Ekipa portala Headliner.rs boravila je nekoliko dana u Sloveniji, na festivalu S. O. S. Maribor – Sound Of Streets.
Reportažu o tom festivalu možete pročitati ovde…
… ali to ni izdaleka nije sve kad je reč o Mariboru i tamošnjoj sceni.
Iznad svega Maribor je jedan vrlo gostoljubiv grad. Sa čistim ulicama, ljubaznim ljudima, ali i sa umetničkom i alternativnom scenom koja živi, bori se i kreativno napreduje u čitavom gradu, a posebno u umetničkom kvartu Pekarna, smeštenom nadomak centra, na prostoru nekadašnje velike mariborske pekare.
Desetine klubova različitih muzičkih orijentacija, umetnički ateljei, biblioteka odbačenih knjiga, muzički studiji skriveni u drvenoj konstrukciji zgrade iz vremena Austrougarske, prostorije za besplatne probe lokalnih bendova, hostel iz uvrnute umetničke bajke u kojoj su pomešani vekovi, potom skuter podignut na čuveni crveni kiosk s viršalama, mural s likovima članova EKV, antifašističke poruke… i naravno, spomenik Titu, kojeg se, kao dela svoje istorije, ovde očigledno nisu odrekli…
Imali smo sreću da nas tuda provede jedan od najuspešnijih slovenačkih rege muzičara Tadej Tadiman Tratnik, čovek sa dve adrese (Slovenija i Jamajka), koji nas je ugostio i u svom studiju i koji bi satima mogao da priča o uticaju regea na pank i londonsku scenu sedamdesetih i objašnjava kako je trap novi pank…
Ali da se vratimo na samu Pekarnu. I ne preskočimo jednu vrlo bitnu stvar: sve to finansiraju država, grad i Evropska unija.
I logično, nismo mogli da se ne zapitamo: Zašto, dođavola, ovako nešto ne postoji kod nas? Možda je to Cetinjska 15 trebalo da bude. Ali nije… Ili Fabrika u Novom Sadu. Ali nije…