Može da deluje kao oksimoron, ali uspeh Kurta Kobejna proizilazio je iz njegovog statusa autsajdera.
Kreirajući grandž muziku zasnovanu na biološkim slikama, nesvakidašnjim stavovima i temama, Nirvana je postigla uspeh zahvaljujući neumornoj umetničkoj predanosti Kobejna i njihovom tržišno prihvatljivom obliku metala.
On je očajno, netalentovano g***o… Tako je Kobejn reagovao kad je čuo da Bon Džovi želi da – “izgleda kao Nirvana”
Dok je Nirvana postizala svetski uspeh i Kobejn postao ikona grandža i jedna od najuticajnijih ličnosti alternativne muzike, frontmen je zadržao svoj status autsajdera. Iz tog razloga, interesovao se za muziku sebi sličnih. Poznat po obožavanju kućno snimljenih kaseta Danijela Džostona, muzičke nesposobnosti benda The Shaggs i agresivnog garažnog zvuka benda The Sonics, njegov ukus za muziku je bio istovremeno širok i specifičan.
Kad veruješ, ništa te ne može zaustaviti… Kurt Kobejn čistio toalete da bi finansirao Nirvanin prvi demo
U moru autsajderskih umetnika koje je Kobejn izjavio da voli, pevač je jednom prilikom istakao da je jedan od njih čak uspeo da ga rasplače. Tokom intervjua za Melody Maker 1992. godine, dok je preporučivao The Shaggs, The Wipers i Young Marble Giants, frontmen je podelio svoju ljubav prema japanskom pop-punk bendu pod imenom Shonen Knife.
Shonen Knife je osnovan početkom 1980-ih u Osaki i stvara muziku koja kombinuje obične, šaljive tekstove, simpatičnu estetiku i pop-punk gitare i bubnjeve. Kurt se seća da je, nakon što ih je slušao nedelju dana, počeo da plače. Uprkos njegovom bogatom iskustvu u autsajderskoj kulturi i underground muzici, bio je šokiran što je bend iz potpuno drugačije kulture mogao da izazove ovakav efekat na njega. Ovako je to objasnio:
– Jednostavno nisam mogao da verujem da tri osobe iz potpuno drugačije kulture mogu da napišu pesme tako dobre kao njihove. Jer nikada nisam čuo bilo koju drugu japansku muziku ili umetnika koji bi stvorio nešto dobro. Sve u vezi s njima je jednostavno preslatko. Siguran sam da sam bio dvostruko nervozniji zbog sastanka s njima nego što su oni bili zbog sastanka s nama.
Dejv Grol priznao: Naivno sam verovao Kurtu Kobejnu da retko koristi heroin, za mene je to bila droga za prostitutke i džankije iz mračnih sokaka…
Kobejn je bio toliko veliki fan tria da ih je zamolio da budu predgrupa Nirvani na evropskoj turneji 1991. godine i ponovo na turneji širom SAD dve godine kasnije. U trenutku kada im je Kobejn ponudio da budu predgrupa, Shonen Knife nisu ni znali ko je Nirvana. Međutim, bend još uvek nije izdao “Nevermind”, album koji će ih katapultirati u zvezde.
U intervjuu za Rolling Stone, pevačica, tekstopisac i gitaristkinja Noako Jamano objasnila je da je, nakon što je dobila ponudu, otišla do prodavnice ploča da kupi jedan od njihovih CD-ova. Iako je mislila da bi mogli biti “zastrašujući” zbog svoje estetike, turneja je izmenila njena očekivanja jer je saznala da su članovi benda svi “ljubazni” i “dobri”. Čak se seća kako im je Dejv Grol pomogao da postave bubnjeve.
Dejv Grol o pisanju autobigrafije: Sve je išlo lako, ali onda sam došao do smrti Kurta Kobejna…
Iako je Shonen Knife bio ravnodušan prema uspehu Nirvane, Kobejn i Grol su bili oduševljeni što su ih imali na turneji. Grol je rekao za MTV da je publika na početku bila “zbunjena”, ali da su je Shonen Knife ipak osvojili:
– Na svakom koncertu ljudi su bili skoro u suzama.
Kobejn nije bio izuzetak, dodajući:
– Bio sam emotivan sve vreme. Plakao sam svake večeri.
Shonen Knife i dalje snažno opstaju, objavivši svoj 24. album “Our Best Place” prošle godine. Nirvana je lansirala Shonen Knife u međunarodnu javnost, pružila zapadnim ljubiteljima muzike potpuno novi svet punka za istraživanje i ostavljala Kobejna sa suzama u očima svake noći.