Dvojac iz Notingema, polemični Džejskon Vilijamson i multitalentovani Endrju Frn, svojom buntovničkom filozofijom i elektro post punk muzikom, doneli su promenu na muzičkoj sceni Britanije još pre deset godina.
Na novom, šestom studijskom albumu “Spare Ribs” neponovljivim i čudnim smislom za humor, ograđuju se od licemerja, nejednakosti i apatije, izražavajući bes i zbunjenost ka Britanskom establišmentu, zbog načina na koji se isti suočio sa pandemijom.
Prvi put Sleaford Mods imaju i goste na albumu: u pesmi “Nudge It” pevačicu Emi Tejlor iz australijskog punk benda Amyl and the Sniffers, a u numeri “Mork N Mindy” novu zvezdu britanske indie scene iz Lestera – Bili Nomejts.
Nekoliko dana posle uvođenja prvog karantina u Velikoj Britaniji prošle godine, Džejson je pretrpeo ozbiljne povrede leđa.
Kao dvanaestogodišnji dečak morao je da operiše kičmu usled posledica izazvanog spina bifidom. Pošto su tokom karantina fitness dvorane bile zatvorene, on je opsesivnim treniranjem kod kuće isprovocirao staru boljku i u završio u krevetu.
Svoju furstraciju pretočio je u ekspolzivnu kretivnost iz koga se izrodio album “Spare Ribs”.
U tom kretivnom procesu, neminovno je došlo do povlačenja paralele između klaustrofobičnog okruženja britanskog mestašca u kome je odrastao, klaustrofobije sobe u kojoj se nalazio posle povrede kičme prošle godine (Top Room) i klaustrofobije izazvane karantinom. Endrju je upotpunio pesme svojom muzikom, ali između njih dvojice generalno nije postojala eksplicitna i velika konverzacija oko konceptualnog razvoja albuma:
– Ne dišemo jedan drugome za vrat – kazao je Endrju i dodao: – Svestan sam da nema ničeg goreg od benda koji samo izdaje album za albumom, a koji onda zvuče isto. Mislim da se u mnogim pesmama bendova može osećati taj “porođajni” proces. Postoje bendovi koji su snimili bolje pesme od novih koje su objavili, ali bilo je previše ljudi koji su im disali za vrat.
Sleaford Mods je od početka svoje karijere uzdignut iz margine britanske indie scene, kao besan glas radničke klase protiv britanskog konzervativizma.
Album “Spare Ribs” je snimljen leta prošle godine, tokom karantina u tronedeljnom studijskom blicu, u notingemskom JT Soar studiju.
Komentarišući novi album, Džejson kaže:
– Naši životi su potrošna roba za većinu vlada i sekundarni pod sistemom monetarne vladavine. Mi smo, tako reći, zalihe, delovi na polici u svrsi profita, odbačeni u bilo kom trenutku, kada izmišljena ili neizmišljena kriza ugrozi produktivnost. To je posebno očigledno i konstantno tokom trenutne pandemiji. Masa nije prioritet u glavama neprikladnih vođa. Inače bi im shvatanje katastrofalnog upravljanja osakatilo um. Isto kao što ljudsko telo uvek može da preživi bez kompletnog skupa rebara, svi mi ispadosmo “rezervna rebra – spare ribs”, kroz neznanje tamo neke vlade, a bitni samo za razvoj kapitalizma. Dostupni smo samo kao rezerva.
“Spare Ribs” zvuk je benda toliko sigurnog u sopstveni zvučni teren da sada mogu da istražuju njegove spoljne regije. Naslov albuma, kaže Džejson, proizašao je iz “ideje o količini ljudi koji su umrli od prvog talasa Korona virusa. Ljudski životi su uvek potrošni za elite i bitni samo kao “rezervna rebra – spare ribs”.