Direktori Paramounta umalo su “dali nogu” pokojnom reditelju jer je potrošio previše novca za snimanje jedne scene.
Naime, direktori Paramounta silno su se naljutili na Skota jer je potrošio ceo dan na snimanje odbojkaške scene s Tomom Kruzom i Valom Kilmerom koja je u scenariju bila predviđena tek jednim paragrafom.
ŽIVOT NIJE FILM… TOM KRUZ SLUPAO DŽIP MULTIMILIJARDERA KOJI JE FINANSIRAO “TOP GUN: MAVERICK”
Tu priču koja se događala iza kulisa ovog filmskog klasika iz 1986. sada su u THR podcastu “Behind the Screen” otkrili Kris Lebenzon i Bili Veber, montažeri “Top Guna”. Ovaj dvojac bio je nominovan za Oskara za svoj rad na “Top Gunu”, a nastavili su da sarađuju sa Skotom i na drugim hitovima.
– Scenario je predviđao pravu igru, pa su snimili sve, uključujući i rezultate, a Toni je to snimio kao reklamu i zbog toga su bili strašno ljuti – ispričao je Lebenzon.
OZBILJNA FRKA OKO FILMA “TOP GUN”… PODIGNUTA TUŽBA, FRANŠIZA U OPASNOSTI, “MAVERICK” NIJE SMEO DA BUDE SNIMLJEN?
– Studio je bio tako ljut. Šef produkcije Čarli Megajer rekao je da će ga otpustiti jer je proveo ceo dan snimajući tu scenu. I onda ona naravno postane jedna od najpoznatijih iz tog filma – nadovezao se Veber.
Tandem je otkrio i druge detalje sa snimanja tog danas kultnog filma, poput toga kako su izveli scene leta.
– Ekipa je otišla u severnu Nevadu gde postoji vojna škola letenja i tamo su snimili 90 posto snimaka aviona. Kada su piloti koji su morali da lete pročitali scenario, rekli su Toniju da je ovo stvarno sjajna priča, ali da ne mogu da izvedu ništa od toga što je napisano. On ih je naravno pitao kako to misle, a oni uzvratili – “avioni to ne rade” – otkrio je Veber. Skot je nazvao ekipu i rekao im kako stvari stoje, pa su se dogovorili da snima i vidi šta će se dogoditi.
NOVINAR PRE 12 GODINA OBEĆAO DA ĆE POJESTI CIPELU AKO IZAĐE NOVI “TOP GUN”… A SAD JE TO I URADIO
– Bilo je neverovatno dosadno jer su kamere bile na zemlji, a avioni visoko u vazduhu i nisu mogli da im se približe ni helikopterima. Na kraju su pronašli brdo na koje su mogli da se popnu vozilima i kamionima s kamerama a pilotu su pokazali gde treba da preleti – rekao je Veber. Sve snimljene scene letova montažeri su, kažu, pogledali na stotine puta, tražeći one uporabljive. Na kraju su sve to “iseckali” i spojili niz različitih letova kako bi dobili jedan – i tako za sve scene.