Vrlo brzo po okupljanju i pojavljivanju na sceni (2017. godine), bend black midi opisan je kao “najuzbudljiviji bend na ostrvu” i kao “najbolji novi bend u Velikoj Britaniji o kome niko ništa ne zna”. Prvi singl “bmbmbm” i hype koji su stvorili, privukao je pažnju publike, kritike, booking agenata…
U region su stigli 2019. i u zagrebačkoj Močvari dsvirali ceo prvi album “Schlagenheim” (Rough Trade, 2019).
Članovi benda (Geordie Greep – gitara, glavni vokal, Cameron Picton – bas, vokali i Morgan Simpson – bubanj) sa neverovatnom lakoćom spajaju post-punk, jazz, math-rock, noise-rock, čak i elektroniku, a zvuk je obogaćen vrlo zanimljivom i efektnom vokalnom artikulacijom.
Svirke uživo su najbolje, a kako bi se black midi doživeo u potpunosti (kao i mnogima, i njima je protekla godina protekla suprotno od planiranog), novi album (koji stiže krajem maja), odlučili su da urade sasvim drugačije.
Singlom i spotom “John L” bend najavljuje svoj drugi album pod nazivom “Cavalcade” (Rough Trade).
“John L” je mističan vrtlog od pesme, čak i za njihove standarde. Greepov uvek neočekivani vokal zvuči neobično na sasvim nov način, jer otkriva priču o kultnom vođi čije se stado okreće protiv njega.
Jerskin Fendrix i Joscelin Dent-Pooley na violini i Kaidi Akinnibi na saxu, daju zvuku jedan novi, teskobni, gotovo kakofonični elemenat, a Simpson svojim perkusijama pojačava haotičnu energiju.
Režiju spota potpisuje Nina McNeely (režirala je i Rihannin “Sledgehammer” i Gaspar Noesov “Climax”), a koncept istog su na izgled haotični, u stvari koreografski perfektni vizuali, zamišljeni kao “crna komedija o tome šta se događa sa vođama sekti i kultova, kada se sledbenici okrenu protiv njih”.
Za vizuale albuma je i ovaj put zaslužan umetnik i grafički dizajner David Rudnick, a black midi su prikazani u strip maniru, kreirani od strane Anthrox Studija sa kojima su počeli sarađivati na prvom izdanju.
Singl “Jonh L” snimljen je s producentkinjom Martom Salogni u londonskom studiju Hellfire.