Britanski filmski radnici vratili su se na setove uz propisane mere kako bi zaštili glumce i radnike od korona virusa. Postavlja se pitanje da li je uopšte moguće da se snime vrhunska ostvarenja a da pritom svi nose maske na licu i da se ograđuju pleksiglasom?
– Svako jutro stavljam pamučnu masku preko lica – rekao je režiser Ričard Klark koji je opisao kako izgleda jedan njegov radni dan.
– Od maski koje vremenom postanu vlažne ne možemo normalno da dišemo. Ne pijemo puno vode kao što je to bilo ranije, pa zbog toga ljudi dehidriraju i dobijaju glavobolje. To se posebno dešavalo tokom prve sedmice kada smo osećali neki neobičan umor, pa su zbog toga poslednja dva sata snimanja bili posebno teški – istakao je Klark.
Ovo iskustvo može se sigurno poistovjetiti sa radnicima koji rade u uslužnim delatnostima kao što su marketi i samoposluge, ali nije daleko ni situacija sa filmskim radnicima u doba Covid-19.
Klark trenutno radi sa ekipom od 70 ljudi na drugoj sezoni Foksove apokaliptične serije “War of the Worlds” koja se snima u južnom Velsu. Kao jedan od režisera čija je produkcija među prvim startovala posle izolacije, Klark je morao da se prilagodi potpuno novim uslovima, doduše ni blizu distoptijskim kao sadržaj koji pravi, ali ipak dovoljno sci-fi.
– Da budem iskren, brzo se privikneš na novi način funkcionisanja. Testiranje je ključna stvar, svako jutro svima merimo temperaturu, dok ekipu od 30 članova i glavne glumce takođe svako jutro testiramo na virus – dodao je.
OTKRIVENA TAJNA STRATEGIJA MOĆNE KOMPANIJE… APPLE ZABRANJUJE DA NEGATIVCI U FILMOVIMA KORISTE IPHONE
Na setu postoji osoba koja brine da se drži fizička distanca, dok se na kraju dana sve dezifinkuje od kostima da uređaja. Ni večera nije po uobičajenom principu, obroci se sada serviraju i pakuju pojedinačno i sve se odvija u velikom šatoru gdje se drži distanca od dva metra.
Kako kaže svi na setu su zamjenjivi, osim glavnih glumaca Gabrijela Birna, Elizabet Mekgovern i Dejzi Edgar Džon, tako da se posebna pažnja posvećuje da se oni zaštite, jer u suprotnom može cela situacija da eskalira. Svi koji dolaze u kontakt sa glumcima od šminkera, kostimografa, frizera moraju da nose maske.
Slična situacija je i u Pinewood studios gdje se trenutno završava film “Last Night in Soho” Edgara Rajta. S obzirom na to da je na ovom ostvarenju angažovano više ljudi, podeljeni su u dve grupe. U prvoj grupi su glumci i svi koji imaju kontakt sa njima, od režisera do kamermana. Oni imaju posebne ulaze, odvojene toalete, tuševe i salu za ručavanje kako ne bi došli u bespotreban kontakt sa ostalima. U drugoj grupi se nalaze svi ostali radnici na setu.
FILMOVI KOJE GLEDATE NA SOPSTVENU ODGOVORNOST… “SRPSKI FILM” NA INDIEWIRE LISTI 10 NAJKONTROVERZNIJIH U OVOJ DECENIJI
Podsećamo, pre korona virusa, filmska i visoka televizijska produkcija je doživela ogroman rast na tlu Velike Britanije. Uz ogromne investicije iz SAD, prošle godine je inkasirano rekordnih 3,6 milijardi funti. Ova godina trebalo je da bude još bolja, s obzirom na to da su svi filmski studiji bili popunjeni, a izgrađeni su i novi. Zbog situacije u martu sve se promenilo tokom noći, od rekordnog broja zaposlenih do nule kada je sve stalo.
HL/Izvor: bosonoga.com