Preminuo Stiv Albini, kultni muzičar i inženjer zvuka koji je snimio albume Nirvane i Pixiesa

0
74
Stiv Albini, screenshot YouTube
Oglasi

Stiv Albini, frontmen i gitarista Shellaca i Big Blacka, poznatih grupa američkog nezavisnog rocka, preminuo je danas od srčanog udara u 61. godini, javile su kolege iz njegovog studija Electronic Audio u Čikagu magazinu Pitchfork.

Osim što je bio predvodnik underground rocka sa svojim bendovima, Albini je bio poznat po svom producentskom radu u studiju, iako je više voleo izraz “inženjer” nego “producent”. Snimio je albume ”In Utero” Nirvane, ”Surfer Rosa” Pixiesa, ”Rid of Me” PJ Harvey i bezbroj drugih danas klasičnih albuma i bio je otvoreni kritičar izrabljivačkih praksi u muzičkoj industriji do kraja života. Godine 2014. opisao je muzičke medije kao “površne” i sastavljene od “copy paste sranja” i nije voleo pop muziku, a 2015. rekao je da je “pop muzika za decu i idiote”.

30 godina od “In Utero”… Nirvana objavila novi, kvazipsihodelični spot za “Dumb”, ručno oslikan na 8-milimetarskom filmu

Albini je kritikovao i muzičke festivale jer su komercijalizovali alternativnu muziku. U intervjuu iz 1993. rekao je o festivalu Lollapalooza:

– Lollapalooza je najgori primer korporativnog zadiranja u ono što bi trebalo da bude underground. To je samo marketing velikih razmera za bendove koji se pretvaraju da su alternativni, ali su zapravo samo još jedan aspekt sheme masovnog kulturnog iskorištavanja. Ne cenim niti volim te bendove i ne zanima me ceo taj krug. Da su na Lollapaloozi nastupile grupe kao što su Jesus Lizard, Melvins, Fugazi i Slint, onda biste mogli da tvrdite da su to bili ljudi s muzičkog vrha. A zapravo su bili najpopularniji bendovi s MTV-ja koji nisu heavy metal.

Jesus Lizard i Melvins kasnije su nastupili na festivalu.

Godine 1993. Nirvana je angažirala Albinija za njihov treći album ”In Utero”. Albini je najpre odbio Nirvanu i nazvao je bend “R.E.M. s fuzzboxom” i “neupadljivu verziju zvuka iz Seattlea”. Međutim, prihvatio je posao jer mu ih je bilo žao, doživljavajući ih kao “istu vrstu ljudi kao i svi sitni bendovi s kojima imam posla”, prepušteni na milost i nemilost njihovoj diskografskoj kući.

Kobejn je rekao da je odabrao Albinija jer je producirao dve njegove omiljene ploče, ”Surfer Rosa” (1988.) Pixiesa i ”Pod” (1990.) Breedersa. Kobejn je želeo Albinijevu tehniku snimanja u prostoriji s nekoliko mikrofona, što prethodni Nirvanini producenti nisu radili.

Albinijeva uloga ”audioinženjera” postala je sinonim za analognu produkciju koja zvuči živo i donosi opipljivu sirovu energiju, što potvrđuju albumi grupa kao što su Jesus Lizard, Boss Hog i Jon Spencer Blues Explosion.

Albinijev bend Shellac pripremao se za turneju na kojoj je trebalo da promoviše prvi album ”To All Trains” posle deset godina pauze, a biće objavljen sledeće nedelje.

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime