Sjajni sarajevski bend Letu štuke za ovogodišnji Record Store Day pripremio je kolekciju svojih najvećih hitova koji su obeležili regionalnu rok scenu poslednjih deceniju i po.
Letu Štuke/Photo: facebook@letustuke
Međunarodni Dan prodavnica ploča obeležava se već deset godina, a ove godine je na rasporedu 22. aprila.
“The Best Of” Štuka sadrži 17 pesama i bonus pesmu “Padaj” koja se prvi put nalazi na nekom studijskom izdanju.
Uz ovaj novitet, na albumu će se naći i dobro poznati hitovi kao što su “Mjesto za dvoje”, “Pero Papacoder”, “Tesla”, “Paranoja”, “Minimalizam”, “Sunce” i drugi, proizašli iz diskografije koju čine tri sjajna albuma “Letu štuke”, “Proteini i ugljikohidrati” i “Brojevi računa”.
Večeras je Wurstu već čuvena “dvostruka” sreda, veče kad možete da birate, da li ste za Hell ili za Heaven scenu poznatog beogradskog rok kluba.
Positive bend/Photo; Marko Popović
U “raju” vas, kao i uvek sredom, čeka Dobri Sin Bane i njegov akustična gitara, spremni da vas povedu na nezaboravno muzičko putovanje. Putovanje zbog kojeg su njegove svirke sredom već postale brend i zbog kojih se te večeri uvek vraćamo u Wurst Platz.
Dobri sin Bane/Photo; Marko Popović
Za one koji misle da je bolji provod u “paklu” rezervisama je Hell scena. A ove srede na njoj Positive bend. Prirodno pozitivni, ali i dovoljno ludi da naprave atmosferu za pamćenje. Predvođeni violinistom i pevačem Filipom Patom, “pozitivci” Vukašin Rankov, Milan Sijak i Dalibor Milosavić planiraju da i večeras u “paklu” najboljeg kluba u gradu vaš provod učine – pozitivnim. Ova ekipa vrhunskih muzičara to svakako može. Isprobano. Provereno. Apsolutno tačno.
Obe svirke počinju u 22 časa, a svoje mesto na rokenrol nebu Beograda, na kojoj god strani poželite da se nađete, rezervište na poznati broj 063 1111 929.HL
Karata za koncert Dža ili Bu u petak 28. aprila više nema pa je bend odlučio da Beogradu pokloniti još jedan besplatan koncert – 29. aprila od 20:00 časova u Božidarcu.
Dža ili Bu/ Photo: Promo
Dža ili Bu osnovani su 1987. na Vračaru, pa će baš tu i proslaviti svoj 30. rođendan. Iza sebe imaju sedam studijskih albuma, a aktuelno izdanje “Sedma sila” proglašeno je od strane slušalaca Radio Beograda 202 za najbolji album 2016. godine, a singl “Gasio sam mrak” za hit godine.
Dža ili Bu su ujedno i jedan od koncertno najaktivnijih bendova na našim prostorima. U poslednjih pet godina svirali su više od 250 koncerata širom regiona, a tokom dosadašnje karijere održali su ih više od 700.
Pred veliki rođendanski koncert u Božidarcu bend je objavio i spot za pesmu “Zauvek” koji je snimljen u produkciji studija “Fabrika” uz veliku pomoć i podršku RTS-a, koji je bendu ustupio deo video materijala.
Besplatne ulaznice (obavezne su pošto je kapacitet Božidarca ograničen) mogu se preuzeti od petka 21. aprila u @ FELIX Shopu (TC Sremska), i Mascom Store – Čumićevo Sokače. Maksimalan broj ulaznica koje se mogu preuzeti je 4.
Sad bi, šatro, trebalo da napišemo ovako nešto… Izgurasmo, eto, prvih šest meseci, uz pomoć prijatelja i ljudi koji veruju u #rokenrolsvuda. I ne bismo slagali. Ali to je stvarno teška patetika i jebeš sve to… Tu smo šest meseci (nešto malo više) i to je to. I nameravamo da ostanemo još malo. Malo, barem po srpskim standardima. Ono kad nas zajašu, pa neće da siđu… ali da ne ode ovo u pogrešnom pravcu… vreme je za tačku. Tačka.
Elem, uz sve naše iskustvo, životno, profesionalno i kakvo već iskustvo može da bude, a nije da ga nemamo i više nego što je zdravo u ovakvoj zemlji, za tih pola godine sreli smo se sa gomilom nekih neočekivanih stvari i situacija. Za neke smo se nadali da više ne postoje, za neke bili ubeđeni u to. Pa pogrešili. Nešto svašta novo smo naučili, i u nešto svašta staro se razuverili. Nekim se stvarima iskreno iznenadili, na druge se slavodobitno nasmejali u prepametnom fazonu “ma, znali smo”…
Ovo je prava ad hok lista nekih zapažanja koja su na nas ostavila utisak u ovoj kratkoj etapi naše zajedničke on-line bitke za srpski rokenrol. Bez reda i rasporeda, verovatno i bez nekog značaja osim za one koji u njoj značaj potraže.
Lets go…
Dobra vest: Rokenrol je u Srbiji živ. Baš kao junaci “The Walking Dead”. Sezona 7. Još bolja vest: Ima i stvarno živih rokera. Baš kao u “The Walking Dead”. Sezone 1 – 7. Pola srpskih bendova misli da im je važniji broj folovera na fejsu, nego publike u klubu Druga polovina ni ne misli o društvenim mrežama Četvrtina srpskih bendova ne misli uopšte 5% srpskih bendova se ozbiljno bavi svojom karijerom Samo tri srpska benda mogu da napune Arenu. Pogađajte koji su… Dugme se ne računa. Nit je srpsko, nit je rokenrol. Rokerski PR-ovi pojma nemaju. Čast izuzecima. Ali o tome ima posebna kolumna na OVOM linku (ala smo se namazali, ha?) Srpske mainstream medije zabole za rokenrol. Ako nema veze s Exitom. A onda ih odjednom ne zabole. Čudo jedno… Dobar rokenrol spot se u Srbiji pojavi s mene pa na uštap 90% bendova bolje zvuči uživo nego u spotovima Rok sceni nedostaje (još) jedna ozbiljna top lista. Uradićemo nešto po tom pitanju 🙂 Nikad nije bilo neke ozbiljne kinte u srpske rokenrolu, a sad je nema ni toliko A opet… nikad nije bilo da je toliko ljudi zaradilo ozbiljne pare od rokenrola Koncept reči “urbano” nije više ono što smo mislili da jeste Klinci, nema tu rokenrola kad ti tata kupi najbolju opremu, plati promociju, snimi spot… Još ima bendova koji i pred praznim kafićem u Nedođiji Donjoj sviraju žestoko kao na stejdžu O2 arene. Bogu hvala. Rokenrol može da se svira i u Umetničkom paviljonu “Cvijeta Zuzorić” #muzickaomladinabeograda Ima ljudi koji odlično pišu o rokenrolu, ali su lenji kao bube Ima ljudi koji misle da odlično pišu o rokenrolu, a i oni su lenji kao bube Ima i vrednih… Đule, brate, javi se na telefon Imamo i najduže čekani intervju u istoriji. Nismo ga još objavili. #nevernebebe Eh da nam je svaki intervju lud kao što je bio onaj sa zagrebačkim Wizards of Gore Štagod napišeš o Džoniju Štuliću čita se kao ludo Da nam ne bi Brakusa, Jadranke, Dekse i Dekija na početku, bilo bi još zajebanije nego što je bilo Eh da su nam sad Brakus, Jadranka, Deksa i Deki u onom ritmu s početka, gde bi nam kraj bio…
Ima toga još… ali voleli bismo da nam i vi u komentarima ostavite svoje utiske i zaključke. Da zajedno pravimo još bolji headliner.rs
Jedno od vodećih imena industrial rok metala bend PAIN prvi put dolazi u Srbiju u sklopu turneje na kojoj promoviše poslednji album “Coming Home” objavljen za Nuclear Blast Records 2016. godine.
A evo kako je frontmen benda Peter Tagtgren pozvao fanove na koncert…
Koncert benda PAIN u organizaciji MH Concerts & Serbian Hellbangers održaće se 24. aprila u Domu omladine Beograda sa početkom u 20:00 časova a ovako izgleda zvanična satnica:
20:00h – ulaz
20:30h – Specijalni gosti – Dust in Mind (francuski industrial metal bend)
21:30h – PAIN
Cena ulaznice: 2.500 dinara u pretprodaji, 3.000 dinara na dan koncerta. Prodajna mesta: Eventim, Felix, Mungos.
Novi basista Korna za pet koncerata u Južnoj Americi je 12-godišnji Taj Truhiljo, sin Roberta Truhilja, basista Metallice. Vest koju je bend objavio na svojoj Facebook stranici, poosle oduševljenja medija, naišla je na mnogo negodovanja fanova.
“Zbog nepredviđenih okolnosti, Fildi ne može s bandom, pa će nam se pridružiti poseban gost”, napisali su, između ostalog, predstavivši mladog basistu kalifornijskog benda The Helmets.
Međutim, fanovi koji su dugo čekali koncert Korna, nisu skrivali svoje nezadovoljstvo.
“Jeste li jebeno ozbiljni? Jebeš ovo. Ne dolazite često u Južnu Ameriku, neki ljudi to godinama čekaju i onda se dogoodi ovo. Ne krivim Fildija, sigurno ima dobar razlog, ali barem pokažite poštovanje i uzmite profesionalnog basistu kao što je Rajan iz Mudvaynea, što ste i uradili pre nekoliko godina. Ovo je stvarno sranje”, napisao je jedan ogorčeni fan dodavši kako je video tri video snimka mladog basiste kojim nije impresioniran iako je “dobar za svoje godine.”
U petak 5. maja u klubu Fest u Zemunu sa početkom od 21:00 čas održaće se humanitarni koncert za Stefana Vukajlovića, na kome će učestvovati sledeći bendovi: Vrane Kamene, Nemesis, Void Inn, Goatmare and the Hellspades, Zli Metalci i Black Berry Society.
Ulaznice po ceni od 250 dinara prodavaće se na ulazu u klub. Sav novac od ulaznica i priloga će biti uplaćen na Stefanov račun. Više detalja o ovom humanitarnom koncertu možete pogledati na linku .
Američki glumac Kevin Spejsi biće domaćin ovogodišnje dodele pozorišnih nagrada Toni koja će 71. put biti održana 11. juna u dvorani Radio City Music Hall u Njujorku.
Kevin Spejsi/ Photo: Facebook @KevinSpacey
Spejsi, koji je zvezda američke serije “Kuća od karata” i dobitnik Oskara za uloge u filmovima “Dežurni krivci” i “Američka lepota” i sam je dobio nagradu Toni 1991. godine za pozorišnu predstavu Nila Sajmona “Izgubljen u Jonkersu”.
Aludirajući na producente ceremonije, Spejsi je rekao:
– Bio sam njihov drugi izbor za “Dežurne krivce”, četvrti izbor za “Američku lepotu” i 15. izbor za voditelja ovogodišnjih Toni nagrada. Mislim da moja karijera definitivno ide u dobrom smeru. Možda bih mogao da budem na užoj listi za voditelja Oskara ako svi ostali odbiju.
Kuća od karata/ Photo: imdb.com
Producenti Toni nagrada nadaju se da će Spejsi uspeti da održi gledanost na visokom nivou, pošto je prošlogodišnju ceremoniju gledalo 8,73 miliona ljudi, a to je bila najveća gledanost od 2001. godine.
Dodela američkih pozorišnih nagrada Toni najvažniji je događaj za Brodvej, a nagrade koje dodeljuje žiri od oko 700 članova smatraju se pandanom Oskara, koji se dodeljuje za film, Emija, za televiziju, i Gremija, nagrade za muziku.
Premijera elektroakustičkog kabarea “A Weill Ago” mlade beogradske kompozitorke Ane Gnjatović biće održana u Kulturnom centru Srbije u Parizu 20. aprila 2017. sa početkom u 19:30 časova.
Program za sopran, klavir i elektroniku inspirisan ličnošću i muzikom Kurta Vajla, premijerno će predstaviti Tijana Đuričić (sopran), Ana Gnjatović (glas i elektronika) i Andrija Pavlović (klavir).
Deo kabarea u kome će publika u Parizu imati priliku da uživa, možete čuti na ovom linku
Ana Gnjatović (1984, Srbija) komponuje akustičnu i elektro-akustičku muziku sakupljajući i kombinujući pronađene objekte, dela, koncepte i ideje pogodne za prevođenje, ozvučavanje, generalizaciju i interpretaciju.
Njene kompozicije izvođene su širom Evrope, u SAD, Izraelu i Japanu, i bile na programima festivala kao što su Međunarodna tribina kompozitora, Mokranjčevi dani, KoMA, Međunarodni festival Čembalo – živa umetnost, Međunarodni festival harfe, Wratislavia cantans (Poljska), Culturescapes (Švajcarska), Festival de Wallonie, Espressivo (Crna Gora), Međunarodni muzički festival Ankara (Turska).
Tijana Đuričić/ Photo: tijanadjuricic.com
Tijana Đuričić (1983, Srbija) je sopran, teoretičkarka umetnosti i medija, novinarka i menadžer u kulturi i umetnosti.
Organizovala je i izvela više od 150 solističkih i zajedničkih koncerata klasične i savremene muzike širom sveta, kao i serije projekata i radionica sa studentima različitih fakultata, istražujući pitanja umetnosti i politike u modernom društvu.
Ekperimentiše na polju zvuka i teorijski ispituje odnos telo-prostor-glas.
Andrija Pavlović (1980, Srbija) je muzički umetnik, suosnivač i pijanista klavirskog dua LP Duo (jednog od osam najboljih na svetu), LP Elektro i osnivač alternativne pop grupe Ola Horhe sa kojom je nastupao širom regiona.
Aktivno se bavio muzičkim performansom nastupajući samostalno i grupno na različitim festivalima i izložbama. Komponuje za pozorište, TV i filmove, a od 2014. osmišljava i organizuje festival Belgrade Keybord Days.
Projekat je realizovan uz podršku Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, a ulaz je besplatan za sve koji se nađu u centru Pariza, nadomak čuvenog Pompidua.