Zabranjena reklama s devojčicom i majmunom je opomena za ceo svet. Trebalo je da se pojavi u susret božićnim praznicima kao deo ekološke kampanje, ali je cenzurisana. Ipak, našla je svoj put i dirnula milione ljudi.
Animirana reklama prikazuje malog orangutana koji upada u sobu jedne devojčice, a njoj nije jasno zbog čega, smeta joj što dira njene stvari, nervira je što pravi haos. Pokušava da ga izbaci iz sobe, ali onda se suočava sa surovom istinom…
Priča o devojčici i majmunčetu bi trebalo da podigne ekološku svest, da skrene pažnju na uništavanje prirodnih staništa orangutana, pa i svih drugih živih bića, ali i da ohrabri čoveka da pokuša da popravi situaciju dok nije prekasno. Nije jasno zašto je ova reklama dobila zabranu prikazivanja, verovatno zato što istina boli.
A istina je da je sudbina orangutana već neko vreme neizvesna, zahvaljujući pohlepi čoveka. Inače stanovnici tropskih kišnih šuma, danas žive samo na Borneu i Sumatri, a prema podacima koje je iznelo udruženje za zaštitu orangutana na Borneu, u poslednjih 30 godina populacija orangutana pala je za gotovo 50%. Stručnjaci smatraju da bi moglo da se desi da za 10 godina orangutani u potpunosti nestanu s lica Zemlje.
Borneo se pretvara u centar proizvodnje palminog ulja pa osim što se uništavaju prirodna staništa, industrijski otpad zagađuje vodu. Zbog seče skupocenih tropskih stabala nestaju kišne šume, a ako se stabla ne seku, onda se pale šume da bi se napravilo mesta za plantaže i da bi se zadovoljila sve veća potražnja za palminim uljem u svetu.
HL/Izvor: noizz.rs