Momčilo Bajagić Bajaga trebalo je da održi koncert u hrvatskom gradu Solinu, međutim organizatori su objavili da je on otkazan.
“Ovim vas putem obaveštavamo da je koncert sastava Bajaga & Instruktori, koji je u sklopu ovogodišnjeg Kawa Festa trebalo da bude održan u petak, 22. avgusta 2025, otkazan zbog sigurnosno-tehničkih razloga”, objavio je Kawa Fest koji se odvija u sklopu Solinskog kulturnog leta, prenosi Index.hr.
Ali, dalmatinski portal saznaje da su u pitanju bili drugi razlozi.
Pišu da su organizatori navodno nedeljama bili izloženi pritiscima pojedinih organizacija i udruženja koje Bajagu i dalje doživljavaju kao politički nepoželjnu osobu – bez obzira na to što su isti bend i isti muzičar već godinama redovni gosti hrvatskih pozornica, od Pule do Dubrovnika.
Na kraju su pritisci učinili svoje i koncert je otkazan. Organizator koncerta, Javna ustanova kulture Zvonimir, nije htela da se oglasi.
Ovo nije prvi Bajagin koncert koji je otkazan u poslednje vreme, jer se to desilo i sa nastupom u Sisku, gde je trebalo da nastupi početkom juna. To se dogodilo nakon što je HDZ došao na vlast u tom gradu.
Dok Beograd odbrojava dane do jednog od najiščekivanijih koncerata godine, 18. jula na Ušću, kada legendarni Guns N’ Roses dolaze u organizaciji Skymusica i Live Nationa, u srcu Dušanovca nikla je vizuelna uvertira.
Juče je oslikan mural posvećen kultnoj rep grupi Public Enemy, koja će se naći u ulozi specijalne predgrupe te večeri.
Ovaj stvaralački podvig, dimenzija 4×6 metara, delo je beogradskog slobodnog umetnika Wunstea, i oslikava frontmene Chuck D-ja i Flavor Flava u prepoznatljivom, angažovanom stilu koji je obeležio celu jednu eru.
– Jedan od meni lično omiljenih, a svakako prvi rep bend koji sam ikada čuo. Mnogi ljudi koji prate istoriju hip-hop kulture složili bi se da je Public Enemy jedan od najznačajnijih fenomena koji su se desili – kaže Wunste.
– Kada slikam lične heroje postoje dva razloga – ili odajem počast, ili skrećem pažnju ljudima na zvuk ili film koji su možda propustili. U ovom slučaju – oba. Chuck D i Flav su dugo na spisku ljudi čiji likovi treba da krase neki zid u mom gradu. Ovo je bio savršen trenutak – dodaje on.
Uoči spetakla na Ušću, mural na Dušanovcu donosi prvi vizuelni signal da nas 18. jula ne čeka samo veliki rok koncert, već i susret muzičkih svetova koji su menjali tok pop kulture.
Guns N’ Roses, globalno priznati kao jedan od najvećih rok bendova svih vremena, od osnivanja 1985. godine redefinišu žanr svojom neponovljivom energijom i beskompromisnim zvukom. Albumi poput “Appetite for Destruction”, “Use Your Illusion I” i “Use Your Illusion II” i mnogobrojni hitovi postali su deo rokenrol istorije i nezaobilazna lektira za generacije fanova širom sveta.
Ulaznice za koncert dostupne su putem sajta efinity.rs, besplatne aplikacije eFinity, u TC Rajićeva (I sprat), na blagajnama Sava Centra, Beogradske Arene i Doma omladine Beograda, kao i na više od 1.000 Moj kiosk objekata širom zemlje.
Na konkurs za Nagradu Milan Mladenović 2025 pristiglo je 158 prijava, koje su zadovoljile zadate kriterijume, a žiri je odabrao 12 finalista, koji će biti objavljeni na promotivnoj CD kompilaciji.
Žiri koji čine Ivan Laić (Hrvatska), Davor Lukas (Hrvatska), Milorad Miki Ristić (Srbija), Goran Trajkoski (Severna Makedonija) i Bojana Vunturišević (Srbija) izdvojio je 12 pesama, koje se ističu kvalitetom muzike i teksta, a jedna od njih poneće priznanje Nagrada Milan Mladenović 2025.
Nagrada će tradicionalno biti dodeljena 21. septembra na Milanov rođendan, i ovo će biti treća godina zaredom da se svečanost povodom dodele organizuje u Makarskoj, u okviru festivala Modro i zeleno.
Foto: Srđan Vejvoda / Dizajn: Nikola Puzigaća
Finalisti (Pesme su predstavljene abecednim redom):
La Zar – Hoćeš hiljadarku, Hipokrate Grizete – Ima mesta Kriptidi – Kopile Mediterana i Balkana Elena Vasova – Ljubov Taad Paul – Mantra Oxajo – Moje vreme Digitrons – Ona donosi kišu Nataleé – Pada noć Afazija – Saturn Mish – Slavija Surogat – Snaga Bristol – Svet naš nestaje
Pored novčane nagrade koja iznosi 3.000 evra, za dobitnika Nagrade Milan Mladenović 2025 biće izrađena i posebna statueta u saradnji sa Futro Design Studiom, kao i nastupi na relevantnim regionalnim festivalima.
Artan Lili, Rockstrikcija 2024/ Photo: AleX
Dobitnik prve Nagrade koja je dodeljena 2019. godine bio je bend Artan Lili sa pesmom “D.E.P.R.A”. Drugi laureat bila je grupa d r a m 2020. sa pesmom “Daj mi sve”.
Naredne, 2021. godine, Nagradu su dobili Ana & The Changes za pesmu “Tu”, a 2022. godine laureatkinja je bila iz Severne Makedonije – Dina Jashari sa pesmom “Doma”.
Prvu Nagradu dodeljenu u Makarskoj u Pančevo je odnela grupa Ljubičice zahvaljujući pesmi “Dok čekamo pad”, a aktuelni laureati su Nemeček (Hrvatska) i pesma “Mirila”.
Upravo će grupa Nemeček imati tu čast da 21. septembra u Makarskoj, rodnom gradu Milanove mame Danice, proglase nove dobitnike Nagrade Milan Mladenović za 2025. godinu.
Kneecap je odgovorio na napad Dejvida Drejmana, frontmena benda Disturbed na njih, opisujući ga kao “čistu pi*ku”.
Razmena “lepih reči” proizlazi iz komentara prošlе nedelje u kojima je Tom Morelo opisao irski rap trio kao “Rage Against The Machine sadašnjosti”, hvaleći ih što “govore istinu” u svojoj otvorenoj podršci narodu Palestine i kritkuju vladu Izraela.
Ti komentari izazvali su reakciju Drejmana, koji je izjavio da je Morelo “sraman” jer je pokazao svoju javnu podršku Kneecapu.
– Voleo bih da kažem da sam šokiran – nastavio je. – Pretpostavljam da se moja porodica ne računa kada je u pitanju signal vrline mog “prijatelja” za one koji podržavaju teror i podstiču mržnju prema Jevrejima.
Sada je i Kneecap rekao svoje. Citirajući Drejmanov tvit upućen Morelu i snimak potpisivanja oružja, Kneecap je napisao:
“Nije nas briga koje je ko religije… ili ima li je uopšte. Volimo sve normalne ljude. Smešiti se i potpisivati bombe za ubijanje dece i tuđih porodica samo te čini čistom pi*kom. Jednostavno. Sloboda Palestini”.
Drejman je Jevrejin i javno podržava Izrael tokom tekućeg sukoba u Gazi.
We don’t care what religion anyone is…or if they’ve one at all.
We love all sound cunts.
Smiling and signing bombs dropped to murder kids and other people’s families just makes you a straight up cunt.
Kada je američki bend Lord Huron 2015. objavio drugi album “Strange Trails”, poslednja pesma na ploči, emotivna balada “The Night We Met”, prošla je potpuno nezapaženo.
Danas, 10 godina kasnije, ta ista pesma beleži uspeh o kom najveće svetske zvezde mogu samo da sanjaju.
Naime, pesma “The Night We Met” je sakupila gotovo milijardu strimova samo u 2024. godini, dok ukupno na platformi Spotify ima više od tri milijarde preslušavanja, što je čini članom ekskluzivnog kluba kome, verovali ili ne, još uvek ne pripada ni Tejlor Svift.
Na TikToku, pesma je do sada generisala još tri milijarde pregleda u različitim video sadržajima, prema podacima firme Chartmetric.
Ben Šnajder, pevač i osnivač Lord Hurona, kaže da ga je uspeh pesme potpuno iznenadio.
– Napisao sam je kao refleksiju o vezi – sa žaljenjem što nije završila onako kako je počela. Delovala mi je kao savršen kraj albuma, ali nije to bio nikakav hit. Godinama nije bilo ničega. I onda – odjednom – sve je krenulo – priča Ben.
Uvrštavanje pesme u Netflix seriju “13 Reasons Why” 2017. godine. U početku skeptičan, Šnajder se ipak složio da pesma uđe u seriju — po savetu supruge.
– Kad smo se vratili sa puta, menadžer mi je rekao: ‘Nešto se dešava s tom pesmom’. Mislio sam da je u pitanju kratak talas… Ali nije prestajalo. Samo je raslo – priča Šnajder.
“The Night We Met” je postala retka ptica u muzičkom svetu — balada koja nikada nije bila hit, a danas je globalni fenomen.
Iako priznaje da je tetoviranje “zabavno”, kaže da ga sve više muči fizička bol.
– Omekšao sam. Sada kad radim tetovažu, samo razmišljam: ‘Ovo užasno boli’. Gotovo je – tvrdi pevač.
Iako je ranije govorio da nikada neće tetovirati ruke ili noge, Levin sada kaže da mu je omiljena tetovaža upravo ona na šakama – natpis “True Love” preko prstiju.
Džekson otkriva da radi na novom LOTR filmu “The Hunt for Gollum”, koji režira Endi Serkis, a premijera je zakazana za 17. decembar 2027.
Poslednjih godina Džekson se bavio dokumentarcima, a sada ima nameru da oživi – džinovsku pticu.
Ptica moa, wikipedia.org
Džekson, zajedno sa kompanijom Colossal, ulaže milione u oživljavanje izumrle ptice moa, koja je nekada živela na Novom Zelandu i bila visoka više od tri i po metra.
– Vratiti pticu iz izumiranja bilo bi uzbudljivije od bilo kog filma koji sam snimio – rekao je Džekson.
Do poslednjeg trenutka neizvestan, jubilarni EXIT ne samo da je održan, već je i upriličio najemotivnije izdanje, kojim je krunisano 25 godina ljubavi, muzike i slobode.
Od 10. do 13. jula, Petrovaradinska tvrđava ujedinila je preko 200.000 ljudi iz celog sveta, uz poruku da su sloboda, muzika i ljubav najvažnije vrednosti koje neguje više od četvrt veka.
Indira-Paganoto-b2b-Sara-Landry_/Photo: Exit Photo Team
Prvo veče jubilarnog EXIT festivala, otvoreno je jedinstvenim umetničkim performansom Emergency EXIT nastalim u saradnji sa slavnom španskom trupom La Fura dels Baus. Multidisciplinarni spektakl doneo je spoj muzike, vizuelne umetnosti i pozorišta kroz upečatljive poruke o savremenom suživotu i odnosu čoveka i prirode.
Iste večeri na Petrovaradinskoj tvrđavi zavladala je gromoglasna tišina – 40.000 ljudi zaćutalo je na 16 minuta u znak poštovanja prema žrtvama tragedije u Novom Sadu. Na binama su usledili emotivni trenuci i snažne poruke – od pesme „Freed from Desire“ italijanske pevačice Gale, preko inspirativnog gostovanja svetski priznatog motivacionog govornika Henry-ja Ammara, koji je pred desetinama hiljada ljudi poručio: „Ne mogu da nam uzmu slobodu“.
Sara-Landry/Photo: Exit Photo Team
Sa glavne i najveće festivalske bine kroz celu noć su odjekivale poruke slobode, a legendarni muzičar i borac za ljudska prava Bob Geldof i The Boomtown Rats poručili su: „Stojimo uz studente, uz promene, stojimo uz budućnost!” dok je italijanska pevačica Gala istakla svoju zatečenost svežom energijom onog trenutka kada je kročila na glavnu Tesla Universe binu: „Kad sam izašla na binu, ostala sam zatečena – sve je bilo novo, sveže”.
Globalni hitmejker Tiësto priredio je pravi spektakl, vođen energijom reke ljudi koja je do kasno u noć plesala na glavnoj bini EXIT festivala.
Indira-Paganoto-b2b-Sara-Landry_/Photo: Exit Photo Team
Monumentalna Dance Arena bila je u znaku najbrutalnijeg Techno četvrtka, a predvodile su ga dve najmoćnije žene svetske elektronske scene – Amelie Lens i Nina Kraviz, kao i japanski elektro-šaman Yousuke Yukimatsu koji je upravo u Srbiji započeo svoju letnju evropsku turneju.
Drugog dana festivala, u petak, 11. jula, u okviru premijernog Rebel Rave koncepta, Tvrđava je postala epicentar sirove energije uz povratak legendarnih The Prodigy! Tokom celog nastupa verni fanovi ovacijama su dočekali hitove koji su oblikovali generacije, slaveći sa bendom i 30 godina od njihovog čuvenog nastupa u beogradskoj Hali Pionir. „EXIT festival, Srbijo – ovo nam je šesti put da sviramo ovde. Sviramo jer vas volimo, volimo ove ljude. Vi ste uvek ta energija, ta buka!”, objavili su na svom Instagramu nalogu, potvrđujući neraskidivu vezu sa ovim prostorima.
Dance Arena/Photo: Exit Photo Team
Premijerni Rebel Rave koncept obogatili su i nastupi I Hate Models, Lorenza Raganzinija u zajedničkom setu sa Paolom Ferrarom i Tryma, dok je na Dance Areni nastupio jedan od najuticajnijih producenata elektronske muzike Eric Prydz, a publika je svitanje dočekala uz Hot Since 82 i njegov prepoznatljiv zvuk.
Trećeg dana Exita, u subotu, 12. jula, na glavnoj bini, nakon 11 godina, odzvanjali su vanvremenski hitovi popularnog pop benda Hurts, a nakon pažljivo kurirane setliste, frontmen benda Theo Hutchcraft izjavio je: „Predivno je biti deo ovako velike proslave. EXIT, sretan ti rođendan!“. Veče su dodatno obogatili nastupi Mystic Marley, Buraka Yetera i Marka Louisa, dok je Solomun svojim Diynamic Stage Take-Overom prevazišao očekivanja i svojih najvernijih fanova produživši set za gotovo sat vremena! Uz njega su nastupili i Mau P, Dj Gigola u b2b setu sa Tijanom T, Ogazón, Lanna i Hobin Rude.
Closing ceremony_Marko Louis i studenti/Photo: Exit Photo Team
Završni dan festivala, 13. jul, obeležila je nezaustavljiva energija Sex Pistolsa, na čelu sa Frenkom Karterom koji je poklicima podrške studentskim protestima u Srbiji pokazao zašto je punk neophodan i danas! Silaskom sa bine u publiku potvrdio je da je legendarni sastav dobio frontmena koji „nije došao u bend da zameni bilo koga, već da uzdrma svetsku javnost“. Jubilarnom programu glavne bine pridružio se i jedan od najtraženijih francuskih muzičara svih vremena DJ Snake i doneo globalno popularne hitove kojima puni arene i stadione širom sveta, a njemu su prethodili bendovi Goblini i Gloryhammer.
Sex Pistoils/Photo: Exit Photo Team
Na istorjiskom zatvaranju monumentalne Dance Arene nastupio je kralj minimal techna Boris Brejcha, čiji je povratak publika dočekala ovacijama od prvog do poslednjeg bita. Najemotivnije svitanje u Hramu elektronske muzike, priredile su Sara Landry i Indira Paganotto.
Boris-Brejcha/Photo: Exit Photo Team
Eklektičnu postavu Visa Fusion bine tokom četiri festivalske predvodili su Partibrejkersi, Coby, Nikola Vranjković, Pekinška Patka, Bojana Vunturišević, Hiljson Mandela, Z++, Crni Cerak i Lacku, Oxajo, Džoni Midnajt Trio, a program NNSNS Stage Refreshed by Heineken bine obeležili su nastupi RPR Soundsystem, Sonje Moonear, Shtuby, DJ Gigola, Cole Knight, Honey Luv, Lorenza Raganzinija, Paola Ferrare, BIIA, Dejana Milićevića, dok je poslednji ples ove kultne bine bio ovekovečen No Sleep Last Dance završnicom.
Posle nezaboravnog otvaranja Leta za Hengovanje uz W.A.S.P., sledi nova muzička poslatica u Hengtajm režiji: The Sisters of Mercy.
Njima će se na otvorenoj pozornici Luke Beograd (OpenAir Corner) 24. jula pridružiti beogradski alt indie rokeri Vizelj.
The Sisters of Mercy/ Photo: Promo (via Hangtime)
Vizelj je trendseterski beogradski rok’n’rol bend, poznat po tome što su pioniri novog beogradskog underground zvuka, po energičnim nastupima uživo i nezaboravnim radijskim hitovima.
Ljudi koji dođu na koncert Vizelja retko (nikad) ne izađu isti kao što su ušli. Članovi benda su: Veljko Milinković (gitara i vokal), Aleksa Nedić (bas i vokal), Jelisaveta Todorov (bubnjevi i perkusije) i Pavle Petrović (klavijature, sampler, gitara, usna harmonika).
Kako definisati ono što je neuhvatljivo? Od klasičnog roka, psihodelije, novog talasa i sirovog panka, do elektronskih bitova i brejkova sa fank bas linijama – Vizelj je istinska postmoderna tvorevina koju je teško svrstati u bilo koju kategoriju.
Vizelj, Rockstrikcija 2025/ Photo: AleX
Vizelj, Rockstrikcija 2025/ Photo: AleX
Vizelj, Rockstrikcija 2025/ Photo: AleX
Vizelj, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Osnovani 2013. godine, postali su muzički ambasadori svoje generacije, zaslužni za pokretanje najvećeg alternativnog umetničkog festivala u Beogradu – Hali Gali, kao i istoimene kompilacije koja predstavlja novu generaciju punk-rock bendova iz regiona.
Njihov prvi album “Naj bolji“ objavljen je 2017. godine i sadrži jednu od njihovih najpoznatijih pesama “Nosorog“.
Ovim izdanjem predstavili su svoj autentični “kvazi-pank“ pristup – pun kontradikcija, neočekivanih i smeoih lirskih konstrukcija, zaraznih refrena, humora i ironije.
Godine 2022. objavili su drugi studijski album “Ne vidim te od dima“, na kojem gitara ustupa mesto britanskim elektronskim formama, uz poziv na ples i zadržavanje pank stava.
Vizelj su poznati po bučnim i haotičnim nastupima uživo, često improvizovanim, koji nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Vizelj, Rockstrikcija 2025/ Photo: AleX
Evropa ih je prvi put videla uživo 2019. godine na turneji po Velikoj Britaniji i Irskoj, a izabrani su i među 100 najperspektivnijih nezavisnih izvođača Evrope u okviru selekcije IMPALA “100 artists to watch” za 2023. godinu.
Od 2023. godine nastupali su na brojnim regionalnim i evropskim festivalima, delili binu sa izvođačima poput: Shame, Lucy Kruger & the Lost Boys…
Među najzapaženijim nastupima izdvajaju se: Liverpool Sound City (UK), Arsenal i EXIT festival (Srbija),Europavox i Velvet (Hrvatska), MENT (Slovenija) i FUSION (Nemačka).
Early bird ulaznice za ovaj koncert odavno su rasprodate.
Pretprodajna cena ulaznica je 5000 dinara i mogu se kupiti putem GigsTixa ili u Katakombe baru (Knez Miletina 45, Dorćol), a ako ih ostane, na dan koncerta će koštati 5500 dinara.