Kako je meketanje koze zamalo postalo Netflixov uvodni džingl…

0
214
Oglasi
Photo: youtube.com printscreen
Photo: youtube.com printscreen

Netflixovo “ta-da”, koje čujemo uz logo pred početak bilo čega što nam ovaj striming servis prikazuje, mnogima “zapara” uši i služi isključivo da nam ostavi dovoljno vremena da se smestimo pred početak.  Ako vas to “ta-da” nervira, samo da znate da je moglo da bude mnogo gore…

Potpredsednik kompanije Tod Jelin, otkrio je da je Netflix svojevremeno bio na granici da izabere zvuk meketanja koze umesto sadašnjeg prepoznatljivog “ta-da” koji je debitovao 2015. godine.

U razgovoru tokom podkasta “Twenty Thousand Hertz”, Jelin je opisao proces stvaranja jednog od “pečata” kompanije:
– Hteli smo da željeni zvuk bude “poziv” koji će stvoriti mikro-tenziju i iste sekunde je neutralisati, i u tom smislu meni se baš dopao jedan zvuk meketanja koze koji su predložili. Bilo je smešno, mislio sam da je baš ekscentrično. To smo smatrali našom verzijom (MGM-ovog) lava Lea i neko vreme smo svi navijali za kozu.

Srećom, koza nije izabrana, ali je zanimljiva činjenica da je među brojnim predlozima, verzijama i eksperimentima baš ona bila u najužem krugu među ostalim zvučnim efektima koje su pripremili Jelin i dobitnik Oskara za montažu zvuka Lon Bender.

Nastanak prihvaćenog zvuka, priča je za sebe:
– U pitanju je kombinacija muzičkog džingla i zvučnog efekta “kucanja” koji je nastao tako što mi je burma pala i udarila u orman u spavaćoj sobi – objašnjava Lon Bender i dodaje: – Samo sam malo “ublažio” tvrdoću toga kao zvučnog efekta, što je rutinska stvar u industriji filmskog zvuka.

I tako je “ta-da” preko noći postao jedan od najprepoznatljivijih zvučnih efekata čitave generacije, i može se čuti na početku svakog originalnog Netflix proizvoda u koje striming gigant danas ulaže milijarde dolara. Tačnije, 17.3 milijarde samo za 2020. godinu.

Izvor: bosonoga.com

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime