Beogradski rok bend Vrane Kamene još u februaru je ponosno stao iza muzike za film Predraga Jakšića “Povratak”.
Iako je bend prvi put učestvovao u jednom ovakvom projektu, pesma “The Wayfaring Stranger” ostavila je snažan utisak, pa su Vrane odlučile da za nju snime i spot. Samo… to je potrajalo malo duže nego što su očekivali.
Tehnički problemi, neposlušni računari, nepostojeći bekapovi… iskombinovani sa obavezama benda na brojnim letnjim festivalima, učinili su da spot za “The Wayfaring Stranger” bude gotov tek sada, posle “stotinu” muka. Ali, vredelo je čekati.
Drugo veče Beer Festa potvrdilo je šta je dobar provod za 130.000 ljudi koji su na Ušću uživali u nastupima sedam bendova sa dve bine.
Jučerašnji festivalski dan otvoren je u 18:00 časova nastupom beogradskog sastava The Bangcocks, da bi se potom publici predstavio mladi bend Sindrom.
Mortal Kombat/ Photo: Marko Obradović
Atmosferu u publici dodatno je zagrejao nastup benda Mortal Kombat, prepoznatljiv po duhovitim tekstovima u kombinaciji sa tvrđim zvukom, koji su kao uvod u sledeći nastup izveli i nekoliko numera Riblje Čorbe.
Riblja čorba/Photo: Marko Obradović
Nastup legendi privukao je 130.000 ljudi koji su gotovo u glas pevali sve hitove najdugovečnijeg benda na ovim prostorima.
Ušćem su se orile reči pesama “Ja ću da pevam”, “Ja ratujem sam”, “Radiću šta god hoću”, “Anđele”… Ređali su se hitovi, kojima je čuveni bend na pravi način obeležio početak turneje povodom 40 godina postojanja.
Direktori/ Photo:Marko Obradović
Koncert povratnika na pank scenu Direktora zadržao je dobro raspoloženje u publici, a fanovi su sa omiljenim pevačem Drakulom otpevali u glas hit “Mi volimo pivo”, nezvaničnu himnu svih posletilaca festivala.
Od ponoći publika se zabavljala uz nastup benda Samostalni referenti, a jedan sat posle ponoći provod je nastavljen uz nastup britanskog hip hop sastava Stereo MC’s.
Iron Maiden najaviio je prvo strip izdanje bazirano na video-igrici “Iron Maiden: Legacy Of The Beast” – u kojoj vodite maskotu Edija kroz različite svetove iz diskografije benda.
Srip u pet nastavaka obaviće izdavačka kuća Heavy Metal Publishing.
Photo: Facebook @ironmaiden
Scenario za strip uradili su Leksi Leon i Jan Edginton, dok su za crteže bili zaduženi Kevin J. Vest, Džejson Gorder i Santi Kasas.
Svakog meseca biće objavljen po jedan nastavak – prvi 11. oktobra ove godine, a poslednji 14. februara 2018.
Basista benda RCHP, Fli oštro je osudio nameru Trampove administracije da ukine muzičko obrazovanje u državnim školama.
Fli/ Photo:Facebook @fleaRHCP
Ovaj postupak uporedio je sa zlostavljanjem dece jer je, kako kaže, njega muzika spasila sa stranputice kojom je krenuo u mladosti.
Fli je svoj program pod nazivom Silverlake Conservatory of Music pokrenuo 2001. godine, posle posete srednjoj školi Fairfax Senior, koju je pohađao. Tom prilikom ostao je užasnut činjenicom da škola skoro uopšte nije imala muzičku opremu ni instrumente.
– Imali su jednu akustičnu gitaru, bumboks i učitelja koji nije bio plaćen za to što je radio. Učenici koji su bili zainteresovani za muziku sedeli su u krugu i pričali na tu temu. Ništa konkretnije im nije bilo dostupno – rekao je basista i dodao: – Bio sam šokiran! Pitao sam gde vam je orkestar, neki bend, nešto?! Rečeno mi je da su novčana sredstva ukinuta i da je zbog toga muzičko obrazovanje pretrpelo takav gubitak.
Red Hot Chili Peppers/Photo: facebook@ChiliPeppers/Fan photos
Fli je objasnio da ga je muzika spasila u životu i da je to razlog zbog koga ga je cela situacija toliko šokirala i pogodila.
– Dok sam bio u srednjoj školi nije mi se pisalo dobro. Krao sam, provaljivao ljudima u kuće, drogirao se, bežao sa časova i pušio marihuanu. Jedina stvar koja mi je pomogla da prevaziđem tu lošu fazu je muzika. Ona je bila moj spas. Jedino što mi se sviđalo u to doba je bilo to što sam svirao u bendu.
Zbog toga je i pokrenuo program Silverlake. Fli je siguran da i drugu decu muzika može da spasi kao što je njega. On veruje da bi svi trebalo da se udruže, pogotovo od kako je Tramp došao na vlast i od kad je najavljeno pooštravanje mera štednje.
– U ovom trenutku bi svi trebalo da udružimo. Nije u pitanju samo muzika, već sve umetnosti. Ovim putem želim da apelujem na sve stanovnike naše zemlje da daju sve od sebe i pomognu. Svugde oko nas su siromašni ljudi, ljudi koji nemaju za osnovne stvari, kao što su hrana ili odeća, nemaju krov nad glavom. Dati sve od sebe da se njima pomogne je stvarno fenomenalna stvar.
Bend će nastupati 9. septembra na humanitarnom koncertu u zgradi koju je bend otkupio i u kojoj se nalazi sedište programa.
– Konačno smo uspeli da otkupimo zgradu i sada imamo zaista velik i prelep prostor. Trenutno tu dolazi oko 800 dece. Svako ko bude došao na koncert će moći da vidi šta se ovde dešava i bude deo toga. Učitelji su mnogo napredovali, način na koji držimo grupne časove je postao mnogo bolji. Organizacija je prešla na mnogo viši nivo. Jedino što smo želeli je da pomognemo onima kojima je pomoć potrebna, a to smo i uspeli.
Žika Jelić (75), frontmen legendarne YU grupe, doživeo je juče udes u Novim Banovcima nedaleko od Zemuna, saznaje Blic.
Prema nezvaničnim informacijama, na Jelića je juče dok je vozio svoj motor “harli” oko 17:00 časova, na uglu Svetosavske i Pinkijeve ulice u Novim Banovcima, automobilom marke “jugo” naleteo Vladimir D.
Prema prvim informacijama, vozač “juga” nije ispoštovao pravo prvenstva prolaza koje je Jelić imao, naleteo je na njega i oborio ga s “harlija”.
Žika Jelić/ Photo: Facebook/ Zika Jelic
Sve ovo rokera nije sprečilo da hitro sanira povrede kod lekara, i produži na beogradski Beer Fest!
– Vraćao sam se motorom iz Banovaca, lagano sam vozio. Sa desne strane je naišao “jugo” i skrenuo ka meni. Išao je direktno na mene i shvatio da sam da ću bolje proći ako oborim motor, nego ako se direktno sudarimo. Vozač tvrdi da me nije video, u šta sumnjam, a sve su to posmatrali policajci sa kontrolnog punkta prekoputa i odmah su uradili uviđaj. U zapisniku piše da je vozač kriv, on je prošao bez povreda, a ja sam odrao levu ruku. U KBC Bežanijska kosa su mi snimili ruku, ustanovili da nemam prelom, ali da mi je ruka oguljena. Iste noći bio sam na Beer festu da podržim Van Gogh, a večeras sviraju moji prijatelji iz Riblje Čorbe – rekao je Jelić za Večernje novosti.
Jelić je rekao i da ne razume potrebu medija da prenose kako je teško povređen, jer takve priče uznemiravaju njegovu porodicu.
– Ćerke su me zvale iz inostranstva zabrinute zbog navodnih ozbiljnih povreda, telefon mi non-stop zvoni. Osećam se dobro i ne ležim u bolnici – rekao je roker.
Njegov voljeni “harli dejvidson” je, nažalost, prilično oštećen, ali Jelić kaže – “dešava se”.
Žika Jelić je i 2006. imao sličnu ozbiljniju nesreću na Ibarskoj magistrali, kada se, vozeći automobil, sudario s kamionom, a 2013. je, na koncertu u Foči, doživeo strujni udar.
Šesti World music festival Todo Mundo održaće se od 24. do 27. avgusta na Tašmajdanu , u okviru koga nastupiti mađarski sastav Viktória Havay and Fakutya, gitarista Vlatko Stefanovski, harmonikaš Lelo Nika i kontrabasista Nenad Vasilić.
Lelo Nika/ Photo:Daniel Petrovski
Viktória Havay and Fakutya izvodi muziku mađarske manjine Čangoš u Moldaviji, a pratiće ih i grupa plesača.
Harmonikaš Lelo Nika će predstaviti program sa violinistkinjom Aleksandrom Krčmar Ćulibrk i Bogdanom Rankovićem, klarinetistom i frulašem iz Novog Sada, u kome će izvoditi izvorne rumunske, srpske, švedske, romske melodije, kao i nekoliko sopstvenih kompozicija.
Nenad Vasilić/ Photo: Svetlana Nenadović
Nenad Vasilić će nastupiti u triju sa Markom Živadinovićem (harmonika) i Andrejem Prozorovim (saksofon), a tom prilikom biće mu uručena nagrada “Vojin Mališa Draškoci”, koju već nekoliko godina dodeljuje World Music asocijacija Srbije (WMAS).
U samom finišu, solo koncert će održati legendarni makedonski gitarista Vlatko Stefanovski, koji će pokušati da povede publiku “na zanimljivo muzičko putovanje, samo uz pomoć elektro-akustične gitare i nekoliko pedala”.
Photo: Promo
Festival Todo Mundo promoviše jedan od najmlađih muzičkih žanrova – world music – koji je u proteklih 20 godina je osvojio ceo svet, a odomaćio se i u Srbiji.
Ove godine, poseban akcenat stavlja na naše muzičare koji žive i rade van Srbije, ali ne zaboravljaju odakle su pošli i odakle crpe inspiraciju.
Program festivala:
Četvrtal, 24.08. u 20:30
Viktória Havay and Fakutya (Mađarska) (uz podršku Instituta Balaši Kolegijum Hungarikum)
Petak, 25.08. u 21:00
Lelo Nika sa Aleksandrom Krčmar Ćulibrk i Bogdanom Rankovićem
Subota, 26.08. u 21:00
Nenad Vasilić Trio (Srbija/Ukrajina/Austrija) (uz podršku Austrijskog kulturnog foruma)
Nedelja, 27.08. u 21:00
Vlatko Stefanovski (Makedonija)
U slučaju kiše, koncerti će biti održani u Centru za kulturu “Vlada Divljan”.
Američka soul pevačica Areta Frenklin otkrila je detalje priprema za povlačenje sa muzičke scene, navodeći da planira da se vrati u rodni Detroit i da tamo otvori noćni klub.
Kraljica soula je za “Detroit fri pres” rekla da napušta svoj dugogodišnji dom u Blumfild hilsu u Mičigenu.
Areta Frenklin (75) želi da otvori i manji noćni klub koji će nositi naziv “Kod Arete”.
Ona je otkrila da bi volela s vremena na vreme i da zapeva u svom klubu, prenela je agencija AP.
Početkom godine, Areta Frenklin je najavila da se povlači sa scene i da će 2017. biti poslednja godina u kojoj će imati koncerte.
Areta Frenklin/Photo: facebook@arethafranklin
Ipak, navela je da namerava da i dalje snima, a upravo završava novi album.
Areta Frenklin je još kao devojčica počela da peva u crkvi, s obzirom da joj je otac bio sveštenik.
Sa 18 godina potpisala je diskografski ugovor sa Columbia recordsom, ali uspehe niže posle prelaska u konkurentsku kuću Atlantic records, gde je i snimila hitove “Respect” ili “Think”.
Krajem 70-ih karijera joj stagnira, ali ulogom u filmu “Braća bluz” vraća staru slavu.
Nadimak joj je “Kraljica soula”, a prema nekim izvorima glas joj ima raspon od četiri oktave.
Uručenjem nagrada i projekcijom filma “Na mlečnom putu” Emira Kusturice, sinoć je u amfiteatru “Danilo Bata Stojković” u Vrnjačkoj Banji završen 41. Festival filmskog scenarija.
Prva nagrada pripala je Bojanu Vuletiću za film “Rekvijem za gospođu J”, druga Vuletu Žuriću za film “Slepi putnik na brodu ludaka” u režiji Gorana Markovića, a treću su podelili Dimitrije Vojnov za “Jesen samuraja” (reditelj Danilo Bećković) i Ivan Marinović za svoje ostvarenje “Igla ispod praga”.
Specijalna nagrada festivala, odlukom žirija u kome su bili Filip Dautović (predsednik), Stevan Filipović i Milan Jelić, otišla je u ruke Luke Bursaća koji je za debitanski film “Afterparti” dobio i nagradu “Slavko Lazarević” lista “Ilustrovana politika”.
Tu odluku je doneo žiri kritike, u sastavu Vladimir Džudović, Srđan Jokanović (predsednik) i Miroljub Dugalić.
Glumcu Milanu Vasiću uručena je replika rimskog novčića za izuzetan doprinos afirmaciji ovogodišnjeg festival, odlukom žirija grada domaćina koji su činili Dane Stanojčć, zamenik predsednika Skupštine opštine Vrnjačka Banja, Ivan Trifunović, direktor Turističke organizacije Vrnjačka Banja i Nina Stamenić, direktor hotela “Solaris resort”.
Laureati su zahvalili žiriju, organizatorima i svim učesnicima što istrajavaju u pisanju scenarija, koji je “embrion svakog filma”, a posebno publici koja je svih prethodnih dana pratila filmove.
Od 13. avgusta u takmičarskom programu prikazano je 14 filmova, a Kusturičino ostvarenje van konkurencije.
Na mlečnom putu/Photo: printscreen
Publika je gledala filmove “Vetar” po scenariju Ane Rodić u režiji Tamare Drakulić, “Zona Zamfirova, drugi deo” scenarista Ivane i Miroslava Mitića, u režiji Juga Radivojevića, “Rekvijem za gospođu J” Bojana Vuletića, “Afterparti” po scenariju i u režiji Luke Bursaća, “Ime: Dobrica, prezime:nepoznato” Srđe Penezića, “Jesen samuraja” (Dimitrije Vojnov/Danilo Bećković).
Na programu su bili i “Igla ispod praga” Ivana Marinovića”Kozje uši” (Vladislava Vojnović/Marko Kostić), “Naši očevi, majke i njihova deca” Sanje Savić, “Povratak” Predraga Jakšića, “Santa Maria della Salute” Zdravka Šotre, “Slepi putnik na brodu ludaka” (Vule Žurić/Goran Marković), “Stado” (Nebojša Romčević/Nikola Kojo), “Biser Bojane” (Vladan Ðurđević/Milan Karadžić).
Kao prateći program organizovana je Letnja škola filmske dramaturgije “Slobodan Stojanović”, Letnja škola filmske kritike, promocije knjiga “Mrtvi” Slobodana Novakovića i “Kosovo, vera i pomirenje” Gorana Radovanovića, izložba “Mija Aleksić – biti glumac” i simpozijum posvećen aktivnostima Jugoslovenske kinoteke.
Fronmen grupe Galija otkrio je za Novosti da bend na novom albumu sprema pesmu po stihovima akademika Matije Bećkovića.
– Čitajući Matijinu poeziju, našao sam tu pesmu. Pitao sam ga da li bi imao nešto protiv toga da komponujem muziku na njegove stihove, i on se složio. Vrlo jednostavno, to su umetnici. Reč je o baladi, još nema naziv, a stihovi su me baš “udarili”, jer imaju neverovatnu energiju. Velika mi je čast što mi je Matija Bećković dozvolio da muzikom “ozvučim” njegovu pesmu i čini mi se da sam uspeo da dočaram energiju i emociju koju je implementirao u stihove. Njegova emocija deluje vrlo borbeno, nije osoba koja priča o emociji čekajući događaj, već čovek koji provocira događaj – otkrio je Neša.
Niški muzičar kaže da će novi album Galije, koji je u pripremi, biti “za njegovu dušu”:
– Nisam uopšte razmišljao o tome da li će neka pesma biti hit ili ne, već sam ovaj album radio tako da se meni dopada. Kroz dosadašnje hitove rekli smo sve, sada smo u životnom dobu kada je vreme da pričamo o temama i stvarima adekvatnim našim godinama. Treba dostojanstveno stariti, biti u skladu sa sobom i prirodom. Kada sam bio klinac i želeo da nahranim mozak nečim pametnim, čitao sam ozbiljne knjige.
Pesma “What a wonderful world” američkog džez muzičara Luja Armstronga snimljena je pre 50 godina u jeku previranja Vijetnamskog rata, nastajanja pokreta za gra]anska prava, jačanja feminizma, pojave hipi kulture i brojnih drugih društveno-političkih promena u svetu, kao jednostavna oda miru i bratstvu.
Luj Amstrong/ Photo: youtube.com printscreen
Luj Armstrong (1901-1971) bio je jedan od najuticajnijih džez muzičara i smatra se muzičkim revolucionarom ranog 20. veka.
List New York Daily News naveo je da je pesma “What a wonderful world” nastala u vreme “nasilja, mržnje i straha za budućnost”.
Luj Amstrong/ Photo: youtube.com printscreen
Singl je objavljen uz slabu početnu reakciju u SAD, ali je u Velikoj Britaniji priča bila drugačija paje tako 1968. Postao najprodavaniji singlu toj zemlji.
Muzej u Njujorku posvećen Luj Armstrongu organizovao je izložbu pod nazivom “50 godina pesme What a Wonderful World” na kojoj će biti izložene retke fotografije i predmeti kojima je predstavljena priča o snimanju i nastanku čuvene pesme.