Kako je Džimi Pejdž “izmislio” gitaru u rokenrolu kakvu je danas znamo? A bio je samo klinac koga je zanimao šah…

0
2947
Džimi Pejdž/Photo: wikipedia.org
Oglasi

Džimi Pejdž poznat je kao jedan od najboljih i najuticajnijih muzičara kasnih šezdesetih i 1970-ih zbog svog neponovljivog dela kao gitariste Led Zepelina. Ipak, on je već bio iskusan muzičar mnogo pre svojih Zeppelin dana.

U svojim ranim dvadesetim Pejdž je bio član rodonačelnika britanskog bluza i psihodeličnog roka The Yardbirds. Pridružio se grupi 1966. nakon što je Erik Klepton otišao, ali je svirao zajedno sa virtuoznim bluz gitaristom Džefom Bekom, uključujući i singl “Happenings Ten Years Time Ago”.

Džimi Pejdž objavio davno izgubljenu pesmu Led Zeppelina, preteču legendarne “The Rain Song”…

Čak i pre The Yardbirdsa, Pejdž je bio dobro podmazana gitarska mašina, redovno nastupajući kao sešni muzičar za umetnike kao što su The Kinks, The Who, Van Morrison’s Them i The Rolling Stones dok je jedva bio u tinejdžerskim godinama.

On je svakako svirao na kultnom debitantskom singlu The Who ‘I Can’t Explain’, kao i na velikom delu debi albuma The Kinks. Pejdž takođe tvrdi da je svirao na ranoj garažnoj rok himni Kinksa „All Day and All of the Night“, iako pevač benda Rej Dejvis osporava ovu tvrdnju.

Ovo je jedina pesma Led Zeppelin na kojoj je Džimi Pejdž svirao – bas gitaru

Ipak, ovi bendovi takozvane britanske invazije ipak nisu bili prvi umetnici sa kojima je Pejdž snimao. Sa samo 18 godina, Pejdža je preuzeo aranžer pesama Decca Records Majk Lander.

– Ulazio sam na sešne, od mene su tražene određene stvari, ali sam bio na umetničkom koledžu – objasnio je Pejdž Reverbu 2020. – Izašao sam iz tih muzičkih stvari, turneja sa grupama i svega toga, i sama sam uživao svirajući gitaru, svirajući harmoniku i baveći se šahovskom literaturom.

Kad su Dejvid Bouvi i Džimi Pejdž imali bend… Ovo je jedina pesma koju zajedno snimili, davne 1965, pre nego što su postali slavni

Inženjer zvuka Glin Džons je predložio Pejdža za svoju prvu sesiju. Bio je to snimak rokenrol instrumentala “Diamonds” članova Shadowsa Džeta Harisa i Tonija Mehana. Sesiju je producirao Mehan u Decca Studios u Hampstedu, u severnom Londonu, novembra 1962.

Ovaj snimak prethodi bilo kojoj studijskoj sesiji bukvalno svih drugih uspešnih britanskih rok zvezda koje su definisale 1960-e, osim Beatlesa. Čak je i liverpurski Fab Four do tada snimio samo jedan relativno neuspešan britanski singl. Takođe ih je odbio studio koji je upravo angažovao Pejdža da svira u njihovom studiju.

U tom smislu, Džimi Pejdž je bio daleko ispred svog vremena. Kao i njegov prepoznatljivi “seckavi” zvuk gitare, njegovo majstorstvo instrumenta i njegovo široko znanje o ritam i bluzu. Dok se ljudi poput Brajana Džonsa, Kita Ričardsa, Van Morisona i Džordža Harisona često pominju kao gitarski vunderkindi, Pejdž je zapravo bio mlađi od svih njih kada je snimio svoju prvu gitarsku partiju.

Džimi Pejdž je i pre Zeppelina bio zvezda, ali iz senke… Ovo su 20 najvećih pesama iz 60-ih na kojima je svirao

Ako želite da pronađete gitaristu čiji opus obuhvata čitav razvoj gitare kao ključnog instrumenta rokenrola,a potom i britansku invaziju, garažni rok, bluz i folk rok, kao i psihodelični i kasnije hard rok, ne tražite dalje. Džimi Pejdž je to sve radio. I rasturio.

HL/Izvor: Far Out magazin

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime