Kada je singl “Shout” Tears for Fears u avgustu 1985. godine stigao na broj 1 na Billboardovoj listi, nagovestio je još jednu veliku prekretnicu u karijeri poznatog benda.
Do tada, grupa je već bila megapopularna u svojoj rodnoj Engleskoj, posle debi albuma iz 1983. “The Hurting”. Iako su Tears for Fears imali četiri pesme u britanskom Top 20, sličan uspeh zaobišao ih je preko “bare” sve do 1985. godine.
POSLE 13 GODINA NEŠTO NOVO I OD TEARS FOR FEARS – KOMPILACIJA “RULE THE WORLD” I DVE NOVE PESME
Kako se grupa, koju su tada činili gitarista i pevač Roland Orzabal, basista i pevač Kurt Smit, bubnjar Meni Elijas i klavijaturista Jan Stenli, povukla da bi radila na svom sledećem LP-u, “Songs From the Big Chair”, tražili su načine kako da prošire svoj zvuk. Kris Hjuz, koji je bio tu na debi albumu benda, ponovo je počeo da radi sa njima.
– Ono što je stvarno učinio bio je pokušaj da nas izvuče iz rutine sintisajzera u koju smo upali – prisetio se Orzabal. – Želeli smo da je sve programirano. Svaki deo celine morao je bude zanimljiv sam po sebi. Ono što je učinio on učinio je to što me pribio uza zid i i naterao me da uzmem gitaru i sve drufo oteram dođavola.
Kad se bend okupio u studiju, Orzabal, koji je napisao većinu pesama, poneo je sa sobom ideju za “Shout”.
– Imao sam hor na “Shout” i imao sam ritam koji je ukraden iz pesme Talking Headsa “Remain in Light” – prisetio se kasnije Orzabal. – Jan i Kris igrali su se ritmom, a “izmislili” su i motiv flaute koja prolazi kroz stih i hor. Jan mi je predložio razne varijante pevanja stihova i to me je oslobodilo straha kako će se pevati.
Ostalo je… kako kažu, istorija.
Inače, tekst za “Shout” je bio inspirisan primarnom terapijom, metodom psihoterapije koju je stvorio dr. Artur Janov. Njen opšti koncept sugeriše da pacijent može da pobedi ranu životnu traumu ponovnim prolaženjem kroz nju uz neobuzdano vrištanje. Metodologija je uticala na mnoge umetnike, uključujući i Džona Lenona. Janov je svoju teoriju objavio u popularnoj knjizi iz 1970. godine “The Primal Scream”.
HL/Izvor: ultimatclassicrock.com