Disney prilagođava upozorenja o sadržaju za neke od svojih starih filmova, uključujući “Petra Pana” i “Damba”, usled promena u strategiji raznolikosti, jednakosti i inkluzije (DEI) u kompaniji nakon ponovnog stupanja Donalda Trampa na mesto predsednika.
Naime, Disney menja obaveštenje koje se automatski prikazuje pre ovih filmova.
Reditelj tužio Disney jer su mu ukrali ideju, traži – 10 milijardi dolara …
Prethodna verzija upozorenja navodila je da film “sadrži negativne prikaze i/ili neprimereno postupanje prema narodima ili kulturama”, dok nova verzija glasi: “Ovaj program se prikazuje u svom originalnom obliku i može sadržati stereotipe ili negativne prikaze”.
Disney je prvi put dodao upozorenja na sadržaj u novembru 2019. godine za filmove poput “Damba”, zbog rasističkih prikaza prisutnih u filmovima iz 1940-ih i 1950-ih. U to vreme, obaveštenje je glasilo: “Ovaj program se prikazuje u svom originalnom obliku. Može sadržati zastarele kulturne prikaze”.
![](https://headliner.rs/wp-content/uploads/2022/04/scale.jpg)
U oktobru 2020. godine, Disney je promenio formulaciju upozorenja u dužu verziju: “Ovaj program sadrži negativne prikaze i/ili neprimereno postupanje prema ljudima ili kulturama. Ovi stereotipi su bili pogrešni tada i pogrešni su sada. Umesto da uklonimo ovaj sadržaj, želimo da priznamo njegov štetan uticaj, učimo iz njega i podstaknemo razgovor kako bismo zajedno stvorili inkluzivniju budućnost. Disney je posvećen kreiranju priča sa inspirativnim i motivacionim temama koje odražavaju bogatu raznolikost ljudskog iskustva širom sveta”.
Disney najavio “modernizaciju” Bambija… Hoće da izbace ključne stvari, jer je današnja publika “osetljiva” (?!)
Sada se kompanija vratila verziji upozorenja iz 2019. godine, piše Variety.
Glavna direktorka ljudskih resursa u kompaniji Disney, Sonja Kolman, uputila je u utorak rukovodstvu dopis u kojem je iznela promene u DEI strategiji kompanije.
Petar Pan, umoran i star… Disney ga pustio da odraste, fanovi u šoku, ne biraju reči…
“Stvaranje prijatnog i poštovanja dostojnog okruženja za naše zaposlene i goste ključno je za našu kompanijsku kulturu i poslovanje”, napisala je Kolman.
Nova odluka kompanije Disney koja je uzburkala svet… Najmanje polovina likova u njihovim projektima ubuduće će morati da bude LGBTQ+ ili druge boje kože
“Naše vrednosti – integritet, kreativnost, saradnja, zajednica i inkluzija – vode naše postupke i način na koji se odnosimo jedni prema drugima. Danas želim da podelim ažuriranje o tome kako su naše vrednosti ugrađene u programe nagrađivanja rukovodilaca, posebno kroz naše Druge faktore učinka (Other Performance Factors – OPFs), kao i da istaknem deo posla koji je već u toku kako bismo evoluirali našu strategiju upravljanja talentima u skladu sa ovim vrednostima“, saopštila je Kolman.