Petrovaradinska tvrđava u Novom Sadu postala je deo nove turističke rute, kojom se promovišu balkanske tvrđave, kao neke od najvažnijih kulturno-istorijskih atrakcija u regionu.
Druga najveća evropska tvrđava na Dunavu, širom sveta postala je poznata po održavanju EXIT festivala, koji na njenoj turistifikaciji radi intenzivno već godinama, a od ove biće još vidljivija u svetskim okvirima. Svi turisti koji se zainteresuju za istorijsko i kulturno nasleđe Balkana, moći će bliže da se upoznaju sa Petrovaradinskom tvrđavom zahvaljujući projektu “Creative History Balkans Tour”, koji je pokrenula EXIT fondacija, najavljeno je danas na konferenciji za novinare održanoj u Gradskoj kući u Novom Sadu, prilikom predstavljanja programske platforme “Tvrđava mira” projekta “Novi Sad 2021 – Evropska prestonica kulture”.
Povodom obeležavanja sto godina od potpisivanja Versajskog mirovnog sporazuma 1919. godine i zvaničnog završetka Prvog svetskog rata, EXIT fondacija će u saradnji sa legendarnom multimedijalnom umetnicom i mirovnom aktivistkinjom Joko Ono 28. juna na Petrovaradinskoj tvrđavi otvoriti i konceptualnu instalaciju pod imenom “One day…”. Pored Exita, ova instalacija će dodatno promovisati Petrovaradinsku tvrđavu, ali i ceo Novi Sad na međunarodnoj sceni kao grad tolerancije, saradnje i kulture.
Projekat “Creative History Balkans Tour”, koji je EXIT fondacija pokrenula uz podršku Evropske unije i Saveta za regionalnu saradnju, ima za cilj da brendira i promoviše četiri istorijske tvrđave u četiri balkanske zemlje, oslanjajući se na sinergetski spoj kreativnih industrija i kulturnog nasleđa: Tvrđavu Kastel u Banjaluci, budvanski Stari grad, Petrovaradinsku tvrđavu u Novom Sadu i Tvrđavu Rozafa u Skadru. Na konferenciji je prezentovana i jedinstvena internet platforma, koja će na kreativan i savremen način turistima širom sveta predstaviti turističke bisere kulturnog nasleđa Balkana. (više info na www.creativehistorybalkans.com)