Život i karijera Pitera Gebrijela su neosporni dokaz njegove genijalnosti. Uspevši da postane poznat kao frontmen progresivnog rok benda Genesis, Gebrijel je napustio bend 1975. godine, pokrenuvši izuzetno uspešnu solo karijeru koju je započeo nezaboravnim singlom “Solsbury Hill”.
U okviru Gebrijelovog impresivnog opusa, jedan od njegovih najcenjenijih i najprodavanijih albuma ostaje multiplatinasti album iz 1986. godine, “So”. Ovaj album predstavio je hitove koji su se popeli na vrhove lista, poput “Sledgehammer”, “In Your Eyes” i “Don’t Give Up”. Potvrdio je njegov status jedinstvenog umetnika i obezbedio mu mesto među najvećim muzičarima svih vremena.
Piter Gebrijel objavljuje album posle više od 20 godina… i svaka pesma ima svoj poseban miks
Tokom svog boravka u Genesisu, Gebrijel je vešto stvarao prolazne, mirne kompozicije. Međutim, upravo kroz svoje solo putovanje došao je do punog umetničkog izraza. Uživao je u istraživanju raznolikih uticaja, stvarajući kompleksne zvučne pejzaže koji su bili primetno progresivni za njegovo vreme.
Godine 1992. objavio je jedno od svojih najličnijih dela, svoj šesti studijski album “Us”. Ovo je došlo nakon niza turbulentnih događaja za Gebrijela, koji je svoja lična iskustva pretočio u album, uključujući neuspešan brak, iskustva sa psihoterapijom i evoluirajuću distancu između njega i njegove najstarije ćerke u tom periodu.
Piter Gebrijel: U mojim godinama ili pobegneš od smrtnosti ili uskočiš u nju…
Jedan od singlova sa albuma, “Digging In The Dirt”, savršeno sažima ovu temu introspekcije. Pesma se poziva na obimnu psihoterapiju koja je zauzimala Gebrijelovo vreme od poslednjeg studijskog albuma. a kako prenosi Songfacts, pesma je takođe nastala nakon što je Gebrijel proučavao zatvorenike kako bi saznao njihove motive za ubistvo.
Pesma se efikasno bavi tamnom stranom pevača. Kako je objasnio za Uncut:
– Čitao sam puno, pokušavajući da shvatim sve ono što čini da se osećate onako kako se osećate. Posle samospoznaje, ne primenjujete iste modele ponašanja. Ključ svega je preuzimanje odgovornosti za sebe. Okrivljavanje bilo koga drugog, posebno u međuljudskim odnosima. neće vas nigde odvesti.
Ako ne možeš da pobediš… Piter Gebrijel pozvao muzičare da prihvate veštačku inteligenciju umesto da se bore protiv nje
U istraživanju ubica, Gabrijel se posebno zainteresovao za knjigu “Zašto ubijamo”.
– Siguran sam da je, kao i svaka pesma, odražavala ono što se dešavalo u mom životu – objasnio je za The Daily Mirror – čitao sam knjigu o tome šta ubice imaju zajedničko, o psihološkoj strukturi koja ih povezuje.
Takođe, prolazio sam kroz terapiju, to je takođe uticalo na mene. Nije bilo katartično iskustvo gde sam ponovo proživljavao sve emocije, ali kontrast između tamnog i reflektivnog raspoloženja bio je nešto na šta smo bili najviše fokusirani.
Podsetite se sjajne pesme “Digging In The Dirt” Pitera Gebrijela.