Stiven Van Zant ima pesimističnu perspektivu kada razmišlja o budućnosti klasičnog roka.
Tokom pojavljivanja u Club Randomu sa Bilom Merom, gitarista E Street Banda je ispitao način na koji se promenila konzumacija muzike.
– Trenutno, pošto je diskografska industrija mrtva, nema više prodaje ploča osim Tejlor Svift i Bijonse – izjavio je Van Zant. Umesto toga, objasnio je on, filmovi i televizijske emisije su postali najbolji način da umetnici koji snimaju zarađuju novac. Međutim, i to je postalo problematično jer su muzičari povećali svoje naknade za licenciranje kako bi preživeli.
Da li znate zašto Stiven Van Zant nikada nije svirao pesme svog idola Fredija Kinga?
– Imate gomilu bilo čega, 25-godišnjaka sa spiskom pesama sa brojem pored – primetio je Van Zant. – Dakle, ako želite da snimite film ili TV emisiju, tražite pesmu, oni pogledaju broj i naplate vam taj broj, koji je uvek visok jer nema drugog prihoda.
Pošto klasični rok nudi materijal koji je prepoznatljiv širokom krugu slušalaca, to je često najlicencirani žanr muzike. Međutim, Van Zant veruje da će se filmski stvaraoci povući od klasičnog roka suočeni sa rastućim troškovima licenciranja, čime će se ukloniti važan put da pesme budu izložene novim slušaocima.
– Ovo je pravi problem. I mislim da će za 10 godina, za 20 godina, to biti problem jer će sva ova muzika umreti ako se ne promoviše i ne čuje – rekao je Van Zant. – Biće kao, Motown ko? Ko? Roling Stones?”
Zašto je Stiven Van Zant napustio Springstina i E Street Bend… i zašto se vratio
Van Zant je predložio izmene zakona oko licenciranja muzike kao kompromis da bi filmski stvaraoci i muzičari bili srećni. Zatim je primetio koliko se moderni pejzaž razlikuje od vremena kada su E Street Band i Brus Springstin počeli.
– Kada smo počeli, muzika u filmovima je bila besplatna. Bilo je besplatno – objasnio je on. – Martin Skorseze. Nije čak ni tražio dozvolu da stavi “Be My Baby“ u “Mean Streets” jer je bilo besplatno. I ljudi su to shvatali kao promociju ploča. Niko više ne promoviše ploče.
Van Zant je ukazao na popularnu seriju “Stranger Things” kao primer kako TV i film mogu da privuku novu pažnju klasičnim numerama. Gitarista je insistirao da je takvo licenciranje od vitalnog značaja za nastavak opstanka klasičnog roka.
– Kada naša generacija ode, ko će znati za ove stvari?