Uz desetominutni vatromet iznad Petrovaradinske tvrđave sinoć je zvanično počelo 18. izdanje Exita. Svečanost otvaranja počela je u 23 sata performansom sa temom obeležavanja 50 godina “Leta ljubavi”, što je i moto ovogodišnjeg festivala.
Photo: Facebook @exit.festival
Prisutnima se tokom tog 50 minutnog spektakla obratio Nik Vujičić i predstavnici aktivističkog pokreta Standing Rock, a onada su usledili desetominutna scensko-muzička predstava u slavu ljubavi i veliki vatromet.
Pola sata posle ponoći počeo je nastup Liama Galagera bivšeg frontmena bendova Oasis i Beady Eye, koji važi za jednog od najprepoznatljivijih likova u savremenoj britanskoj muzici.
Mnogobrojne fanove na Petrovaradiskoj tvrđavi hitovima “Songbird” i “I`m outta time”, podsetio je na dane kada je Oasis bio jedan od najpopularnijih bendova.
The Jesus And Mary Chain / Photo: Facebook @JesusAndMaryChain
Program na glavnom stejdžu otvorio je domaći Obojeni program nakog kog je nastupio kod nas sve popularniji škotski alternativni rok bend Jesus and Mary Chain.
Godinama unazad Dance Arena privlači sve veći broj posetilaca zbog izuzetno kvalitetnog programa pa je i sinoć taj stejdž bio prepun, a nastupe na toj bini otvorio je Endrju Melera.
Za 13 godina, koliko je Sol Holif bio menadžer Džonija Keša, nije prošla nijedna nedelja bez nekog incidenta. Detalji o tome objavljeni su u knjizi ličnih pisama i druge Holifove dokumentacije “The Man Who Carried Cash”.
Knjigu je objavio njegov sin, koji je nakon očeve smrti pronašao sve dokumente. Holif je bio taj koji je Kešu predložio da iz kantrija pređe u mainstream, što je i uspelo. Ali, Keš se u to vreme navukao na amfetamine i barbiturate koje je najčešće kombinovao s alkoholom. Pomagalo mu je da ostane budan između koncerata na turneji, ali shvatio je i da više nije tako stidljiv kakav je inače bio na pozornici. Ali, to je imalo i puno ozbiljnije posledice – nestajao mu je glas.
– Koliko god su ga podizali, ti amfetamini počeli su da preokreću njegovu ličnost. Stalno je menjao raspoloženja, bio je paranoičan, stalno me ispitivao za novac i nije mi verovao. Nekad se činilo da je dvoje ljudi u njegovom telu – napisao je svojevremeno Holif.
Razbijao je hotelske sobe u svakom gradu gde bi došao. Cirkularnom zesterom basista Maršal Grant skraćivao je noge stolova i stolica u sobi, a on, Keš i violinista Gordon Teri imali su “dvoboj” pištoljima po hodnicima. S balkona su bacali vodene balone, vezalivali kvake na svim sobama na spratu kanapom, prebojili su vrata soba i razbijali zidove. Sve se to pročulo i Keš više nije bio poželjan na televiziji. Koncerte je toliko često otkazivao da je bilo teško dogovoriti ijednu gažu. Holif mu je sredio Carnegie Hall 1962. godine, ali on se toliko nakljukao pilulama da nije mogao ni da progovori, a kamoli da peva.
– Gutao je te tablete kao da jede kokice. Uz to je pio i ogromne količine tableta za dijetu kako bi mogao da obuče odelo kantri legende Džimija Rodžersa iz tridesetih godina. Ali tablete su mu isušile glasne žice i nije mogao da peva – napisao je menadžer.
Džoni Keš/Photo: facebook@ohnnyCash
Jedne večeri Keš je bio nadrogiran i pozajmio je sestrin kamper kako bi s nećakom Dejmonom otišao na ribolovački izlet u šumu Los Padres u Kaliforniji. Zapalio je vatru koja se otela kontroli. Keš je zapalio dva kvadratna kilometra šume, a požar je nedelju dana gasilo 450 vatrogasaca. Morao je da platiti 82.000 dolara državi jer je u požaru ubijeno 49 američkih kondora, inače zaštićene životinjske vrste. U tom je trenutku Keš je već bio u vezi s Džun Karter.
– Odjednom sam se našao u toj haotičnoj, nepredvidivoj i užasnoj atmosferi. Morao sam da se probijam kroz tužbe – pisao je Holif, kojeg je Keš stalno u paranoji optuživao da mu krade novac. Posle turneje u oktobru 1965. godine uzeo je sav novac i rekao da ide da ga stavi u banku. Zapravo je seo u taksi i otišao u Meksiko kako bi kupio jeftinije tablete. Uhvatili su ga sa 669 Dexedrinea i 475 tableta za smirenje koje je sakrio u kofer gitare. Platio je 1.500 dolara kaucije i izašao.
– Hapsili su me sedam puta za sedam godina. Bio sam na ivici nervog sloma i bio sam svestan toga. Uglavnom sam pio stotinu tableta na dan, ali nisu me zadovoljavale, nisam bio miran. Nisam mogao da podnesem svoj život, a nisam znao kako da se izvučem iz toga – ispričao je sam Džoni Keš. Džun ga je ostavila, a on je, besan i nadrogiran, seo u auto i probudio se u zatvoru u Nešvilu. Posle toga Džun i Holif savetovali su mu da pronađe psihijatra. Uskoro mu je bilo bolje, a menadžer mu je savetovao i da pronađe novog producenta. Nakon što se oženio s Džun, došao je i hit album “At Folsom Prison”.
Džoni Keš/Photo: facebook@ohnnyCash
Konačno, posle godina gubljenja novca i otkazanih nastupa, Keš je zarađivao 100.000 dolara po nastupu. Njegovi albumi prodavali su se u neverovatnim tiražima i ponovno je bio zvezda. Ali, Holifu je bilo dosta svega, a ni Džun ga nije volela.
– Godinama sam naporno radio i trpeo stalne uvrede i poniženja. Dosta je – napisao je Holif, koji je napisao i listu “za” i “protiv” ostajanja s Kešom – i ipak odlučio da ode.
The Killers/ Photo: facebook@ThekillersMarija M. Karan
“Bolje ikad nego nikad” – izgovorio nam je tako da ga savršeno razumemo Brandon Flowers, harizmatični frontment benda The Killers, posle frenetične reakcije publike na početku njihovog nastupa nultog dana ovogodišnjeg Exit festivala.
Od kako su pre 14 godina naprečac osvojili svetsku muzičku scenu The Killers nižu album po album – uspeh za uspehom. Do sada iza sebe imaju četiri izdanja (“Hot Fuss”, “Sam’s Town”, “Day & Age”, “Battle Born”) a njihov peti album pod nazivom “Wonderful Wonderful” očekuje se na tržištu tokom ove godine.
Muzički izraz The Killersa predstavlja savršenu fuziju alternativne, indie rok muzike i new wavea. Potvrde za njihov uspeh daju stručna kritika, zaista brojni fanovi širom sveta, ali tu su i nagrade koje su tokom karijere osvajali: NME nagrada za najbolji internacionalni bend (četiri puta), BRIT nagrada za najbolji strani bend, MTV Evropska nagrada za najbolju rok grupu, Q nagrada za najbolji video (“When you were young”) i dr.
Koliko su momci iz Las Vegasa profesionalni i koliko imaju sjajan odnos prema svojoj publici bilo je jasno sinoć na Exit festivalu. Koncert je počeo tačno u minut prema predviđenoj satnici. Od prvih taktova njihovog singla “The Man”, uz spektakularne svetlosne efekte i konfete kojima je zvanično obeležen početak zvanično najboljeg evropskog muzičkog festivala, svima je bilo jasno da će dobiti i mnogo više od onog što su očekivali.
Uz perfektan zvuk, fascinantne svetlosne efekte, žargonski rečeno “pošteno odrađenu svirku”, besprekornu komunikaciju Brendona Flowersa sa publikom, a pre svega – sve najveće hitove u nizu, The Killers su skoro dva sata su držali pažnju oko 25.000 ljudi (prema proceni organizatora 33.000 – nap.ur.), koliko se procenjuje da je pratilo koncert na Petrovaradinu.
Sinoć smo slušali: “The Man”, “Somebody Told Me”, “Spaceman”, “The Way It Was”, “Smile Like You Mean It”, “Bling (Confession of a King)”, “Shadowplay” (izuzetna obrada Joy Division), “Human”, “For Reasons Unknown”, “A Dustland Fairytale”, “Read My Mind”, “Runaways”, “All These Things That I’ve Done” (pre ove numere Brandon Flowers ispričao je dirljivu priču o počecima benda i njihovim muzičkim uzorima, a na kraju je bilo nezaobilazno i horsko pevanje “I’ve got a soul, but I’m not a soldier” – da se naježiš!), “Shot at the Night”, “Jenny Was a Friend of Mine”, “When You Were Young” i naravno nezaobilazni planetarni hit singl: “Mr. Brightside”!
The Killers/ Photo: facebook@Thekillers
Kada pišete prikaz nekog koncerta očekuje se da lični ukus ostavite po strani, budete objektivni i prikažete sve prednosti i mane. Tako vam mogu reći da Flowers jeste na momente itekako falširao, da je promašio poneki akord u akustičnoj verziji “Human”, ali u ovom slučaju to je zaista nepotrebno i pošto-poto traženje mana. Na kraju krajeva – bitan je onaj osećaj s kojim odete s nekog koncerta, da li ste posle istog prazni i ravnodušni ili ste još nekoliko dana pod utiskom i teško je spustiti nalet adrenalina i dobre energije.
The Killersi su sinoć održali jedan od najboljih koncerata otkad je EXIT festivala, kažu verni posetioci, a ja se nadam da će održati dato obećanje i ponovo nam se vratiti za novu infuziju energije. Jer ovaj koncert je u svakom pogledu – produkciono, interpretativno, komunikacijski bio – par excellance.
Iako se još uvek nisu zvali Nirvana nego Ted Ed Fred, ovo je bila okosnica onoga što će kasnije postati ključni bend alternativnog i pank roka.
Tog 23. januara 1988. ranije ekipa je snimila demo za Džeka Endina iz Reciprocal Recording studija u Sijetlu, a tada je za bubnjevima bio Dejl Krover iz legendarne grupe Melvins.
Trojac se sutradan okupio u RadioShack prodavnici, u Kurtovom rodnom Aberdinu, kako bi odsvirali mali set i snimili ga za video-spot.
Možete da vidite Kobejna kako uskače na set i peva na plejbek (na demo koji su dan ranije snimili), a ako malo bolje pogledate, videćete da ni njegova gitara nije nigde priključena.
Delovi ovog video-materijala su puštani i ranije, ali kompletan snimak, do sada, nikada nije u celini objavljen.
Kolekcija majica rijaliti zvezda, sestara Džener, doživela je pravi fijasko, a njh dve pošteno su dobile “po ušima” od rokerske zajednice, fanova, ali i Šeron Ozborn, menadžera The Doorsa i majke pokojnog repera Notoriousa B.I.G. koja je njihov potez nazvala “odvratnim”.
Photo: Twitter
Samo da vas podsetimo, Kendal i Kajli došle su na ideju da proizvedu novu liniju brendiranih majica – ukrštenih logotipima i fotografijama legendarnih rok, metal i hip hop bendova.
Problem je bio u tome što su na majice sa fotografijama antologijskih rokera “nakalemile” svoja lica pa su tako “stradali” Led Zeppelin, Ozi Ozborn, The Doors, Notorious B.I.G, Tupak Šakur…
Ipak, nama se čini da su članovi benda Arcade Fire nekako bili najkreativniji u svojoj osudi. Oni su napravili svoju verziju “Džener” majica.
Hallowed – novo brendirano Iron Maiden pivo pojaviće se na tržištu u oktobru ove godine.
Reč je o limitiranom belgijskom pivu sa 6% alkohola koje će se prodavati samo četiri meseca.
Photo: ironmaidenbeer.com
– Ono što pivo čini posebnim je belgijski kvasac. Volim belgijska piva i jedva sam dočekao priliku da eksperimentišemo s novim formulama i sastojcima. Belgijska piva nisu samo piće, već i stil života. To je filozofija iza Halloweeda – ali s britanskim “štihom” – kaže Brus Dikinson.
Plavi Orkestar priprema za prestoničku publiku veliki spektakl poslednje večeri 15. Belgrade Beer Festa, u nedelju, 20. avgusta, u okviru aktuelne turneje “Everblue Tour 2017 – Noć Plavog Orkestra”.
Plavi orkestar/ Photo: Ivan Urošević.
Aktuelnu turneju bend je započeo polovinom juna, a prvi veliki koncert održaće Beer Festu, gde su na prethodna dva nastupa oborili rekorde po broju posetilaca na Ušću.
Svi koncerti sa pomenute turneje biće snimani audio i video, a materijal će biti korišćen za prvi live album benda.
I baš zbog toga njihov ovogodišnji nastup trajaće oko dva ipo sata, a na glavnoj festivalskoj bini, pridružiće im se i brojni prijatelji, među kojima su Branko Đurić-Đuro, Roberto Magnifico, kao i gosti iznenađenja.
Branko Đurić-Đuro/ Photo: Facebook@ djudji.net
Saradnja Branka Đurića Đure i Plavog Orkestra počela je osamdesetih godina kroz kultni sarajevski pokret “New Primitives”.
Poznati muzičar, komičar i režiser za Plavi Orkestar je, u više navrata, režirao muzičke spotove, dok je frontmen grupe Saša Lošić napisao muziku za Đurin filmski hit “Kajmak i marmelada”.
Magnifico/ Photo: Facebook@magnifico.official
Robert Pešut aka Roberto Magnifico, jedan je od najboljih slovenskih muzičara. Na našim prostorima poznat je po hitovima “Hir aj kam, hir aj go”, “Samo malo” i kao autor muzike za film “Montevideo, Bog te video”. Upravo je izdao svoj novi album pod nazivom “Charlatan de Balkan”.
Plavi orkestar/ Photo: Promo
Plavi Orkestar osnovan je u Sarajevu 1983. godine. U muzičkim enciklopedijama označen je kao jedan od “kulturnih fenomena osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka”.
Bend je objavio osam albuma koji su prodati u više od četiri miliona primeraka. Održali su više od 4.000 koncerata na području Balkana, ali i Švedske, Švajcarske, Nemačke, Poljske, Amerike, Australije.
Nastupi Plavog Orkestra već decenijama spadaju u najatraktivnije i napopularnije koncerte na regionalnoj sceni, a Beograđani i njihovi gosti imaće priliku i zadovoljstvo da uživaju u pravom spektaklu na kome neće izostati nijedan veliki hit, i koji će, sigurni smo, mnogima obeležiti ovo leto.
Death Saw/ Photo: Promo
Prvog dana festivala nastupiće i poznati roker, Đorđe David sa svojim bendom “Death saw”.
– Svi iz benda jedva čekamo naš nastup 16. avgusta i “ubićemo” sa repertoarom. Beer Fest je najsvetliji i najšareniji bedž Beograda. Ko nije svirao na Beer Festu ne postoji na muzičkoj mapi. Beer Fest jednako svet – poručuje Đorđe David.
Del Arno Band/ Photo: Vladimir Miloradović
A poslednje veče festivala, pre Plavog Orkestra, nastupiće i Del Arno Band koji je, po rečima frontmena Jovana Matića, imao zadovoljstvo da bude svedok nastajanja i razvitka Beogradskog Beer Festa.
– Od prvih dana bend je podržao ideju da glavni grad ima svoj veliki muzički festival. Izuzetne uspomene nas vežu za Beer Fest gde smo učestvovali četiri puta. Za nas ovaj festival, koji od svojih prvih dana vodi računa o domaćim autorima i pažljivo balansira program između tek nastalih i afirmisanih muzičara naše države i regiona, predstavlja jedan od najvažnijih događaja u sezoni. Uvek je zadovoljstvo nastupati na Beer Festu. Nije na odmet napomenuti da je, a sve u okviru pažnje koju Beer Fest posvećuje domaćim autorima, u međuvremenu zaživela i izuzetna manifestacija – Beer Garden na Adi Ciganliji – istakao je Matić.
Koncertom američkog rok benda The Killers u Novom Sadu je počeo Exit festival koji ove godine beleži 18. izdanje.
Zvezde večeri zbog kojih je i pokrenut “nulti dan” Exita, potpuno su opravdali očekivanja, jer su koncert koji je na glavnoj festivalskoj bini počeo u 23:30 časova pretvorili u pravi hepening.
Posle noćašnjeg nastupa na Petrovaradinskoj tvrđavi prisutnima je bilo jasno zašto su mnogi The Killerse smatraju najboljim rok bendom 21. veka.
Brojna i raspoložena publika svaku je numeru burno ispratila, a hitovi koji su zaštitni znak benda – “Mr. Brigtside”, “Somebody told me” “All these things that I`ve done”, atmosferu među fanovima su doveli do usijanja.
Izgleda da se nije samo publika na Exitu sinoć dobro provela. Na zvaničnom Instagramu benda The Killers postavljena je fotografija publike uz komentar:
– Naš menadžer je na ovoj fotografiji. Prva osoba koja ga pronađe dobija 500 dolara. Hvala, Srbijo. Obećavamo da ćemo se vratiti…[/infobox]
Da publika u dobrom raspoloženju dočeka headlinere večeri i da prepoznatljiva Exit energija svom silinom zapljusne zidine Petrovaradinske tvrđave svojski su se potrudile domaće legende Van Gogh i njujorški bend Teachers.
Van Gogh/ Photo: facebook@musicvangogh
Većina fanova se po završetku koncerta The Killersa preselila se na Guarana no sleep festival, koji se održava po prvi put, a na kom su nastupili Jeff Mills, Ellen Allien, Paila Tample & Rebekah, Jane Fitz i mnogi drugi.
A za sve koji noćas nisu bili na Petrovaradinu…
Van Gogh/ Photo: facebook@musicvangogh
Van Gogh/ Photo: facebook@musicvangogh
Van Gogh/ Photo: facebook@musicvangogh
Dejv Kuning (The Killers)/ Photo: facebook@Thekillers