Home»Muzika»Europski autori stupili u akciju: Vrednost pesme je potcenjena, tražimo pravedniju raspodelu od streaminga

Europski autori stupili u akciju: Vrednost pesme je potcenjena, tražimo pravedniju raspodelu od streaminga

4
Shares
Pinterest Google+
Streaming services/Photo: printscreen
Streaming services/Photo: printscreen

“Sistem muzičkog streaminga potrebno je menjati iz temelja i učiniti ga pravednijim i transparentnijim za muzičke autore”, poruka je Evropskog saveza kompozitora (ECSA) čiji je član i Udruženje kompozitora Srbije.

Savez je objavio važan dokument kojim se ukazuje na nepovoljan položaj muzičkih kreativaca i poziva donosioce političkih odluka i sve iz muzičkog sektora na pravedniji sistem muzičkog streaminga u kojem će autori muzike imati veću korist od korišćenja svojih dela online.

Pol Veler: Ne verujem da ću više snimati albume, streaming ubija muzički biznis…

Iako je donošenje nove EU Direktive o autorskom pravu korak u dobrom smeru, potrebno je nekoliko ključnih promena kojima bi se unapredilo muzičko tržište, vratila vrednost pesmama, ali i izmenila trenutna raspodela prihoda po streamu i povećala transparentnost algoritama i playlista.

Globalna pandemija imala je katastrofalan uticaj na koncertnu industriju, ali nije naštetila tržištu streaminga muzike – štaviše, u kriznoj 2020. globalni prihod od streaminga porastao je za 18.5 posto u odnosu na već rekordnu 2019. godinu.

Music-Streaming/Photo: composeralliance.org
Music-Streaming/Photo: composeralliance.org

Ali, kakve koristi su od toga imali muzički autori, oni zbog čijih se pesama koriste svi popularni muzički servisi?

Rokerima ni crno ispod nokta… Ovo su albumi i pesme koji su ove godine zaradili najviše od streaminga

“Honorari autora od streaming servisa izrazito su mali, oko 10 posto ukupnog prihoda ostvarenog od pretplate. Preostali deo deli se između muzičkih servisa, agregatora sadržaja, raznih posrednika i vlasnika snimaka (diskografa), dakle 90 posto ne ide kreativcima već industriji. Vrednost pesme je podcenjena, stoga ova situacija više nije održiva i zahteva hitnu promenu”, poručuju iz ECSA.

Kori Tejlor: Lars Ulrih je bio j***no u pravu kad je tužio Napster, tačno je znao da će streaming doći glave muzičarima

Jasno je da prihodi autora od muzičkog streaminga nisu dovoljni za dostojanstven život, zato ECSA, zajedno sa svojim članicama, poziva na ispravnu implementaciju EU Direktive u nacionalno zakonodavstvo i osnaživanje vrednosti muzike  i reforme koje će trenutne modele učiniti pravednijima.

“Ovde je reč o budućnosti muzike i nemamo pravo na gubljenje vremena oko ovako važnog pitanja!”, zaključuje se u ECSA dokumentu.

Previous post

Nik Kejv: Kad budemo počeli da vidimo dobrotu u ljudima, ispravićemo zabludu da su ljudi u**ani i da je svet s*eban

Next post

Šinejd O’Konor tvrdi: Prins je prema meni bio nasilan i zlostavljao me, pešice sam bežala iz njegove vile...

0

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *