Kriza, koja kriza? YouTube je muzičkoj industriji za 12 meseci isplatio 4 milijarde dolara… autori, gde su vam te silne pare?

0
286
Oglasi
You Tube/Photo: unsplash.com
You Tube/Photo: unsplash.com

YouTube je u prvom tromjesečju 2021. dodao više plaćenih “članova” nego što ih je imao tokom bilo kojeg drugog tromesečja od pokretanja.

Nekoliko meseci pošto je izvršni direktor švedske audio streaming kompanije Daniel Ek objavio da je Spotify platio pet milijardi dolara muzičkoj industriji 2020. godine, YouTubeov globalni šef muzičkog krila kompanija Lior Koen izjavio je da je ova platforma isplatila više od 4 milijarde dolara umetnicima, tekstopiscima i nosiocima prava tokom poslednjih 12 meseci.

Koen je objasnio kako je novac koji je omogućio YouTube isplatu dolazio kroz dvostruke kanale YouTube oglasa kao i pretplate na YouTube Music i YouTube Premium.

EVROPSKI AUTORI STUPILI U AKCIJU: VREDNOST PESME JE POTCENJENA, TRAŽIMO PRAVEDNIJU RASPODELU OD STREAMINGAROPSKI AUTORI STUPILI U AKCIJU: VREDNOST PESME JE POTCENJENA, TRAŽIMO PRAVEDNIJU RASPODELU OD STREAMINGA

Kompanija je od oglašavanja tokom 2020. godine generisala čak 19,78 milijardi dolara, od čega je muzičkoj industriji odvojila oko 20 posto prihoda od oglašavanja. Za poređenje, YouTube je muzičkoj industriji 2019. godine platio 3 milijarde dolara, navodi kompanija.

– Među najznačajnijim generatorima prihoda, korisnički generisani sadržaj na YouTubeu činio je više od 30 posto od 4 milijarde dolara koliko smo platili muzičkoj industriji – naveo je Koen i dodao: – Fan-powered video zapisi uvek su bili popularni na YouTubeu, pomažući umetnicima da povećaju svoju publiku i šire popularnost pesama širom sveta. Oduševljeni smo što je sada postao značajan i dodatni izvor prihoda uz vrhunski muzički sadržaj.

ROKERIMA NI CRNO ISPOD NOKTA… OVO SU ALBUMI I PESME KOJI SU OVE GODINE ZARADILI NAJVIŠE OD STREAMINGA

Navodeći da je cilj YouTubea da “postane vodeći generator prihoda za muzičku industriju i pomoć umetnicima širom sveta da naprave karijeru baveći se muzikom”, Koen je napomenuo kako je kompanija u vlasništvu Alphabeta u prvom tromesečju 2021. dodala više plaćenih “članova” nego što ih je imala tokom bilo kojeg drugog tromesečja od pokretanja.

YouTube nastavlja s pronalaženjem novih izvora prihoda, među kojima su i inovacije u proizvodima za komunikaciju direktno s obožavaocima, uključujući odeću, ulaznice, članstva i plaćene virtualne događaje. Primer je plaćena livestream emisija BLACKPINK. Emisija se 31. januara prikazala ekskluzivno na YouTubeu, a za nju je prodato gotovo 280.000 “ulaznica” na kanal u 81 zemlji. Grupa je zaradila 2,7 miliona novih pretplatnika na službenom kanalu.

YOUTUBE UKIDA OPCIJU DISLIKE… NEMA VIŠE “BROJANJA SUJETE”

Pol Pacifiko, izvršni direktor Asocijacije nezavisne muzike, prokomentarisao je:

– Ove brojke zaista ističu važnost partnerstva YouTubea s muzikom. Znamo da nezavisna muzika na YouTubeu postiže veću težinu jer tamo popularnost podstiču fanovi. Kako se sve veća vrednost vraća nezavisnoj muzičkoj  zajednici iz celog sveta, pozdravljamo sve alate koji su dostupni za daljnje poboljšanje odnosa između umetnika i obožavalaca i radujemo se što ćemo nastaviti usko da sarađujemo s YouTube timom kako bismo pomogli našim članovima da svoj potencijal dovedu do maksimuma.

FILM MAJKLA MURA “PLANET OF THE HUMANS ” UKLONJEN SA YOUTUBEA… CENZURA ILI PROBLEM S AUTORSKIM PRAVIMA?

Jedini, ali svakako najveći problem u ovoj sjajnoj vesti je činjenica da u ovom momentu sami autori zarađuju mnogo manje od posrednika putem kojih plairaju svoju muziku. Ili to, ili kriju da su milioneri? Šta vi mislite…

HL/Izvor: mixer.hr

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime