Kako je hit iz 90-ih tek sada postao najviralnija pesma u istoriji… Za sve su krivi – pileći medaljoni

0
285
Rednex/Photo: ValetinGabaev, vikipedia.org
Oglasi

Švedski bend Rednex koji je bio popularan devedesetih godina prošlog veka, oborio je rekord na YouTubeu. Njihova pesma “Cotton Eye Joe” postala je najviralnija numera u istoriji te platforme, budući da je stekla čak tri milijarde pregleda za samo 26 dana.

Eurodens himna inspirisana kantrijem originalno je objavljena 1994. ali su interesovanje za nju oživele društvene mreže.

Skejter koji je oživeo slavu Fleetwod Maca, prodaje svoj viralni video na aukciji… za pola miliona dolara

“Cotten Eye Joe” je zahvaljujući mimu poznatom kao “Pileći medaljon”, odnosno “Chicken Nugget” nadmašila Adelinu pesmu “Hello”, koja je ranije držala rekord po brzini kojom je dostigla milijardu pregleda (87 dana).

Ove godine nju je iz različitih izvora čulo 12 odsto svih korisnika YouTubea, odnosno četiri procenta svetske populacije.

Kako je došlo do toga?

Zvuk poznat kao “Gedagedigedagedago”, prema nerazgovetnom prvom stihu pesme, proširio se društvenim mrežama brzinom požara. Danski pevač Razi Iravani pokrenuo je trend još prošle godine na TikToku, ali je ove godine ponovo oživeo zahvaljujući bizarnom videu u kom hit Rednexa pjevaju pileći medaljon i pohovani batak. On je objavljen pre dva meseca, a do sada je stekao 23 miliona pregleda.

Viralni video snimci koji su “izgradili” YouTube… 15 godina smo “navučeni” i nije nam dosta

Pet Rajniz, osnivač Rednexa i producent viralne pesme, kaže da je došlo do promene paradigme u pogledu toga kako merimo uspeh neke muzike.

– Do ovoga je došlo zahvaljujući milionima kreatora video sadržaja, koji su generisali milijarde fragmentiranih izvođenja muzike Rednexa, a ne kao rezultat tradicionalnog načina slušanja. Biće izazov za muzičku industriju da reflektuje tako raznovrsne brojke u tabelama i merenjima i čak se postavlja pitanje da li se osnovni koncept muzike menja – rekao je Rajniz, prenosi Euronews.

Pesma koja ruši sve rekorde… Ima više pregleda nego što ima ljudi na planeti, a zarada je – nestvarna

Delimično je za tu pojavu odgovoran eksplozivni rast YouTube Shorts videa, jer su se mlađi ljudi upravo preko njih upoznali sa hitom iz devedesetih.

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime