Naslovna Blog Stranica 3140

Exit, četvrti dan… “Groznica subotnje večeri” protekla u znaku Džejsona Derula

Završen je i četvrti dan Exit festivala, a gotovo je nemoguće odrediti na kojoj je od brojnih festivalskih bina protekle noći bilo veselije.

Džejson Durelo/ Photo: Exit
Džejson Derulo/ Photo: Exit

Jedan od najvećih hitmejkera današnjice Džejson Derulo nastupom na najvećoj bini Exit festivala potpuno je opravdao ulogu glavne zvezde treće festivalske večeri.

Derulo je izašao na Main stage pola sata posle ponoći i hiljadama posetilaca priredio jednočasovni muzičko-scenski performans.

Džejson Durelo/ Photo: Exit
Džejson Derulo/ Photo: Exit

Ludnica na glavnoj bini počela je već uz prve taktove pesme “Wiggle”, a zatim su nastavile da se nižu i druge “zarazne” numere poput “Watcha Say”, “Swalla”, “Talk Dirty”, “Don”t wanna go home”…

Zaslugu što je već čuvena Exit energija u potpunosti obuzela celu Petrovaradinsku tvrđavu, prelivajući se preko njenih zidina i na ceo Novi Sad pored Džejsona Derula imaju i njegovi predhonici na Mejn stejdžu – australijski elektronski trio Rüfüs, koji je dobrano razdrmao brojne fanove, Edo Majka i domaći Sputnjik.

Robin Šulc/ Photo: Exit
Robin Šulc/ Photo: Exit

Sjajna atmosfera vladala je i oko Dance Arene, a najzaslužniji za pravi elekto-mužički hepening bio je Robin Šulc, ali ništa manje atraktivan nije bio ni nastup francuskog DJ Kungsa, dok se Nemanja Stamenković – Stamen svojski potrudio da fanovi na početku žurke brzo dostignu “radnu temperaturu”.

Nastup Zvonka Bogdana na Addiko Fusion bini Exita za mnoge je bio iznenađenje, ali se ispostavilo i pravi pogodak organizatora, jer je upravo Bogdan svojim poznatim pop-folk hitovima sa mirisom ravnice najavio dobru “domaću” žurku u kojoj su učestvovali i Zabranjeno pušenje i Kralj Čačka.

 

“Jesen samuraja”, najbolji film 46. Filmskog festivala u Sopotu

Gran pri za najbolji film 46. Filmskog festivala u Sopotu – Sofesta, dodeljen je ostvarenju “Jesen samuraja” u režiji Danila Bećkovića.

"Jesen samuraja"/ Photo: jesensamuraja.com
“Jesen samuraja”/ Photo: jesensamuraja.com

Nagrada, statueta Sloboda i 150.000 dinara, uručena je producentu Marku Paljiću ispred producentske kuće Gargantua films, koji je podsetio da mu je to treći put da sa filmom učestvuje na Sofestu i da se obistinila poslovica “treća sreća”.

Stručni žiri u sastavu Mirko Beoković, Vesna Čipčić i Milan Todorović doneo je odluku da nagrada za najbolju režiju (filmu izuzetne umetničke vrednosti), statueta Sloboda i 120.000 dinara, pripadnu Bojanu Vuletiću za “Rekvijem za gospođu J”.

Vuletić je, primajući nagradu, izjavio da mu je čast da prisustvuje festivalu koji odaje počast jednom od najvećih jugoslovenskih reditelja (Aleksandru Petroviću) i da ga to čini još ponosnijim.

Photo: Facebook @SofestFilmskiFestivalUSopotu
Photo: Facebook @SofestFilmskiFestivalUSopotu

Gorica Popović ponela je nagradu za najbolju žensku ulogu u filmu “Kozje uši” – statuetu Sloboda i 120.000 dinara. Od ove godine, na inicijativu žirija, ta nagrada nosi ime “Mira Stupica”.

Popović, pozdravljena gromoglasni aplauzom, zahvalila je na toplom pijemu i dodala da joj je drago da je žiri prepoznao njen rad.
– Drago mi je da je ovaj mali film pronašao put do vaših srca – rekla je ona.

Igoru Ðorđeviću uručena je nagrada “Bata Živojinović” za najbolju mušku ulogu u filmu “Slepi putnik na brodu ludaka” – statueta Sloboda i 120.000 dinara. Nagradu mu je uručila Julijana Živojinović, Batina supruga, koja je zahvalila na počasti da njegovo ime krasi to priznanje.

Ðorđević je rekao da je jako srećan što je nagradu dobio baš tumačeći Petra Kočića koji je “otac savremene srpske proze, uzor jednog Andrića, istinski srpski patriota”.

– Drago mi je da ovu nagradu primam u srcu Srbije, u Sopotu – dodao je on.

Žiri publike koji su činili Suzana Janković, Nenad Marinković i Nevena Vojnović, odlučio je da je najbolji film 46. Sofesta “Slepi putnik na brodu ludaka” Gorana Markovića, a statuetu Sloboda primila je Marija Bereta u ime producenta Radio televizije Srbije.

Photo: imdb.com
Photo: imdb.com

Specijalna nagrada za doprinos filmskoj umetnosti, statueta Sloboda, odlukom odbora dodeljena je Oliveri Katarini, ali je ona zbog bolesti bila sprečena da prisustvuje, te je u njeno ime nagradu primio Vlastimir Sudar, istoričar filma koji priprema knjigu o Aleksandru Petroviću.

On je sa prisutnima preneo utiske sa projekcije filma “Skupljači perja” u Kanu kojoj je prisustvovao i govorio o Oliveri Katarini.

Živorad Milosavljević, predsednik opštine Sopot i predsednik odbora festivala, svečano je proglasio festival zatvorenim, nakon čega je usledila projekcija filma “Skupljači perja”.

Tokom pet dana, koliko je trajao filmski festival u Sopotu, prikazana su 24 filma, od čega je 19 bilo u takmičarskom programu.

BLUFUNK LEGENDA KEZAJA DŽONS OPET U BEOGRADU… 27. jula svira na Kalemegdanu

Kezaja Džons/Photo: facebook@keziahjones
Kezaja Džons/Photo: facebook@keziahjones

Harizmatični pevač i gitarista poreklom iz Nigerije, Kezaja Džons (pravo ime mu je Olufemi Sanyaolu), ovog leta vraća se u Beograd, kao što je i obećao. On će 27. jula nastupiti u letnjem klubu Bitefartcafe, kod teniskih terena na Kalemegdanu.

Ovaj put, Kezaja dolazi u pratnji novog sastava i ne očekujemo ništa manje od spaktakla za pamćenje i nova prepričavanja. Svojom neobičnom tehnikom sviranja, pevač, tekstopisac, kompozitor i gitarista, stvorio je unikatni stil i žanr, koji sam naziva “blufunk”. Kezaja kao svoje uzore navodi Felu Kutija, Majls Dejvisa i Džimi Hendriksa.

Kezaja Džons/Photo: Promo
Kezaja Džons/Photo: Promo

Kezaja je vodio boemski način života. “Lose all time, love your mind, free your soul!” su reči njegove pesme “Free Your Soul”, koja opisuje njegov način života i razmišljanja.

Za njega je gitara bila sasvim dovoljna da obiđe ceo svet i predstavi sebe.

– Morao sam da nađem izlaz iz svega, i muzika je bila to – kaže on.

Kezaja Džons/Photo: facebook@keziahjones
Kezaja Džons/Photo: facebook@keziahjones

Ukoliko još uvek niste isplanirali odmor, sada znate kada morate biti u Beogradu. Ako jeste, pomerite ga, jer je ovo svirka koja se ne propušta.

Karte su u prodaji na svim prodajnim mestima eventim i ddtickets, kao i online.

HL

Najduža zima usred najvrelijeg leta… Britanski goth metal velikani Paradise Lost imaju novi stvar

Paradise Lost/Photo: facebook@paradiselostoffical
Paradise Lost/Photo: facebook@paradiselostoffical

Mračnom i snažnom gothic poemom “The Longest Winter” legendarni bend Paradise Lost najavio je album “Medusa” koji će biti objavljen 1. septembra preko Nuclear Blast.

Tmurna i depresivna stvar našla je inspiraciju u černobiljskoj tragediji posle koje je krenuo strelovit razvoj životinjskog sveta u radijusu od 30 milja – posebno vukova, koje Nik Holms toliko obožava.

Poruka koju šalju je da, koliko god s*ebavali ovu planetu, priroda se uvek nekako pobrine za sebe. Ali, pošto ipak ljudi moraju da imaju poslednju reč, spominju se i izletnički lovački pohodi u spomenutu zonu.

Lyric video osvanuo je na Youtube kanalu. U iščekivanju pavog spota, poslušajte i obratite pažnju na stihove…

HL/Izvor: Muzika.hr

CENA DOBRE ULOGE… Val Kilmer bio na na terapiji da bi se “skinuo” s lika Džima Morisona

Val Kilmer, The Doors/Photo: printscreen
Val Kilmer, The Doors/Photo: printscreen
The Doors/Promo
The Doors/Promo

Nije redak slučaj da se glumci potpuno užive u filmske uloge koje su im dodeljene, pa se dešava da ostanu “u liku” i pošto se kamere ugase, da bi tokom snimanja bili što bliži originalu. Dovoljno je setiti se svih priča o Hitu Ledžeru, koji je baš zbog opsesije svojim likom Džokera iz filma “The Dark Knight” izneo ovu ulogu na maestralan način.

Ništa manje dobra nije bila ni rola Vala Kilmera u filmu “The Doors” Olivera Stouna, u kojem je tumačio glavnu ulogu. Naravno, lik legendarnog Džima Morisona.

Sve je počelo godinu dana pre nego što su kamere uopšte počele da snimaju – Kilmer se oblačio kao Morison, slušao njegovu muziku i istraživao njegov način govora. Glumac je praktično živeo kao slavni Kralj Guštera. Kilmer je naučio 50 pesama iz opusa grupe The Doors i pažljivo je proučavao Morisonove manire, kako bi mogao da ih “skine” do perfekcije. Naravno, sve ovo je na kraju dovelo do neverovatne uloge koju svi pamtimo, iako sam film nije izazvao toliko oduševljenja, barem ne u širim krugovima.

Ipak, postojala je i određena cena ovog uspeha. Naime, pošto je završio sa snimanjem filma, Kilmer je na kraju morao da ide na terapiju, jer nije mogao da izađe iz lika koji je tumačio.

https://www.youtube.com/watch?v=m6sMRt08MdU
Na servisu Reddit, koji je dom svih iznenađujućih i neočekivanih stvari, Kilmer je podelio “tipičnu probu za pripremu filma ‘The Doors’ u klubu Whiskey A Go Go”. Kratak snimak prikazuje Kilmera i njegove kolege iz benda kako se pripremaju za scenu vežbajući hit “L.A. Woman”.

– Radio sam naporno da se rešim svojih manira i pokušavam da dobijem one koje je Kralj Guštera imao – kazao je Kilmer.
[infobox title=’Priča o bendu je priča o čoveku… ‘]

Džim Morison/Photo: YouTube printscreen
Džim Morison/Photo: YouTube printscreen

Za one koji nisu dovoljno upoznati sa ovim delom, o kojem su mišljenja ozbiljno podeljena, film “The Doors” prati period od nastanka benda sve do smrti frontmena Džima Morisona 1971. godine u 27. godini. Džim je poznat i kao jedan od članova “Kluba 27” – slavnih koji su završili život u kobnoj 27. godini, a sahranjen je na groblju Per Lašez u Parizu, koje i dan-danas svakodnevno obilaze gomile fanova. Film se bavi i njegovom zavisnošću od alkohola, načinom života, kao i njegovom vezom sa Pamelom Kurson.[/infobox]

Neko od Reddit korisnika je zatim komentarisao da je, kada je gledao film, zamenio Kilmera za samog Morisona, zbog preciznosti njegovog portretisanja pokojnog rokera.

– Do danas mi još uvijek nije jasno kako to da viđam ljude sa tetovažom mene kako ga glumim, a da ne znaju da to nije Džim. Događa se mnogo češće nego što mislite – odgovorio je Kilmer.

HL

A SAD NEŠTO SASVIM DRUGAČIJE… Muse predstavili video-spot koji se menja svakog dana

Muse/Photo: facebook@muse
Muse/Photo: facebook@muse

Pesma “Dig Down” objavljena je sredinom maja ove godine, kao najavni singl za predstojeći album grupe Muse. Tada je za nju objavljen i video-spot, kako to već odavno redovno ide. Međutim, Britanci su sada objavili novi video za istu pesmu, ali vrlo originalan.

Bend se udružio sa IT kompanijom Branger Briz i kreirao takozvani “lyric” spot, koji se stalno iznova regeneriše zahvaljujući veštačkoj inteligenciji.

Pametni softver svakodnevno pretražuje video-snimke širom interneta, pregleda ih i traga za rečima pesme koje u tim snimcima izgovaraju poznate ličnosti, u nekom sasvim drugom kontekstu. Potom, te pogodne delove iseca i svrstava u bazu podataka, iz koje se svakog dana formira nova kombinacija isečaka, porešanih tako da različiti ljudi govore stihove koje u originalu peva Met Belami.

14141978_10154100580898725_3766089579983428240_nBelamijevu ulogu su, tako, preuzeli “vokali” poput Donalda Trampa, Hilari Klinton, Marka Zakerberga, Dejvida Kamerona i niza poznatih TV voditelja.
A već sutra, spot će izgledati drugačije, jer će se niz kadrova svakodnevno menjati tokom narednih mesec dana. Nove verzije spota možete da gledate na ovoj web stranici.

A pogledajete i ranije objavljenu, “običnu” verziju spota:

HL/Izvor: bosonoga.com

Kako je Keša prestala da bude Control freak: Sve je opisala u novoj pesmi “Praying”

Keša/Photo: facebook@kesha
Keša/Photo: facebook@kesha

Keša novim singlom i spotom “Praying” najavljuje novi album “Rainbow” (Kemosabe Records/RCA Records/Menart) koji izlazi 11. avgusta. Emotivni spot režirao je Jonas Akerlund, a ovo će biti njen prvi studijski album za gotovo pet godina.

U pisanju singla “Praying”, pridružili su joj se Rajan Luis, Ben Abraham i Endrju Džoslin, dok je za produkciju bio zadužen Luis (Macklemore & Ryan Lewis).

– “Praying” je pesma o postizanju empatije prema drugima čak i ako vas oni povrede ili vas plaše. To je pesma o učenju kako biti ponosan zbog toga kakvi ste, čak i u trenucima kad se osećate sami. To je i pesma o nadi da svi ili barem neko ko vas je povredio, može da bude izječen… Ovo je pesma o meni koja tražim mir u činjenici da ne mogu da kontrolišem sve – pokušaj kontrolisanja svih me ubijao. Reč je o učenju da se otpustim i shvatim da svemir upravlja mojom sudbinom, a ne ja – rekla je Keša.

Kešu, naime, nisu zaobišle ni depresije ni beznađe, ali sve je to savladala, a svoje emocije je “odnela” u studio i pretvorila ih u umetnost. Predstojeći album je novi početak za Lešu i temeljen je na unutrašnjoj snazi i muzičkom istraživanju.

Naravno, ona može da se pohvali i listom saradnji – od Eagles of Death Metal pa do Doli Parton. Ben Folds je s Kešom producirao naslovnu pesmu s albuma, a Riki Rid je takođe producirao i napisao niz pesama na albumu. Eagles of Death Metal se pojavljuju na dve pesme dok je legendarnu Doli Parton ugostila na verziji njenog kantri hita iz 1980. “Old Flames Can’t Hold a Candle to You.” Pesmu je, inače, supotpisala Kešina majka Pib Sebert.

HL/Izvor: SoundGuardian

EXIT, TREĆA NOĆ… Years & Years, kiša i gas do daske

Photoa: Facebook @exit.festival
Photoa: Facebook @exit.festival

Treću festivalsku noć na Exitu obeležio je nastup britanskog elektro pop benda Years & Years, čijim fanovima ni kiša nije uspela da pokvari raspoloženje, niti je mogla da okrnji ni delić te čuvene Exit energije.

Zvezde treće festivalske večeri izuzetnim nastupom pokazali su zbog čega je njihov najveći hit “King” pre dve godine bio na prvom mestu skoro svih svetskih top lista.

Years & Years/ Photo: Exit
Years & Years/ Photo: Exit

Da centralni događaj na najvećoj festivalskoj bini – nastup Year & Years bude dočekan u najboljoj mogućoj atmosferi zaslužan je Jacke Buug koji je majstorski odradio svoj deo posla.

Na Adiko Dance areni južnoafrička superzvezda Black coffee, odnosno sjajni Džejmi Džons podigli su atmosferu, na toj po mnogima već godinama najboljoj festivalskoj bini, da bi je pred zoru, neprikosnoveni lideri današnje elektronske scene Solomun i Dixon, nastupajući u tandemu, sa “back to back” DJ setovima, doveli do tačke ključanja.

Dešavanja na Adiko Fusion stejdžu obeležili su nastupi domaćih snaga – Kanda, Kodža i Nebojša i mostarske grupe Zoster, a uvod u veliku žurku na Fjužnu bio je nastup trubačkog orćestra Dejana Petrovića koji je počeo petnaestak minuta pre ponoći.

Na čitavoj Petrovaradinskoj tvrđavi vladala je prepoznaljiva Exitovska atmosfera što samo pokazuje da su na sredini ovogodišnjeg festival fanovi dostigli “radnu temperaturu” i da nas u naredna dva dana (noći) tek očekuje prava “reli vožnja sa gasom do daske”.

HL/Izvor: Tanjug

“ZAROBLJENO VREME”: Održana premijera dokumentarca o Peci Popoviću na festivalu Solo Positvo u Šibeniku

Da li je raspadom Jugoslavije rokenrol izgubio značaj koji je nekada imao, pita se reditelj Milan Nikodijević u filmu “Zarobljeno vreme”, dokumentarcu o čuvenom rok novinaru i kritičaru Petru Peci Popoviću, koja je održana u Šibeniku na osmom Solo pozitivo filmskom festivalu, jednom od najznačajnijih festivala muzičkih dokumentaraca u regionu.

Prema sopstvenom scenariju dokumentarac je režirao Milan Nikodijević, koji je i producent, a film je realizovan u produkciji Arbosa iz Novog Sada.

Peca Popović i Josipa Lisac/Photo: Solo Positivo Film Festival
Peca Popović i Josipa Lisac/Photo: Solo Positivo Film Festival

Prema rečima autora, “Zarobljeno vreme” je priča o jednoj zemlji, jednom vremenu i jednom čoveku – Petru Peci Popoviću, najautoritativnijem i, svakako, najpopularnijem poznavaocu rokenrola u nekadašnjoj velikoj Jugoslaviji.

– Bez pretenzije da ispričamo konačne istine o rokenrolu, putovali smo sa Popovićem diljem “emotivnog zavičaja”, bivše SFRJ, u potrazi za “izgubljenim vremenom” i dragim ljudima, najznačajnijim predstavnicima ove kulture, pokušavajući da odgovorimo na pitanje da li je raspadom Jugoslavije rokenrol izgubio značaj koji je nekada imao. Nema novih velikih autora, ne pojavljuju se genijalni pesmotvorci, ali zato danas samo u Srbiji ima gomila devojaka sa margine, koje se proglašavaju “divama”. U situaciji kada imate inflaciju diva, šta će vam rokenrol? – pita se Nikodijević, autor filma u kojem učestvuje 85 rokenrol stvaralaca, producenata i kritičara, pisaca, slikara i dizajnera.

Na putovanju kroz šest država, u Beogradu, Kragujevcu, Sarajevu, Skoplju, Herceg Novom, Zagrebu i Ljubljani, sagovornici Popovića i Nikodijevića u dokumentarcu su Kornelije Kovač, Goran Bregović, Žika Jelić, Petar Janjatović, Milomir Marić, Srđan Gojković Gile, Davor Sučić – Sejo Sexon, članovi grupa Indeksi, Tajm, Smak, Dado Topić, Saša Lošić Loša, Amira Medunjanin, Želimir Altarac Čičak, Kaliopi, Vlatko Stefanovski, Velibor Džarovski Džaro, Josipa Lisac, Jura Stublić, Siniša Škarica, Janez Bončina, Zoran Predin, Momčilo Bajagić Bajaga, Džiboni….

Peca Popović/Photo: Solo Positivo Film Festival
Peca Popović/Photo: Solo Positivo Film Festival

Petar Popović ispisuje, tako, autopoetičnu istoriju globalnog fenomena, potkrepljenu preciznom faktografijom i lucidnim zaključcima učesnika i svedoka, stavljajući je u širi, društveni, ideološki, nacionalni, sociološki i kulturološki kontekst, preplićući činjenice, doživljeno i domišljeno. S druge strane, Nikodijević odaje zahvalnost Popoviću što je celu jednu generaciju uveo u rokenrol.

Film “Zarobljeno vreme” sniman je dve i po godine na lokacijama širom bivše SFRJ. Ekipa filma je pohodila mitska mesta jugoslovenskog rokenrola, od kluba Euridika, Radio Beograda i redakcije Džuboksa, preko čuvenog FIS-a, gde su počele sve velike sarajevske grupe, Doma omladine u Kragujevcu, gde je vežbao Smak, do hale Tivoli u Ljubljani, gde su održavani Bum pop festivali sedamdesetih godina prošlog veka.

Premijeru filma u Srbiji trebalo bi očekivati od jeseni.

HL/Izvor: Politika

NASTAVLJA SE STREAMING REVOLUCIJA: Ljudi kupuju stara LP i CD izdanja, a novu muziku slušaju samo putem streama

Muzika, slušanje muzike/Photo: Pixabay
Muzika, slušanje muzike/Photo: Pixabay

Buzz Angle objavio je statističke podatke o prodaji muzičkih izdanja u SAD u prvoj polovini tekuće godine a rezultati su iznenadili sve – gotovo dve trećine kupljenih CD i LP albuma su – stara kataloška izdanja.

Prodaja albuma pala je 14% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najgore se u tom padu prošli digitalno preuzeti albumi, dok su najmanji pad zabieležila “opipljiva” izdanja. CD je “propao” za milion prodatih primeraka, dok je prodaja ploča porasla za petinu, s 3 miliona na 3,6 miliona.

Photo: Pixabay
Photo: Pixabay

Najveća zanimljivost je u izboru sadržaja: najveći broj kupaca zainteresovan je isključivo za stara kataloška izdanja i ne pokazuju interes za bilo šta aktualno ili novijeg datuma. Ako pogledamo prodaju isključivo fizičkih izdanja, jaz je po tom pitanju čak nešto i veći: 64% kupaca verno je starim izdanjima.

Streaming revolucija se nastavlja (na nju otpada 59%) i broji se u milijardama: od početka godine ostvarena je 141 milijarda streama preko pretplatničkih servisa i 39 milijarde na drugi način.

Po žanrovima, hip-hop/rap je najzastupljeniji (na njega odlazi petina streama), slede ga pop i R&B, a onda žanrovi latino i country, da bi se tek na šestom mestu smestio rok sa nešto više od 7 posto. Ne treba odmah dizati paniku, jer Buzz Angle je podelio rok na više žanrova (rock, alternative, indie rock, punk…), a kada se svi oni saberu – zastupljenost na tržištu iznosi 23 posto i stavlja ga na prvo mesto.

Najslušaniji album dosad je “Divide” Eda Širana (1,7 miliona primeraka), a slede ga “DAMN” Kendrika Lamara, “More Life” Drejka, “24K Magic” Bruna Marsa i “Starboy” The Weeknda.

Ed Širan ima i najprodavaniji album, najslušaniju i najprodavaniju pesmu (“Shape of You”), Kendrik Lamar i Bruno Mars ga prate u svakoj od navedenih kategorija.

Među vinilnim izdanjima najviše je prodatih primeraka soundtracka “La La Land”, zatim “Guardians of the Galaxy: Awesome Mix V.1”. Treće mesto pripalo je Bobu Marliju & The Wailers s “Legend”, a prvu petorku zatvaraju “Back to Black” Ejmi Vajnhaus i “Abbey Road” The Beatlesa.

Kompletan izveštaj pročitajte na Buzzanglemusic.com.

Izvor: Muzika.hr