u V&A muzeju, Serpentine Gallery i MoMA PS1. Pojavila se i na “Charli XCX” albumu Charli iz 2019. godine.
Kroz ovaj transformativni proces stvaranja pesama za album “With A Hammer” , ona na kraju upoznaje uzbudljivo samoopredeljenje i nadu koja čeka na drugoj strani, i poziva svoje slušaoce i fanove da učine isto.