Pod sloganom “Prestonica” danas u Sava Centru počinje 15. Beogradski festival igre, na kome će, do 4. aprila, 15 trupa predstaviti 24 nove koreografske postavke.
Ovogodišnje izdanje BFI-a dovodi trupe iz Izraela, Grčke, Holandije, Kine, Norveške, Australije, Velike Britanije, SAD, Danske, Poljske, Belgije, Nemačke, Italije i Kanade.
Na sceni Sava Centra publika će danas moći da pogleda novi komad grčkog viziuelnog umetnika, reditelja i koreografa Dimitrisa Papajoanua, kome je pripala i nagrada “Jovan Ćirilov” 14. Beogradskog festivala igre za koreografiju “Nigde”.
Ovoga puta Papajoanu će predstaviti delo “Veliki krotitelj”, za koje kritičari kažu da se “otkriva kroz jedan i po sat lančane reakcije komičnih, lepih, senzualnih, erotičnih i magičnih slika koje ne prestaju da osvajaju”.
Čuvena “Vertigo” kompanija iz Izraela prvi put dolazi u Srbiju 17. marta kada će koreografkinja Noa Verthajm predstaviti u Sava Centru postavku “Jedan, Jedan i Jedan” u kome istovremeno otkriva intimni i spoljni svet, gradeći metaforičnu vezu između dalekog i bliskog, odnosno sebe i drugog.
Kompanija Kristjana Ingimarsona iz Kopenhagena se vraća na Beogradski festival igre, sa novim komadom (18. i 19. mart, Pozorište na Terazijama).
Inspirisan prostorom velikih aerodroma, reditelj i koreograf Ingimarson se na zanimljiv način bavi svim radnjama koje prethode ulasku putnika u avion i istražuje prirodu iluzija koje se razvijaju u strogo kontrolisanom objektu, uz prepoznatljiv rukopis inovativne fizičke komedije.
Poljski teatar igre iz Poznanja prvi put gostuje u Srbiji, sa delom norveškog koreografa Jua Stromgrena, a celovečernji komad “Četrdeset”, kreiran za 18 igrača, biće izveden 20. marta u Madlenianumu.
Nova zvezda londonske i svetske scene Akaš Odedra izvešće 22. marta u Beogradskom dramskom pozorištu komad “Uzdizanje”, koji čine koreografije Akrama Kana, Sidija Larbija Šerkaujia i Rasela Malifanta.
Tri vrhunska koreografa, Fei Bo, Edvard Lijang i Jorma Elo, udružili su se da svojim originalnim postavkama kreiraju predstavu koju će izvesti Balet Hongkonga, na svom prvom gostovanju u ovom delu Evrope – 21. marta u Srpskom narodnom pozorištu i 23. marta u Sava Centru.
Kompanija Silvije Gribaudi predstaviće se 24. marta u Ateljeu 212 sa komadom “R.OSA” koji je savršeno uklopljen u poetiku Gribaudi, koreografkinje koja sa zapanjujućom ironijom stavlja u fokus telesnu izražajnost, žene i društvene uloge koje su im date, gradeći odnos sa publikom kroz neformalni jezik.
Dan kasnije u Sava Centru nastupa trupa “Zero Visibility” iz Osla sa koreografijom “Zaleđene pesme” Ine Kristel Johansen.
Njujorški Balet Trokadero gostuje 26. i 27. marta u Pozorištu na Terazijama sa tri koreografije Leva Ivanova i Marijusa Petipe, a dan kasnije u Beogradskom dramskom pozorištu nemački “Dance On ansambl” donosi solo komad iz dva dela “Legitimo/Rezo”, koji su kreirali Hone San Martin i Vilijam Forsajt.
Skapino balet iz Roterdama 29. marta u Jugoslovenskom dramskom pozorištu izvešće spektakl “Skala” holandskog koreografa Eda Vuba, 30 i 31. marta u Madlenianumu publika će gledati “Vrt zemaljskih uživanja” koreografkinje Mari Šuinar iz Montrala, dok briselski “Peeping Tom” ovoga puta dolazi sa komadom “Otac” Gabrijele Karizo i Franka Šartijea (1. i 2. april, Pozorište na Terazijama).
Izraelska Kompanija Roja Asafa prvi put gostuje u Beogradu i to sa njegovom koreografijom “Dečaci”, a Beogradski festival igre zatvoriće 4. aprila u Sava Centru Sidnejska kompanija igre sa triptihom koji čine dela Gabrijele Nenkajvel, Rafaela Bonačele i Čenga Cunga Lunga.
Australijski ansambl, koji prvi put dolazi u ovaj region, prethodne večeri, 3. aprila, nastupiće u Srpskom narodnom pozorištu.