Predsednik SAD u obraćanju Kongresu pozvao je firme koje se bave prodajom ulaznica za koncerte da smanje dodatne naknade na ulaznice i time omoguće uštedu kućnog budžeta brojnim porodicama koje žele da odu na koncerte ili sportska takmičenja.
Ova izjava predsednika Bajdena došla je posle saslušanja u Kongresu SAD u vezi s problemima u industriji prodaje ulaznica, koje je održano kao odgovor na kontroverzu oko Ticketmasterovog upravljanja pretprodajom ulaznica za turneju Tejlor Svift krajem prošle godine.
Fanovi su baš ljuti… Ulaznice za turneju Brusa Springstina koštaju i do 5.000 dolara
Hiljada fanova koji su pokušavali da nabavei ulaznice u pretprodaji prijavili su dugotrajno čekanje, prekide rada web stranica i prenaduvane cene na stranicama za pretprodaju. Ticketmaster, firma za prodaju ulaznica, kasnije je priznala da je popustila zbog istorijski neviđene potražnje s kojom su se suočili od strane fanova Tejlor Svift pre nego što je ona odlučila da otkaže prodaju ulaznica.
Osam dana posle početka saslušanja, Džo Bajden se direktno pozabavio još jednim važnim problemom u problematici prodaje ulaznica, takozvanim ‘Junk fees’ koje se dodaju cenama ulaznica. Na sastanku Odbora za tržišnu utakmicu, Bajden je pozvao Kongres da snizi ogromne naknade za usluge koje firme poput Ticketmastera naplaćuju na ulaznice za koncerte ili sportske događaje kako bi uštedeli velike količine novca brojnim porodicama koje žele da posete takve događaje.
Haos sa ulaznicama za turneju Tejlor Svift, otvorio pitanja o monopolu u koncertnoj industriji, uključila se i Bela kuća
Administracija Džoa Bajdena izdala je i službeno saopštenje: “Mnogi online prodavci ulaznica nameću ogromne naknade za usluge pri samoj odjavi posle kupljene ulaznice koje se ne otkrivaju kada potrošači biraju svoje ulaznice. Pri pregledu 31 sportskog događaja kod pet web prodavaca ulaznica naknade za usluge iznosile su u proseku više od 20 posto nominalne vrednosti ulaznice, a ukupne naknade, poput naknada za obradu, naknada za dostavu i naknada za objekte, dosegle su do više od polovine cene same karte. Četvoročlana porodica koja odluči da ode na jednu manifestaciju tog tipa mogla bi na kraju da plati puno više od 100 dolara naknade iznad cene ulaznica. Često, ako Amerikanci žele da prisustvuju određenom koncertu ili sportskom događaju, imaju samo jednu online opciju za početnu kupovinuu ulaznice. To znači da čak i kad bi potrošači znali da će možda morati da plate veliku naknadu preko cene ulaznice, ne bi imali načina da to izbegnu ako bi hteli da prisustvuju određenom događaju. Jedna kompanija ima ekskluzivno partnerstvo s prijavljenih 80 od 100 najboljih arena u Sjedinjenim Državama, što joj omogućava da naplaćuje naknade za prisustvovanje događajima na tim vodećim mestima bez straha od konkurencije”.
Otkrivena taktika za kupovinu najjeftinijih ulaznica za koncerte i festivale…
Američki predsednik Bajden takođe želi da suzbije skrivene naknade u drugim industrijama, kao što su skrivene naknade u hotelima, naknade za prekoračenje, naknade za kašnjenje kreditne kartice i naknade za prevremeni raskid koje naplaćuju davaoci usluga interneta i telefonije.