Naslovna Blog Stranica 3083

Drugačiji, opasniji, svuda prisutan… Predstava “Kralj Ibi” u Ciglani

Predstava “Kralj Ibi”, u režiji Gorana Jevtića, rađena je po tekstu Alfreda Žarija, jednog od najzanimljivijih autora s početka 20. veka, tvorca pata fizike, koji u sebi objedinjuje vodviljsko delo sa skaradnim, razuzdanim humorom, istovremeno uspevajući da jednim novim humorističkim postupkom pokaže surovu stranu ljudske prirode, što je bio značajan i prvi slučaj na svetskoj pozornici i u umetnosti uopšte.

Ovo je drugačija verzija ”Ibija”, razlikuje se od predstave koja je ovdašnju premijeru imala 1964. godine, a gde je Ibija igrao čuveni Zoran Radmilović.

Glumci su smešteni unutar instalacije koju čine skulpture jednog od najtalentovanijih savremenih umetnika, Viktora Kissa, a atmosferu upotpunjuju filmovi Srđana Ćešića i Džonatana Ingliša kao i kostimi Tijane Pavlov.

Muziku je komponovao Nemanja Aćimović, koji publiku, svim ostalim elementima ovog novog čitanja čuvenog komada, uvodi u taj svet novog, postapokaliptičnog Ibija.

Kralj Ibi/ Photo: Vladimir Jević
Kralj Ibi/ Photo: Vladimir Jević

Predstava je splet različitih vidova umetnosti i nastala je spontano kao borbeni krik, jedini način da umetnici iskažu stav u okruženju koje umetnost tretira kao korov i pokušava da je uguši i suzbije na sve načine.

Autorski tim je pokrenuo i realizovao prestavu sa željom da podstakne na razmišljanje o svakodnevnici, budućnosti, ratu, gladi, nemoći, manipulaciji, otimanju, samoživosti, narodu i borbi za opstanak.

Danas svi žive Ibija, danas je on svugde prisutan, opasniji nego ikada.

On danas ima medije, on zanemaruje kulturu, guši umetnost, zatire mišljenje, on ućutkuje neistomišljenike, ne preza ni od čega, on ignoriše budućnost bahato stičući i otimajući samo za sebe,  on je sebi dovoljan, mi smo mu kolateralna šteta, jeftina radna snaga.

U predstavi igraju: Goran Jevtić, Mirjana Đurđević, Sonja Vukićević/Viktor Kiss, Katarina Jovanović, Dimitrije Stajić. Sava Stojanović, Saša Nićiforović, Nemanja Rafailović, Marko Milošević

Kralj Ibi/ Photo: Vladimir Jević
Kralj Ibi/ Photo: Vladimir Jević

“Kralja Ibija” možete pogledati  23, 24, 26, 27. septembra u 18:00 časova i 1. oktobra u 17:00 časova u Ciglani (Slanački put 26, Višnjička banja).

Ulaznice po ceni od 600 dinara mogu da se rezervišu putem maila kraljibi.info@gmail.com ili putem Facebook stranice: Kralj Ibi.

Kralj Ibi/ Photo: Vladimir Jević
Kralj Ibi/ Photo: Vladimir Jević

The Smiths spremaju reizdanje “The Queen Is Dead” i nikad objavljeni “Live in Boston” album

Legendarni mančesterski bend The Smiths uskoro će objaviti reizdanje albuma “The Queen Is Dead” iz 1986. godine.

The Smiths/ Photo: Facebook @TheSmithsOfficial
The Smiths/ Photo: Facebook @TheSmithsOfficial

U sklopu trostrukog CD box seta biće objavljeno remasterizovano izdanje originalnog albuma, demo snimci i B-strane, dok će se na trećem CD-u nalaziti nikad objavljeni  “Live in Boston” album.

Koncert je snimljen 5. avgusta 1986. godine u Great Woods Center For The Performing Arts u Bostonu. Kao bonus biće objavljena live verzija pesme “Bigmouth Strikes Again” izvedena na koncertu u Greek Theatreu u Berkeleyu 23. avgusta 1986. godine.

Box set će se na tržištu pojaviti 20. oktobra, a ovo je lista pesama koje će se naći na albumu “Live In Boston”:
1. How Soon Is Now?
2. Hand In Glove
3. I Want The One I Can’t Have
4. Never Had No One Ever
5. Stretch Out And Wait
6. The Boy With The Thorn In His Side
7. Cemetry Gates
8. Rubber Ring/What She Said/Rubber Ring
9. Is It Really So Strange?
10. There Is A Light That Never Goes Out
11. That Joke Isn’t Funny Anymore
12. The Queen Is Dead
13. I Know It’s Over

Izvor:music-box.hr

Teatar Le Studio… Nova sezona, nova adresa, nov ambijent i stara “kućna” atmosfera

Teatar Le Studio, koji je četiri godine uspešno radio u Venizelosovoj, od 16. septembra 2017. otvara svoja vrata publici na novoj lokaciji, u većem, opet neobičnom ambijentu, sa proširenim programom i za veći broj ljudi.

– Bili smo svesni da novi, veći prostor može naškoditi intimnoj atmosferi koju smo do sada negovali i po kojoj smo bili specifični, koju naša publika voli, a koja je nama vrlo važna. Ipak, potrudili smo se da sačuvamo “kućnu” atmosferu i zadržimo isti fokus – nama je srećna publika važna, želimo da se ljudi osecaju dobro kod nas, da postanu deo celog čina i da imaju potrebu da ostanu, da nam se vrate – a ne da samo iskonzumiraju i odu – poručuju iz Le Studia.

Pozorište se sada nalazi u industrijskom kompleksu u Vilinim Vodama, u Poenkareovoj 26, na drugom spratu.

– Ulaz ćete lako prepoznati. Umetnici su se potrudili da oslikaju zgradu i da tako na specifičan način naprave putokaz do nas. Popećete se uz stepenište i u ogromnom industrijskom kompleksu, pronaćićete intimni prostor u kome smo i dalje tu da vas dočekamo i družimo se sa vama posle predstave. I dalje su tu fotelje, kauči, dobra muzika, i dalje je scena blizu, i dalje su predstave žive, sveže, hrabre… Ceo tim, i mnogo prijatelja radilo je na uređivanju novog Le Studija. Planiramo da rad na prostoru nastavimo i u budućnosti, verovatno ćemo stalno nešto dopunjavati – kaže tim Le Studia.

Photo: Ivana Čutura
Photo: Ivana Čutura

Veći prostor donosi i veće mogućnosti za proširenje programa. Le Studio planira u ovoj sezoni da uvede dan za gostovanja, a već je pokrenut program “Late night show” – “pozorišni” koncerti, tj. koncerti koji se pažljivo slušaju kao da su pozorišna predstava.

Tokom maja i juna nastupali su u ovom prostoru Kralj Čačka, Rain dogs, Cave Dogs i Tamara Jokić.

Pored ovog javnog programa, Le Studio planira da proširi i svoje druge aktivnosti.

– Veći prostor nudi priliku da proširimo saradnju sa drugim umetnicima iz Beograda, a i šire, tako što ćemo deliti prostor za rad, ugostiti njihove radionice, predstaviti njihove radove. U planu je kreiranje izložbenog prostora, imamo prostore za ateljee. Želimo da Le Studio bude mesto za ozbiljno istraživanje i zajednicki rad.

Photo: Ivana Čutura
Photo: Ivana Čutura

A evo i šta nas očekuje tokom septembra u teatru Le Studio:
Subota, 16. septembar – Otvaranje Le Studia, predstava “Istrajnost”
Nedelja, 17. septembar – Komedija “Raspareni par”
Petak i subota, 22. i 23. septembar –  Koncertna predstava “Tom Vejtsov Vojcek”
Subota i nedelja, 29. i 30. septembar – Komedija “Raspareni par”

Pogledajte novi spot benda PSI… A onda ćete i vi ceo dan da pevušite “Tu gde zvoniš više nikog nema…”

PSI/ Photo: Facebook @psi.bgd
PSI/ Photo: Facebook @psi.bgd

Beogradski bend PSI predstavio je video za pesmu “Tu gde zvoniš” sa aktuelnog albuma “Tik-Tak”objavljenog  30. juna za izdavačku kuću Mascom Recrods.

Za snimane, produkciju i post produkciju bio je zadužen Komandant Adam, a produkcija spota rađena je u Studiju Fabrika.

PSI su novi psychobilly-gothabilly bend na domaćoj sceni, nastao je krajem prošle godine, ali postavu čine muzičari koji su već dugo godina prisutni na sceni: Jovandeka (Grandpa Candys aka Čikine Bombone), Dane (Issues of Life, Lucky Marcell & The Ramblin’ Three) i Terza (S.U.S., 888, Potres, Antifrizz).

Tu gde zvoniš više nikog nema… a svaka noć je teža i teža…

KOLUMNA GORANA ŽIVANOVIĆA: Zbogom pameti ili priča o Tanji Jovićević

Goran Živanović/Photo: Goran Zivanovic
Goran Živanović

Goran Živanović, radijski novinar, muzičar i autor knjige “Gramofonske priče”, napisao je kolumnu za portal glas.ba u kojoj se pozabavio za mnoge neočekivanom odlukom nekadašnje članice benda Oktobar 1864 Tanje Jovićević da učesvuje u rijalitiju Zadruga.

Njegovu kolumnu prenosimo u celosti:

Tek letimično sam propratio status kojim se najvljuje učešće Tanje Jovićević u nekom od reality programa. Ispod su, koliko vidim, brojni komentari. Nisam čitao, jer mi je mučno to da čitam.

Nisam ih čitao, ali pretpostavljam da su uobičajeni – oni koji joj pružaju podršku, a verovatno ima i osuđujućih.

Da se razumemo, pripadam onoj generaciji koja je do sredine osamdesetih već duboko iskristalisala svoju muzičku percepciju. Pripadam onima koji su odrastali uz Korni grupu, Indexe, YU grupu, Time, Pop Mašinu, Smak, Bijelo dugme, Leb i sol… O grupama izvan Yuge neću ni počinjati priču. Predugo bi to trajalo.

Hteo sam reći, da nam sredinom tih osamdesetih nije baš svako mogao prodavati muda za bubrege. Da prostite. A bilo je more takvih, kada su se mamini i tatini sinovi dohvatili instrumenata koje nisu znali da sviraju, a poneki bogami nisu baš bili sigurni ni čemu tačno služe.

Tanja Jovićević/Photo: facebook@Tanja Jovicevic
Tanja Jovićević/Photo: facebook@Tanja Jovicevic

Naravno, bilo je i kvaliteta vrednog svake pažnje, ali nekako mi se čini i do tada nikada više smeća. E upravo tada se pojavio Oktobar 1864.

Za mnoge iz naše “stare garde” bilo je to istinski dah svežine u muzičkoj papazjaniji svega i svačega, koja nas je okruživala. I sve nas je odmah zauvek kupio čarobni glas Tanje Jovićević.

Malo posle smo saznali, da je već stekla određeno iskustvo pevajući u nekim klubovima i anonimnim grupama. Odmah je postalo jasno da će upravo njen glas i neosporni talenat biti spiritus movens novonastale grupe.

Plejada muzičara koja je prošla kroz grupu je takođe posedovala neosporne kvalitete. Ali ipak… Bez Tanje bi sve to mnogo teže išlo. A možda možemo i reći – da ne bi išlo nikako.

Sasvim iskreno, ko se danas uopšte seća imena gitariste Gorana Tomanovića, koji je osnivać grupe Oktobar 1864?

Verujem, malo ko. To dovoljno govori, zar ne. Što se tiče ostalih muzičara – kažem – uglavnom su bili na visini svog zadatka, ali se čak ni sam Tomanović ne seća imena svih koji su prošli kroz grupu. Posebno na samom početku njihovog rada. A to je samo još jedna potvrda o tadašnjim Tanjinim kvalitetima.

Objavili su tri albuma koja su u mnogo čemu odskakala na tadašnjoj jugoslovenskoj sceni. Sve je to bilo super, samo im jedan “detalj” nikako nije išao na ruku. Svetlosnom brzinom su se približavale devedesete. Godine, u kojima će sve biti okrenuto tumbe. Godine, koje će poput nekog zlog čarobnjaka, brzopotezno obrisati sve vrednosti do tada decenijama stvarane.

I u kojima će svako pokazati svoje pravo lice. Godine, u kojima će fukara likovati, a čestiti zakukati.

I tako je svoje pravo lice pokazao i basista grupe Oktobar 1864. (Željko Mitrović, vlasnik Pink TV, op. redakcije). I tako su nepismeni gradili svoje imperije, a pismeni odlazili.

A onda su svi ti jadni i samozvani “moguli”, uvrteli sebi u glavu da su sve sami bogovi, veći i od života i od same planete.Time su valjda konačno overili sva svoja poltronstva i jajarluke. I tako svi zajedno zdušno propadamo.

Njihove laži, licemerje, pohota, nezajažljivost, bahatost kojoj nema kraja, u suštini ih čini duboko nesrećnim i gura sve dalje u ambis, dok drugi ili beže glavom bez obzira ili čekaju mrvice od ovih prvih.

I tako je, usled svih naših višegodisnjih činjenja ili nečinjenja, Tanja dospela u rijaliti kod svog nekadašnjeg basiste.

Krug se zatvorio. Izgleda da svi plešemo “crni ples” na ivici provalije. Pa ko još u takvoj situaciji da misli na kulturu i bolju prošlost.

Zbogom pameti…

Izvor: glas.ba

Vest godine za fanove “Mućki”: Izgubljena epizoda biće prikazana posle 33 godine!

0
Only Fools and Horses/Photo: Promo
Only Fools and Horses/Photo: Promo

Fanovi “Mućki” imaće priliku da pogledaju nikada dosad objavljenu epizodu omiljenih junaka pod nazivom “Dozvola za bušenje” snimljenu 1984. godine.

Epizoda je posebno dirljiva, pišu britasnki mediji, jer je ujedno i poslednja epizoda u kojoj se pojavljuje Lenard Pirs u ulozi dede.

Pirs je iznenada preminuo od posledica srčanog udara, a na njegovo mesto došao je ujka Albert koga je glumio Baster Merifild.

U ulozi specijalnog producenta našao se konzorcijum Maureen Oilfield, a cilj je bio edukovati školarce o izdvajanju sirove nafte i masovnoj proizvodnji.

A ko će bolje da nauči decu o surovom svetu biznisa od Dereka Del Boja Trotera?

Only Fools and Horses/Photo: Promo
Only Fools and Horses/Photo: Promo

Zaplet, pišu mediji, čista je pekamška perfekcija, i nimalo začuđujuće prikazuje Troterove koji su se upetljali u sumnjivu “obogatićemo se na brzinu” šemu.

Del Boj misli da je “ubo” pravi dogovor kada je kupio platformu za podmorsko bušenje za samo 400 funti, i planira da izvuče nešto nafte za sebe.

Sudeći po planu koji je izložio dedi i Rodniju sasvim je jasno da Del ne zna apsolutno ništa o bezbednosti kada je reč o ovoj vrsti posla:
– Pritajićemo se na našem brodu neko vreme i čekaćemo da se jedna od velikih naftnih kompanija pomeri i iskoristićemo njihovu rupu.

Nažalost Troterovi su veoma brzo uvideli da su prevareni i da neće postati multi-milijarderi.

Scene iz “Dozvole za bušenje” biće emitovane prvi put tokom UKTV Gold Channel serije “The Story of Only Fools and Horses”, u kojoj će gledaoci moći da pogledaju i intervjue sa glumcima, zanimljive greške, scene nastale između snimanja…

https://www.youtube.com/watch?v=31ZVniCOh3Q

Izvor: bosonoga.com

Ovo baš nismo morali da saznamo… Omiljena pesma iz devedesetih je obrada

Tinejdžerski dani u drugoj polovini 90-tih obeleženi su pesmom Natali Imbruglie “Torn”. Popularna numera ostala je jedini hit australijske pevačice, iako uopšte nije njena pesma.

Natalija Imbruglije/ Photo: youtube.com printscreen
Natali Imbruglije/ Photo: youtube.com printscreen

Korisnici Twittera su potpuno poludeli kad je profil “Horse The Band” objavio da je najveće razočaranje za decu devedesetih kad shvate da je pesma “Torn” zapravo obrada.

every “90s kid” comes of age 3 times:

Tvit je lajkovan 40.000 puta i šerovan više od 10.000 puta.

Ispostavilo se da je pesma vlasništvo danske pevačice Lis Sorensen koja je kasnije ovaj singl izvodila pod imenom alternativnog rok benda Ednaswap.

“Torn”, odnosno, “Brændt” je originalno snimljen 1993. godine. Pesmu su komponavali muzičari iz Čikaga i Londona, Skot Katler, En Preven i Fil Tornali.

Zanimljivo je da je pesma više puta obrađivana od strane različitih izvođača. Trine Rein, norveška pevačica, je 1996. godine imala svoju verziju ove pesme.

Poslednja na listi je Natali Imbruglia koja se dočepala hita 1997. godine.

I još nešto za kraj… Evo kako plavooka Australijanka izgleda danas… 

?

A post shared by natalie_imbruglia (@natalie_imbruglia) on

Izvor: noizz.rs

GOBAC KONAČNO OTKRIO kako je stvarno nastala pesma “Ja volim samo sebe”

Psihomodo pop/Photo: facebook@Psihomodo Pop - official
Psihomodo pop/Photo: facebook@Psihomodo Pop – official

Troublemaker hit “Ja volim samo sebe” koji je, nema ni trunke sumnje, napravio od benda Psihomodo pop ono što danas jeste, te 1988. napravio je istinsku prekretnicu u rokenrolu tadašnje zajedničke zemlje, a u engleskoj verziji (“I’m In Love With Gobac”), postao je prvi video spot prikazan na MTV-u s područja bivše Jugoslavije.

Tek nedavno lider benda Davor Gobac otkrio je kako je ova numera zaista nastala:

– Pesma “Ja volim samo sebe” je nastala tako što je Šparka (Smiljan Paradiš, bas gitarista – nap.ur) doneo rif. Iz zezanja je svirao “Ja sam mala maca, ti si mali miš” (otpevano refrenom pesme). Ja velim, pa to je dobar rif, ajmo napraviti pesmu. I onda smo nekako, na kraju snimili muziku, ali bez teksta. I onda sam ja šest meseci čekao nekakvu ideju, jer mi je bilo baš važno da napišem dobar tekst, jer je muzika bila odlična. Konačno mi je pala ta egoistična ideja “Ja volim samo sebe” i konačno je snimljen i tekst. Iako je već postojao demo, bez teksta – ispričao je Gobac.

https://www.youtube.com/watch?v=-F8NjNRTL3s

Sasvim drugačiju i mnogo rokerskiju priču ima nastavnak još jednog velikog hita Psihomoda – “Pinokio”.

– Pinokio je nastao u Amsterdamu u potkrovlju dok sam čitao Playboy. Video sam jednu šalu gde razgolićena dama sumnjivog morala drži Pinokija za veliki nos i leži u senu u štali. Kaže: “Pinokio ne moraš skidati gaćice”. Ta mi je šala dala ideju, pa rekoh, zašto to ne bi bila pesma. I eto, rodio se Pinokio. S velikim nosem. Laži, laži moj praščiću mali.

HL/Izvor: sound-report.com

 

 

ZAKERBERG HOĆE DA “UBIJE” YOUTUBE: Facebook počinje da se bavi izdavanjem muzičkih licenci

0
Maerk Zakerberg/Photo: facebook@Mark Zuckerberg
Maerk Zakerberg/Photo: facebook@Mark Zuckerberg

Facebook će ponuditi izdavačkim kućama brze avanse, koji omogućavaju korisnicima ove društvene mreže da legalno koriste muziku u svojim video-zapisima.

Facebook navodno radi sa industrijskim liderima na sistemu koji identifikuje i označava autorsko pravo na muziku – ali stvaranje temeljne platforme ovakve vrste moglo bi trajati i do dve godine.

U međuvremenu, prema Bloomberg izvorima, Facebook je ponudio vlasnicima muzičkih prava “stotine miliona dolara”, kako bi što pre svojim korisnicima omogućio da mogu da se igraju sa zaštićenim trakama. Bloomberg nije spominjao konkretnu cifru, ali to može da se postavi ovako: prošle godine vlasnici muzičkih prava su dobili 553 miliona dolara od video-striming usluga.

Ako bi Facebook uspeo da udvostruči tu brojku u 2017. godini, to bi moglo da dovede do toga da veliki vlasnici muzičkih prava počnu da zanemaruju YouTube.

Tamara Hrivnak, bivši izvršni direktor Warner Music Group i YouTube, vodila je pregovore na ovu temu u ime društvene mreže Facebook. Facebook navodno želi da dobije ugovor o izdavanju muzičkih licenci pre nego što lansira Watch – svoj novi centar za video – s obzirom na to da pokreće planove za finansiranje proizvodnje originalnih TV serija.

Ranije ove godine, primećeno je da se Facebook oglašavao na tri pozicije koje su fokusirane na muziku, što je otkrilo da će firma početi sa “sveobuhvatnom muzičkom strategijom”.

HL/Izvor; bosonoga.com

Koncertni film “David Gilmour Live At Pompeii” u bioskopima u Novom Sadu, Pančevu i Zrenjaninu

Dejvid Gilmur/Photo: facebook@davidgilmour
Dejvid Gilmur/Photo: facebook@davidgilmour

U odabrane bioskope širom sveta, 13. septembra stiže koncertni film “David Gilmour Live At Pompeii” koji možete ekskluzivno pogledati i u bioskopima CineStar u Novom Sadu, Pančevu i Zrenjaninu 13. septembra u 20:00 časova.

U julu prošle godine Gilmur je održao dva koncerta u Pompeji. Bio je to povratak u isti amfiteatar prvi put posle 45 godina i filma “Pink Floyd Live At Pompeii” Adrijana Mabena.

Dejvid Gilmur/Photo: facebook@davidgilmour
Dejvid Gilmur/Photo: facebook@davidgilmour

Plej lista se sastojala od pesama sa Gilmorovih solo albuma “On An Island” i “Rattle That Lock”, ali našlo se mesta i za klasike Pink Floyda “Comfortably Numb”, “Wish You Were Here”, “Great Gig in the Sky” i “One Of These Days”.

Koncertni film “David Gilmour Live At Pompeii” je deo CineStar programa Rock Spektakli u bioskopima CineStar, a ulaznice možete kupiti  na blagajnama bioskopa.