Naslovna Blog Stranica 3126

“Opet“ Disciplin A Kitschme… Promocija vinilnog izdanja 25. jula u Čumiću

Disciplin A Kitschme/ Photo: Facebook @disciplinAkitschme
Disciplin A Kitschme/ Photo: Facebook @disciplinAkitschme

Bend Disciplin A Kitschme održaće promociju vinilnog izdanja albuma “Opet” 25. jula u Čumićevom sokačetu.

Svi fanovi, ali i ljubitelji dobrog zvuka mogu da dođu od 19:00 do 20:00 časova na javno preslušavanje albuma i druženje sa beogradskim delom grupe (Manja, Vul & Koja).

https://www.youtube.com/watch?v=LsXzOYg931A

Nećete ga videti ako pogledajte u nebo… Ali, uveravamo vas, baš u ovom momentu između Marsa i Jupitera “patrolira” asteroid Frenk Zapa

Frenk Zapa/Photo: Promo
Frenk Zapa/Photo: Promo
Asteroid Frenk Zapa
Asteroid Frenk Zapa

Da li ste znali da se asteroid koji kruži putanjom između Marsa i Jupitera zove – 3834 ZappaFrank?

Ime mu je dala Međunarodna astromomska zajednica, a dobio ga je upravo na današnji dan 1994. godine, nekoliko meseci posle smrti legendarnog Frenka Zape u decembru prethodne godine.

Frank Vinsent Zapa rođen je u Baltimoru 21. decembra 1940. i bio je čuveni američki muzičar, kompozitor, vođa benda, humorista i satiričar. Njegova karijera prožeta je borbom protiv muzičke industrije, kritičara, cenzure i manje, više svakog oblika zatucanosti. Pored britkih, duhovitih i provokativnih tekstova i “uvrnutih” još duhovitijih kompozicija i aranžmana, ostao je upamćen i kao vanserijski gitarista. Zapa je na svoje albume voleo da napiše: “Nikada ne prestajte da radite dok ono za šta mislite da je dobro ne bude bolje, a kada bude bolje potrudite se da postane najbolje.”

[infobox title=’Sasvim običan porodični čovek’]

Iako su ga mnogi smatrali isuviše otkačenim, čak ludakom koji je izgubio kontrolu, zanimljivo da Zapa nije svoju inspiraciju pronalazio u drogama ili alkoholu, odnosno razuzdanom rokerskom životu. Bio je porodičan čovek, oženjen dvadeset godina istom ženom i otac četvoro dece, koji bi ustajao rano i veći deo dana provodio u studiju.[/infobox]

Kroz njegov bend prošli su mnogi sjajni muzičari, između ostalog i poznati virtuoz na gitari Stivi Vaj.

Celokupna Zapina karijera i stvarno obimna diskografija mogu da se rezimiraju jednom njegovom izjavom: “Da li humoru ima mesta u muzici?”.

Muzička karijera trajala mu je 30 godina, tokom kojih je objavio 57 autorskih albuma i učestvovao na brojnim drugim projektima. Umro je 1993. od raka.

Na ovim prostorima, Frenk Zapa je najpoznatiji zbog činjenice da Nikola, glavni junak legendarnog domaćeg filma “Mi nismo anđeli” najviše voli – Zapu. Slušati Zapu je u datom slučaju, uz načitanost, alkoholisanje, pušenje trave i promiskuitetan životni stil, bilo merilo nečije urbanosti i stepena “frajerizma”. Naravno, mnogima koji znaju taj film napamet, od reči do reči Zapa je i dalje “šta god to bilo”.

Jednom prilikom Zapa je, na pitanje šta bi bilo vreme da nije muzike, odgovorio:

– Bez muzike koja bi ga ukrasila, vreme bio bilo samo gomila rokova za proizvodnju i datuma za plaćanje računa.

A on sada, za sva vremena, plovi negde između Marsa i Jupitera…

HL

Završen 10. Demofest…. Pobednik – šabački bend Slonz

Photo: Facebook @Demofest
Photo: Facebook @Demofest

Dok su u subotu, 22. jula, na završnoj večeri 10. Demofesta nebom iznad Banjaluke leteli plamenovi i konfete, prava eksplozija energije, uspomena i emocija dešavala se u publici, koja je ispunila svaki kutak gradske tvrđave i oborila sve rekorde festivala.

Posjetioci su u kulminaciji večeri pozdravili nove pobednike takmičenja demo bendova – Slonz iz Šapca, koja je osvojila snimanje i produkciju debitanstkog albuma, drugoplasirani Tyger Lamb iz Zagreba, nagrađen binskom opremom u vrednosti od 2.000 evra i trećeplasirani Wolfram iz Novog Sada, koji je dobio binsku opremu u vrednosti od 1.000 evra.

Slonz/ Photo: Facebook@Demofest
Slonz/ Photo: Facebook@Demofest

Slonz je jedan od retkih bendova koji pevaju na maternjem jeziku, a za pisanje tekstova zadužen je vokal i gitarista Nikola Mijailović.

– Kada smo prošli na Beton binu sa ostalim bendovima, mislili smo da ukoliko prođemo u finale to će biti reda radi – iskren je Mijailović, ne krijući uzbuđenje zbog pobede.

Tyger Lamb/ Photo: Facebook@Demofest
Tyger Lamb/ Photo: Facebook @Demofest

Iz benda Tyger Lamb priznaju da su se prijavili u poslednjem trenutku da zbog jake konkurencije nisu očekivali prolazak u finale.

– Došli smo da prezentujemo svoj rad i bili smo šokirani prolaskom u finale, a kamoli osvajanjem drugog mesta – rekli su članovi benda, očigledno još pod utiskom od prethodne noći.

Wolfram/ Photo: Facebook@Demofest
Wolfram/ Photo: Facebook@Demofest

Ekipa trećeplasiranog benda Wolfram kaže da je na Demofest došla da se druži, ali i takmiči, tako da su imali određena očekivanja i nadanja.

– Nismo mislili da ne zaslužujemo ništa, jer se onda ne bismo ni prijavili. Svako od nas misli da njegova muzika ima neku snagu – naveli su oni.

Nikoli Mijailoviću, gitaristi i vokalu Slonza, uručena je i brendirana Jack Daniel’s gitara, kao najboljem gitaristi takmičarskog programa.

Photo: Facebook @Demofest
Photo: Facebook @Demofest

Plavi bas, koji se dodeljuje najboljem basisti u sećanje na Igora Kašikovića Kaleta, otišao je u ruke Adrijana Juga iz zagrebačke grupe Pale Origins.

– Zanimljivo je da dajete nagrade basistima, jer su to građani drugog reda – kazao je Jug kroz šalu i dodao da bas svira desetak godina, a u ovom bendu je relativno novi član.

Sopot/ Photo: Facebook@Demofest
Sopot/ Photo: Facebook@Demofest

Program treće, završne večeri bio je svojevrsna kulminacija desetogodišnje muzičke priče, koja je od neuobičajeno ambicioznog demo festivala, u jednom periodu suočenog sa gašenjem, došla do pokretanja masovnih akcija za njegovo održavanje, nominacija za prestižna evropska festivalska priznanja i uvrštavanja na UNESCO listu projekata od posebnog značaja.

To je na Basstion bini bilo vidljivo od početka finalnog takmičenja, jer je na hiljade posetilaca došlo da podrži 10 finalista.

Na Beton bini je postalo jasno kada je zasvirao banjalučki Sopot, koji je privukao toliko publike da nije bilo mesta za sve zainteresovane i priredio svirku koju su mnogi posetioci ocenili kao jednu od najenergičnijih i najboljih u istoriji Demofesta.

ZAA/ Photo: Facebook@Demofest
ZAA/ Photo: Facebook@Demofest

Ipak, emotivno najsnažniji trenutak dogodio se na Basstion bini, kada su na nju stupili bendovi ZAA i M.O.R.T. i zajedno izveli pesmu “Ne odustajem”, novu himnu Demofesta.

Dve grupe koje su najbolji primeri Demofestove muzičke alhemije i uticaja ovog festivala na domaću muzičku scenu upravo su pobedama na Demofestu izašle iz anonimnosti, postale nove regionalne zvijezde i došle do tačke da publika zajedno s njima peva svaki stih hitova “Irie & Kool” i “We”, odnosno “Na cesti” i “Plamen što kriješ”.

Dubioza kolektiv/ Photo: Facebook@Demofest
Dubioza kolektiv/ Photo: Facebook@Demofest

O značaju Demofesta govorili su i članovi sastava Dubioza kolektiv, koji su sledeći izašli na Basstion binu i održali nastup za pamćenje.

Između “Volio bih”, “Vratiće se Valter”, “Kokuza” i drugih pesama kojima su tresli Kastel, članovi Dubioza kolektiva stigli su da otpevaju i rođendansku čestitku banjalučkom festivalu.

Vrhunskom svirkom i interakcijom sa posetiocima, sa kojima su se često šalili i izvodili zajedničke koreografije, Dubioza kolektiv je mladim bendovima pružio najbolji mogući primer “kompletnog nastupa”.

Nešto ranije, sličnu stvar je na Beton bini učinila grupa Bad Copy. Na mestu gde je organizovan prvi Demofest, a koje je u 2017. postalo mala festivalska bina, Skaj Vikler, Ajs Nigrutin i Timbe napravili su ludu žurku, dostojnu velikog festivalskog rođendana.

Energično i vešto, održali su pravi čas na temu hip hop nastupa, a posetioci im nisu ostali dužni zahvalnost za to.

Program na novoj bini zatvorio je živopisni Projekt Rakija, sastav muzičara iz BiH i Holandije, koji su predstavili nesvakidašnju mešavinu žanrova i njom razbudili one koji su počeli da osećaju umor.

Rudimental/ Photo: Facebook @Demofest
Rudimental/ Photo: Facebook @Demofest

Tačka na najveći Demofest do sada stavljena je na centralnoj, Basstion bini, koja je ostala ispunjena do četiri časa ujutru, jer je publika uživala slušajući Rudimental DJ set.

Od prvog do poslednjeg bita, Kastel je plesao u ritmu dvojca na bini, bez obzira na to da li je preko njihove elektronske podloge išao neki evergrin poput “Hit The Road Jack” ili savremeni megahit kakav je “Waiting All Night”.

Simbolično, Rudimental, prvo ime ovogodišnjeg revijalnog programa, otvorio je nastup pesmom “Not Giving In”, koja govori o upornosti, baš kao himna Demofesta.

Upornosti koja je mali festival iz Banjaluke za jednu deceniju ucrtala na svetske festivalske mape, a mnoge mlade muzičare iz garaža i podruma izvukla na veliku scenu, i koja obećava mnogo pred početak druge Demofest decenije.

Izvor: Demofest PR

 

Pobedili je sopstveni demoni… Svet je pre šest godina ostao bez Ejmi Vajnhaus, jedne od najtalentovanijih pevačica ikada

Ejmi Vajnhaus/Photo: YouTube printscreen
Ejmi Vajnhaus/Photo: YouTube printscreen

Svet je 23. jula 2011. ostao bez jedne od najtalentovanijih pevačica ikada – Ejmi Vajnhaus.

U svojoj kratkoj karijeri, koja je trajala samo osam godina, napravila je pregršt hitova, ali je zahvaljući njima stekla armiju obožavalaca širom planete.

Ejmi je rođena 1983. godine, a već sa deset godina je počela da se zanima za muziku, kada je osnovala svoju grupu “Sweet N Sour”.  Sa 13 je dobila svoju prvu gitaru, a prve kompozicije napisala je godinu dana kasnije. Svoj prvi ugovor potpisala je sa menadžerskom kućom Sajmona Fulera, kada je njen tadašnji dečko, soul pevač Tajler Džejms, poslao Ejmin snimak menadžeru Niku Gadvinu i lovcu na talente Niku Šimanskom, koji su tražili novu džez pevačicu.

[infobox title=’Metallica joj posvetila pesmu’]

Legendarni bend Metallica posvetio je Ejmi pesmu “Moth Into The Flame”. Džejms Hetfild rekao je da su na ideju za pesmu dobili posle gledanja dokumentarca “Amy”.[/infobox]
Kao 20-godišnjakinja, Ejmi je svojim talentom fascinirala brojne menadžere. Svoj prvi album “Frenk” objavila je 2003. godine. Njen prvenac je sadržao numere sa primesama džeza i dobio je vrlo pozitivne kritike. Već tada, Vajnhausovu su počeli da porede sa njenim proslavljenim koleginicama Erikom Badu i Ninom Simon.

Međunarodnu slavu stekla posle drugog albuma, legendarnog “Back To Black”. Album je bio inspirisaan ženskim grupama iz pedesetih i šestdesetih godina prošlog veka, što se ispostavilo kao pun pogodak. “Back To Black” je postao izuzetno slušan, a na brojnim svetskim top listama bio je na prvom mestu. Dobio je više nego odlične kritike, a iznedrio je i nekoliko nezaboravnih hitova kao što su “Rehab”, “Back To Black”, “You Know I m Good”, “Just Friends”… Magazin Time je numeru “Rehab” proglasio za najbolju pesmu u 2007. godini.

[infobox title=’Pomogla je Adel i Lejdi Gagi’]

Lejdi Gaga/Photo: facebook@ladygaga
Lejdi Gaga/Photo: facebook@ladygaga

Ejmi je svojim uspehom pomogla mnogim pevačicama da postanu slavne. Adel je svojevremeno rekla da je uspeh Ejmi Vajnhaus olakšao njen muzički put. Reči hvale imala je i Lejdi Gaga, koja je istakla da je upravo Vajnhausova zaslužena za njenu slavu.[/infobox]

Iako je bila više nego uspešna na muzičkog planu, Vajnhausova je vodila rat sa drogom i alkoholom. Njen otac Mič je pokrenuo “Ejmi Vajnhaus fondaciju”, sa ciljem podizanja svesti i podrške organizacijama koje pomažu mladim ljudima  u borbi protiv zavisnosti.

Svoj poslednji  nastup održala je u Beogradu 18. juna 2011. godine. Preminula je 23. jula u svom domu u Kemdenu, u Londonu.

 

HL

Stiže 107 minuta čistog muzičkog hedonizma: U septembru film o koncertima Dejvida Gilmura u Pompeji

Dejvid Gilmur/Photo: facebook@davidgilmour
Dejvid Gilmur/Photo: facebook@davidgilmour

Prošlogodišnja dva nastupa Dejvida Gilmura na istorijskoj lokaciji grada Pompeji dobiće “fizičko” izdanje.

“Live at Pompeii” video je dokument o dva nastupa u pompejskoj areni u julu 2016. gde je Gilmur nastupio u okvoru svoje “Rattle That Lock” turneje.

Zanimljivo, tamo je nastupao i sa Pink Floyd, 45 godina ranije.

Dejvi je ovom prilikom priredio vrstan audiovizualni spektakl, a među izvedenim pesmama bila je “One of These Days”, jedina koju je izveo i s Pink Floyd četiri i po decenije ranije, kao i šest pesama s tada i još uvek aktuelnog albuma “Rattle That Lock”. Odsvirao je i na njegovim koncertima retke “The Great Gig in the Sky” i “The Dark Side of the Moon”.

Fanovi će moći da biraju između sledećih izdanja: dvostruki CD, četverostruki vinil, Blu-Ray, dvostruki DVD, deluxe Blu-Ray paket (s CD-om), ili download. Album izlazi 29. septembra, a prethodiće mu bioskopske projekcije koncertnog filma u trajanju od 107 minuta širom sveta.

HL/Izvor: soundguardian.com

KOLOSALNA KATASTROFA… Pogledajte trejler za film o najgorem filmu u istoriji

Tomi Vajs/Photo: YouTube printscreen
Tomi Vajs/Photo: YouTube printscreen

Neki filmovi su toliko loši da su super zabavni za gledanje, a nekad čak steknu i kultni status. Jedan od tih je “The Room” Tomija Visoa iz 2003. koji važi za “najbolji najgori film u istoriji”.

https://www.youtube.com/watch?v=2NOlzW8hx5A

Visao je za svoje debitantsko ostvarenje napisao scenario, režirao ga i odigrao glavnu ulogu – i ne zna se na kojem polju se više izblamirao.

Ali, poslužio je kao inspiracija za novi film “The Disaster Artist”, koji se bavi upravo snimanjem ovog kolosalnog neuspeha.

Glavnu ulogu igra Džejms Franko, koji je ujedno i reditelj filma, a u ekipi su i njegov brat Dejv Franko, Set Rogan, Zek Efron…

HL/Izvor: City

Arcade Fire uradili recenziju sopstvenog albuma i narugali se jednom muzičkom portalu

Arcade Fire/Photo:facebook@arcadefire
Arcade Fire/Photo:facebook@arcadefire

Arcade Fire su se na originalan način narugali portalu Stereogum i njihovoj ranoj recenziji još neobjavljenog albuma “Everything Now”.

Kanađani su registrirovali stranicu stereoyum.com i na njoj uradili recenziju sopstvenog albuma.

– S ovim člankom započinjemo novu rubriku – recenziju pre recenzije pre recenzije novog albuma. Nadamo se da će vam se svideti!

U nastavku članka Arcade Fire “žali” što je “Everything Now”‘ neuporedivo slabijeg kvaliteta od njihovih prošlih albuma, sprda se sa sopstvenom marketinško-medijskom kampanjom vezanom uz predstojeći album i osvrće se na uticaj Daft Punka na Arcade Fire, zaključujući kako je jedina očigledna sličnost bendova njihova “aura francuštine”.

Za kraj su predvideli kako će se “Everything Now” kotirati na godišnjim listama najboljih albuma – “nekoliko mesta ispod albuma Father John Mistyja, odnosno između 8. i 14. mesta”.

HL/Izvor: soundguardian.com

Boxer objavio EP “Novi početak” i spot za “Senke”… Čekamo live promociju

Pančevački hardcore/punk bend Boxer objavio je prvi EP pod nazivom “Novi početak” kao i spot za pesmu “Senke”.

Boxer/ Photo: Promo
Boxer/ Photo: Promo

Boxer je oformljen polovinom 2013. godine od veterana bendova The Group, Iskaz i Full speed ahead. Početak rada pratile su česte promene članova i povremene, manje klupske svirke.

Posle formiranja stalne postavke bend je počeo rad na prvim demo snimcima, a usledili su i nastupi sa većim imenima pank scene kao što su Saht, Vox Populi, Billy Club…

Nakon kraće pauze i promene glavnog vokala, sledi snimanje prvog EP-a pod nazivom “Novi početak” kao i prvog spota za pesmu “Senke”sa pomenutog izdanja.

Ekipa Boxera na snimanju spota/ Photo: Promo
Ekipa Boxera na snimanju spota/ Photo: Promo

EP “Novi početak” snimljen je u pančevačkim studijima “Hardcore” i “3×2”, a za produkciju i mastering je bio zadužen Vladimir Uzelac (Wormhole stuios) iz bendova Terrorhammer i All my sins.

Članovi Boxera su: Srđan Regodić (vokal), Ivan Marković (gitara, prateći vokal), Dejan Marković  (gitara), Miloš Jerosimić (bas) i Predrag Slavković (bubanj), a dalji planovi ove hardcore/punk ekipe su koncertno aktiviranje kao i snimanje drugog spota.

I dok čekamo live promociju Ep-a…

EP “Novi početak” Plejlista(youtube)

EP “Novi početak” mp3 (download – mediafire)

Autori serije “Game of Thrones” najavili novi projekat i podelili javnost, a da još ništa nisu ni uradili

0
Game Of Thrones/ Photo: imdb.com
Game Of Thrones/ Photo: imdb.com

Dejvid Beniof  i D.B. Vajs, autori hiperpopularne serije “Game of Thrones” najavili su da će njihov sledeći projekat nositi naziv “Confederate”, a baviće se vrlo osetljivom temom u današnjoj Americi, a dobrim delom i Evropi – rasizmom.

“Confederate” zamišlja alternativni istorijski tok, u kome su južne države SAD uspele da se otcepe u Američkom građanskom ratu. U njima je ropstvo ostalo legalno, čak je i institucionalizovano. Kao da to samo po sebi nije dovoljno intrigantna premisa, i novi građanski rat vreba iza ćoška.

Iako rad na projektu još nije počeo i nijedno slovo scenarija nije napisano, mišljenja ne nedostaje, i uglavnom su skeptična.

Game of Thrones/Photo: Public
Game of Thrones/Photo: Public

Jedan deo javnosti smatra problematičnim činjenicu da će se govoriti o ropstvu kao o svakodnevnoj pojavi, jer se pribojavaju da bi moglo gledaocima da izgleda kao prihvatljiva ideja.

Drugima smeta što se temom ropstva bave dva bela muškarca pa sumnjaju u njihovu sposobnost da temu iznesu na pravi način, a treći tvrde da se ide predaleko sa aktuelizacijom rasnih pitanja u filmovima i serijama i da je to postalo marketinški pogodan trend.

Beniof i Vajs su izjavili kako su očekivali negativne reakcije, mada je njihova količina i njih malo iznenadila.

Pozvali su kritičare na strpljenje i poverenje u to da znaju šta rade, ujedno ističući da će u kreativnom timu biti i afroamerikanaca, jer je uz njih Nišel Trembl Spelman, ali i Malkolm Spelman, jedan od producenata serije “Empire”.

Dok se čeka više informacija o projektu “Confederate”, GOT obara sve rekorde. Prva epizoda sedme sezone zabeležila je rekordnu gledanost u istoriji HBO kuće i serijskih formata uopšte, a naišla je i na skoro jednoglasne pohvale i kritičara i gledalaca.

Izvor: bosonoga.com