Bilo je, nekako, čudno… Krećeš na koncert The Bohemians, a razmišljaš o Queen. Može li tribjut bend da dosegne barem do kolena legendama? Ili može i više?
Kako neki tamo Kristofer Gregori, Vejn Born i Kevin Goldvin mogu da sviraju kao Brajan Mej, Džon Dikon i Rrodžer Tejlor… A posebno kako Robert Komber može da se izbori sa ogromnom Fredijevom senkom iza sebe…
Dileme i sumnje publike pred Centrom Sava bile su skoro opipljive.
I traje to… Čak i kada poljski simfoničari krenu sa temom “Who Wants to Live Forever”, i kada krenu prvi taktovi “I Want It All”…
Poređenje, neizbežno. Naravno, jasno na čiju štetu.
Ali kako se koncert zahuktava, muzika preuzima racionalni deo, kupa ga u poznate note i sve pretapa u melodiju, ritam, stotine puta otpevane reči, osećaj… Vidi, nije ovo Queen, ali ok. Nije više toliko važno…
A The Bohemians ređaju hit za hitom. “Another One Bites The Dust”, “Don’t Stop Me Now”, “Somebody To Love”, “Under Pressure”… Pa “I Want To Break Free”, “The Show Must Go On”, “Barcelona”, “Flash”, “Bohemian Rhapsody”, “Radio Ga Ga”… Neočekivano ispunjen Centar Sava na nogama, klinci skaču ispred bine, matorci stoje pored svojih sedišta, njišu se i pevaju svaku reč. Pa, zar to onda nije to?
Za kraj, neizbežno, “We Will Rock You” i “We Are The Champions”.
Kako reče jedan od posetilaca, momak ni matorac ni klinac, uspešan biznismen, racionalan skroz: “Queen više neću nikad moći da vidim na sceni. Ovo je najbolje što sada mogu”.
Na Festivalu pozorišta za decu i omladinu “Mali Joakim” održanom u Kraljevu pobedilo je pirotsko Narodno pozorište s predstavom “Mali Princ”.
Ovo je jedini festival predstava za decu i omladinu u Srbiji i ove godine je prvi put organizovan kao zaseban i takmičarski.
Na Festivalu su učestvovale predstave pozorišta iz Kruševca, Kragujevca, Lazarevca, Užica, Niša, Pirota i Kraljeva.
– Ovo je za nas još jedno veliko priznanje, jer smo dobili pet nagrada na ovom prvom samostalnom festivalu “Mali Joakim”. Konkurencija je bila velika, ali je naša predstava izazvala veliko interesovanje publike i stručnog žirija – rekao je Agenciji Beta direktor Narodnog pozorišta Pirot Gradimir Filipović.
Predstava “Mali Princ”, po tekstu Antoana de Sent Egziperija, proglašena je za najbolju predstavu, a njen režiser David Alić dobio je priznanje za najbolju režiju.
Za najbolji kostim nagradu je dobila Milica Grbić Komazec, a nagrađene su i glumica Marta Keler za ulogu lisice, kao i Kristina Tomić, dobitnica specijalne nagrade za ulogu “Malog princa”.
Novi Sad je u subotu uveče bio u znaku Nikole Tesle. Na sceni SNP-a odigrana je multimedijalna predstava “FBI – dosije Tesla” scenariste i reditelja Nenada Jankovića (Dr Neleta Karajlića). A činjenica da se pred samu premijeru tražila karta više, najbolje govori o tome da su Novosađani imali velika očekivanja.
I nisu izneverni. Naprotiv.
Sjajna priča u kojoj se sve događa tokom jednog dana, 7. januara 1943. godine, u Njujorku, kada je odlazak naučnog genija sa životne scene pokrenuo nemilosrdnu trku svetskih obaveštajnih službi za Teslinim tajnim oružjem koje bi moglo da promeni tok Drugog svetskog rata, zaplenila je odmah na početku pažnju publike i nije je ispuštala do samog kraja.
Briljantni Nele kao detektiv Nik Nelson, mladi Nikola Rakočević kao Tesla i Nebojša Glogovac u ulozi Džona Edvarda Huvera (putem filmskog platna) odveli su publiku na nezaboravno pozorišno putovanje o kojem se pričalo i koje se prepričavalo i kada se zavesa spustila. Pored glavnih glumaca, briljirali su i Marko Gvero (Arturo Sati), Aleksandar Gajin (Mark Tven), Bojan Dimitrijević (Pepe), Nebojša Savić (ruski špijun), I van Zablaćanski, Vaja Dujović, Milorad Kapor, Nebojša Savić, Ninoslav Ćulum … koje je publika nagradila stojećim ovacijama.
Za glumačku i produkcionu ekipu ove jedinstvene predstave, međutim, nema odmora. Jer, u decembru ih očekuju još tri izvođenja. 16. Decembra ponovo u Novom Sadu, na mestu trijumfa, potom beogradski Sava Centar 18. i Banjaluka 26. decembra. Opravdanja da propustite neko od njih – nema.
Beogradska Kombank Arena bila je u subotu uveče mesto na kojem se okupilo pola rokerskog sveta i pola srpskog fenseraja.
Jer, nastupao je po mnogima najveći jugoslovenski bend svih vremena, pa su neki poželeli da se vrate tridesetak godina unazad i osete nekadašnju energiju “dugmića”, dok su drugi samo želeli da vide i budu viđeni. Ali, tako je to na velikim koncertima, a ovaj je to definitivno bio.
Prvi u seriji od tri dugoočekivana koncerta Bijelog dugmeta u Areni počeo je s dvadesetak minuta zakašnjenja, kultnim hitom “Noćas je ko lubenica pun mjesec iznad Bosne”, a Bregović i ekipa dočekani su ovacijama. Arena je bila na nogama već kod prvih taktova pesme “Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo”, koju je Brega najavio rečima:
– Jedna stara pjesma o staroj državi koje više nema. Ostala je pjesma da nam uz nju bude veselo.
[infobox title=’Vrhunska produkcija’]
Publiku je u Areni dočekala vrhunska koncertna produkcija. Bina koja je formirana za potrebe koncerata bila je proširena sa standardnih 17 na 35 metara, a sastojala se od tri nivoa. Sa Bregom, Alenom i Tifom nastupile su desetine muzičara, uključujući gudački, duvački i tamburaški orkestar i hor. Ono što je naročito zanimljivo jeste da je upravo na koncertu Bijelog dugmeta, najmoćniji zvučni sistem u svetu imao svoju evropsku premijeru. Reč je o sistemu Anya – najsofisticiranijem zvučnom sistemu u svetskoj industriji. Vizuelnom utisku doprinela je vrhunska pirotehnika, kao i sadržaji koji su emitovani na video-bimovima. [/infobox]Potom se nizalo preko trideset nezaboravnih hitova Bijelog dugmeta kao što su: “Zamisli”, “Napile se ulice”, “Nakon svih ovih godina”, “Ipak poželim neko pismo”, “Ako ima Boga”, “A i ti me iznevjeri”…
Mladen Vojičić Tifa izašao je na scenu uz pesmu “Sanjao sam noćas da te nemam”, a Alen i on potom su u duetu otpevali “Sve će to, o mila moja prekriti ruzmarin, snjegovi i šaš”, uz pratnju gudača i hora.
Specijalni gost koncerta bio je voditelj Ivan Ivanović, koji je s Dugmetom izveo pesmu “Pediculis pubis”.
Posle dva sata i petnaest minuta vrhunskog provoda, publika je muzičare dvaput vraćala na bis, a na drugom bisu atmosfera je dostigla vrhunac uz “Hajdemo u planine” i “Đurđevdan”.
Overkill, američki treš metal veterani iz Nju Džersija, obaviće 19. februara novi studijski album pod nazivom “The Grinding Wheel” za izdavačku kuću Nuclear Blast Records.
Produkciju je odradio sam bend dok se za miks pobrinuo Endi Snep (Testament, Exodus, Accept).
Uz listu pesama, predstavljen je omot albuma koji je kreirao Trevis Smit (Nevermore, Opeth, Soilwork, Death) i lyric video za pesmu “Our Finest Hour”.
Američki glumac Morgan Frimen dobitnik je nagrade za dostignuće u karijeri koju će mu organizacija AARP u okviru svog izbora “Filmovi za odrasle” uručiti 6. februara 2017. godine na Beverli Hilsu.
Sedamdesetdevetogodišnji glumac već je dobitnik nagrade za životno delo Američkog filmskog instituta, Sesil Bi De Mil, nagrade Zlatnog globusa i Nacionalne medalje za umetnost koju mu je dodelio predsednik Barak Obama.
– U određenom trenutku u životu ako ste imali izvestan uspeh nagrade počnu da padaju s neba. Ali ova nagrada mi zaista znači puno – rekao je Frimen u saopštenju u kome je dodao da je filmsku karijeru počeo u 50. godini i da su neke od najboljih godina njegovog života dogodile od tada.
Medju ranijim dobitnicima Nagrade za dostignuća u karijeri u selekciji Filmovi za odrasle su Majkl Daglas, Suzan Sarandon, Robert De Niro, Šeron Stoun i Robert Redford.
Friman je osvojio Oskara za film “Devojka od milion dolara”, a četiri puta je bio nominovan. Njegovi najnoviji filmovi su “Ben Hur” i “Now You See Me 2”.
A da li ste znali…
Morgan Frimen je rođen 1. juna 1937. godine u Memfisu, Tenesi.
Prema analizi DNK, neko od njegovih predaka je iz Nigerije.
Frimen je četiri godine bio pripadnik Američkog ratnog vazduhoplovstva (U.S. Air Force).
Tečno govori francuski.
Strastveni je pčelar i ima oko 30 košnica.
Do sada je zaradio više od 150 miliona dolara.
Od maja 2001. Frimen je vlasnik bluz kluba Ground Zero u Misisipiju.
Ženska verzija Džejmsa Brauna, kako su je zvali, legendarna soul i fank zvezda i pevačica benda Sharon Jones & The Dap-Kings, preminula je u 60. godini.
– Sa velikim žaljenjem objavljujemo da je Šeron Džons preminula nakon herojske borbe protiv raka pankreasa. Bila je okružena svojim najmilijima, uključujući Dap-Kings. Hvala vam na molitvama i mislima u ovim teškim trenucima – objavljeno je na njenoj zvaničnoj Fejsbuk stranici.
Šeron je bila junakinja dokumentarnog filma “Miss Sharon Jones!” koji je objavljen početkom godine a koji je pratio pevačicu tokom njene borbe sa bolešću i povratka na scenu. Prošle godine na filmskom festivalu u Torontu tokom snimanja filma, otkrila je da se rak vratio i da će ponovo ići na hemoterapiju.
U intervjuu za Billboard letos, Šeron je rekla da će nasupati sve dok bude mogla, uprkos lošem zdravstvenom stanju.
– Sada samo pokušavam da guram dalje i zadržim svoje fanove – rekla je – Još uvek nisam spremna da odustanem.
Poslednji materijal koji je Šeron objavila sa bendom Dap-Kings je bio “Give the People What They Want” iz 2014.