Black midi, ekstravagantni i talentovani britanski trio iz južnog Londona, koji čine – Džordi Grip (gitara, vokal), Kameron Pikton (bas, vokal) i Morgan Simpson (bubnjevi), objavio je treći studijski album “Hellfire” (Rough Trade Records).
Članovi benda su se upoznali u BRIT školi za scenske i kreativne umetnosti 2017. godine. Džordi i Met ime benda su preuzeli iz japanskog muzičkog žanra, gde je MIDI datoteka puna toliko nota da njen vizuelni prikaz izgleda potpuno crno.
Posle singlova “Eat Men Eat”, “Welcome To Hell” i “Sugar/Tzu”, postalo je očigledno da je koncept novog albuma – priča u prvom licu moralno sumljivih likova. Ili, kako to Grip opisuje: – Ako je “Cavalcade” bila drama, “Hellfire” je epski akcioni film.
Kroz svoje prethodne albume black midi je razvijao teatralno-muzički narativ svojih pesama. Muzika je bila tu da kroz post punk, prog, indie jazz, funk, hip hop, krautrock i ko-zna-kakve još žanrovske varijacije objasni dramaturgiju tekstova.
– Na albumu “Hellfire“ ima puno ljubavi i emocija – kaže Kameron i dodaje – Svaka pesma ima svoju nežnu, drugu stranu. Mrak izlazi snažno, tu su pakao i Đavoa, ubistva i neprijatne stvari, ali svaka pesma ima i svetlu i tamnu stranu.
Stvaranje novog albuma trajalo je šest meseci. “Rodio” se iz rifa na jednoj od najstarijih session svirki grupe, i procvetao u futurističku boksersku dramu “Sugar/Tzu”.
Snaga i moćna produkcija black midi muzike nikada nije bila veća nego na “Hellfire”, delimično zahvaljujući i producentkinji Marti Salogni, koja je sa bendom radila na uvodnoj pesmi s albuma “Cavalcade” – “John L”.
Ali, kao i uvek, vrsta muzike black midi nije toliko važna koliko njen kvalitet. Niti je toliko važno šta mislite o njihovoj muzicii, već kako se osećate u vezi s njom.
Album “Hellfire” već je proglašen za najbolji britanski album godine. Nadograđuje se na melodijske i harmonijske elemente svog prethodnika “Cavalcade”, dok proširuje brutalnost i intenzitet prvenca “Schlagenheim”.