Proglašeni pobednici 17. Leskovačkog internacionalnog festivala filmske režije, Gran pri Vladimiru Perišiću za “Lost Country”

0
45
Lost Country/screenshot La Semaine de la Critique
Oglasi

Proglašenjem pobednika završen je ovogodišnji 17. Leskovački internacionalni festival filmske režije.

GLAVNI TAKMIČARSKI PROGRAM

Žiri: Ivan Ikić, Irfan Mensur i Predrag Ličina

Nagrada Gran Pri za najbolju režiju – “Lost Country” Vladimir Perišić

Obrazloženje žirija: Vešto snimljena epoha iz bliske nam prošlosti u bližim planovima jer širi kadrovi i nisu toliko potrebni kad imate ovakve glumačke bravure.

Druga nagrada za režiju – “Ekskurzija” Una Gunjak

Obrazloženje žirija: Najveća pohvala svakom glumcu i reditelju jeste da se u filmu ne primećuju gluma i režija što je u ovom filmu ispoštovano u najvećoj meri.

Treća nagrada za režiju – “Radnička klasa ide u pakao” Mladen Đorđević

Obrazloženje žirija: Zahvaljujući ovoliko autentičnim i stvarnim likovima reditelj je prevazišao okvire žanra, kao i obično.

PROGRAM MLADI AUTORI U FOKUSU

Žiri: Maša Nešković, Vuk Ršumović, Maja Medić

Žiri selekcije “Mladi autori u fokusu” jednoglasno je odlučio da nagradu za najbolji film dodeli ostvarenju “Rana oklevanja” turskog reditelja Selmana Nadžara.

Obrazloženje žirija: U svom drugom dugometražnom filmu, Nadžar nam donosi duboko promišljen i provokativan pogled na pravdu i lični moral, u svetu koji nam ne dozvoljava da kontrolišemo sopstvene živote. Kroz lik Džanan, briljantno odigran od strane Tulin Ozen, film nas vodi kroz jedan dan u životu advokatice čiji je život rastrzan između različitih svetova i uloga. Kao snažna figura u dominantno muškom okruženju, ona biva prinuđena da donese odluke za koje, s jedne strane, veruje da su ispravne, a koje je, sa druge strane, čine da i sama postane deo korumpiranog sistema.

Reditelj maestralno koristi javne prostore – sud, ulicu, kafanu, bolnicu – da istraži osećanje zarobljenosti svoje junakinje, kako u profesionalnom tako i u ličnom životu. Kroz njen lik, Nadžar postavlja ključna pitanja o funkcionisanju pravosudnog sistema i odgovornosti pojedinca u društvu gde institucije ne rade svoj posao. Uprkos kompleksnosti teme, film ostaje fokusiran i precizan, sa impresivnom ekonomičnošću pripovedanja. U svega 84 minuta, Nadžar uspeva da stvori slojevit portret ne samo svoje junakinje, već i čitavog društva. “Rana oklevanja” je film koji ostaje sa gledaocem dugo nakon odjavne špice, podstičući nas da preispitujemo do koje mere naše pojedinačne odluke oblikuju društvo u kom živimo. Zbog svoje umetničke vizije, društvene relevantnosti i emotivne snage, ovaj film zaslužuje nagradu za najbolje ostvarenje ove selekcije festivala.

PROGRAM STUDENTSKI FILM

Žiri: Predrag Đurđević, Dženan Esko, Miloš Vlalukin

Nagrada za najbolju režiju studentskog filma – “Svakako ću da krvarim” Sara Radulović

Obrazloženje žirija: Film “Svakako ću da krvarim”, Sare Radulović, srpske rediteljke zaslužuje prvu nagradu za režiju studentskog fima, jer je kroz hrabar i uspešno izveden rediteljski postupak iz jednog kadra uspela da u jednom dahu iznese dramu glavne junakinje, mlade devojke, koja je izvršila abortus bez znanja i podrške svog dečka.

Druga nagrada za režiju studentskog filma – “Joža” Jan Krevatin

Obrazloženje žirija: Film “Joža”, hrvatskog reditelja Jana Krevatina, zaslužuje drugu nagradu za režiju studentskog filma, jer je na izuzetno suptilan način vodio glumce u građenju složenih i dvosmislenih međuljudskih odnosa, uz autentičan i inovativan rediteljski pečat.

Treća nagrada za režiju studentskog filma – “Alenka” Kristian Bernard Irgl

Obrazloženje žirija: Film “Alenka”, slovenačkog reditelja Kristiana Bernarda Irgla, zaslužuje treću nagradu, jer na sveden emotivni način, uz izuzetno precizan rediteljski postupak, uspeva da iznese dramu glavne junakinje koja pokušava da ublaži traumu svog sina.

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime