Rej Kuder i Tadž Mahal objavili su tradicionalnu melodiju “I Shall Not Be Moved”, završnu numeru sa svog predstojećeg albuma, “Get on Board: The Songs of Sonny Terry & Brownie Mcghee”, koji izlazi 22. aprila 2022. za Nonesuch Records.
Dvojica blues majstora iz Pijemonta, dugogodišnji prijatelji i saradnici, skoro šezdeset godina nakon što su prvi put svirali zajedno, ponovo se udružuju na albumu. Sa Tadž Mahalom na vokalu, usnoj harmonici, gitari i klaviru i Kuderom na vokalu, gitari, mandolini i bendžu, kojima se pridružio Joakim Kuder na bubnjevima i basu, duo je snimio jedanaest pesama izvučenih iz snimaka i živih nastupa Terija i Megija, koje su obojica prvi put čuli kao tinejdžeri u Kaliforniji.
KAPETAN KIRK JE BLUZER U DUŠI… VILIJEM ŠATNER OBRAĐUJE BLUES KLASIKE NA NOVOM ALBUMU
Objašnjavajući gde su ga pesme Terija i Megija muzički odvele, Kuder kaže:
– Dole niz put, dalje od Santa Monike. Gde je sve bilo dobro. “Moram da idem odavde”, bilo je sve što sam mogao da pomislim. Čime se baviš sa četrnaest, osamnaest godina? Bio sam zarobljen. Ali ta prva ploča, “Get on Board, the 10”, bila je tako divna da sam mogao da razumem sviranje gitare.
Tadž Mahal dodaje:
– Počeo sam da ih slušam kada sam imao oko devetnaest godina i želeo sam da idem u te klubove, jer sam čuo da ovi stari momci tamo sviraju. Znao sam da negde postoji reka u koju mogu da uđem, i kada uđem u nju, biće mi dobro.
Tadž Mahal i Rej Kuder su prvobitno udružili snage 1965. godine, formirajući The Rising Sons kada je Kuder imao samo sedamnaest godina. Bend je potpisao ugovor sa Columbia Records, ali album nije objavljen i grupa se raspala godinu dana kasnije. Sesije snimanja iz 60-ih, konačno su zvanično objavljene 1992. Kuder je svirao na istoimenom solo debi albumu Tadž Mahala iz 1968. godine. “Get on Board” je prvi njihov zajednički snimak od tada.
Soni Teri na usnoj harmonici i Brauni Megi na gitari, obojica poreklom iz jugoistočnih Sjedinjenih Država, imali su aktivne solo karijere, kao i saradnju sa nekim od najslavnijih muzičara svog vremena, ali bili su najpoznatiji po svom četrdesetpetogodišnjem partnerstvu, koje je počelo 1939. i uključivalo očaravajuće nastupe uživo širom sveta i brojne hvaljene snimke.
ČIST PUSTINJSKI, LASCIVNI, PRIGUŠENI BLUES… BILI GIBONS OBJAVIO VIDEO ZA “MY LUCKY CARD”, SNIMLJEN U KULTNOM KLUBU “PAPPY & HARRIET”
Njihov “pijemontski blues style” postao je popularan tokom oživljavanja country muzike 1940-ih i 1950-ih, naslonjenog na klupsku scenu Njujorka koja je cvetala za jazz, boogie-woogie, blues i folk. Teri i Megi kretali su se u istim krugovima kao Vudi Gatri, Pit Ziger, Leadbelly i Džoš Vajt, između ostalih, u bogatoj mešavini pisaca, glumaca i muzičara. Kako je nova generacija koja se pojavila 1960-ih crpela inspiraciju iz folka i bluesa, Teri i Megi su obišli svet kao najistaknutiji eksponenti akustične muzike Pijemonta.
Tadž Mahal zaključuje:
– Sada smo momci kakvi smo težili da budemo kada smo počinjali. Evo nas sada… oldtimeri. Kakva sjajna prilika, da se zaista napravi pun krug.
HL/Izvor: muzzik.tv