Bio jednom jedan Pitchfork… Jedan od najuglednijih muzičkih portala – postaje deo magazina za muškarce (?!)

0
201
Pitchfork, logo
Oglasi

Jedan od najuticajnijih muzičkih portala Pitchfork spojiće se s američkim magazinom za muškarce GQ, a rezultat ovog poslovnog “poduhvata” su silni otkazi.

Medijska kompanija Condé Nast najavila je promene u svom poslovanju, koje se tiču čuvenog sajta za muziku. Naime, Pitchfork će ubuduće biti deo magazina GQ, iako po svom identitetu veze nema s tim. A kolateralna šteta odluke ove kompanije su mnogi novinari, recenzenti, urednici koji su ostali bez posla.

Ovakav potez je dočekan s tugom, očajem, kategoričnim osudama…

Frka u muzičkom online magazinu Pitchfork… Zaposleni u štrajku, pljušte optužbe za rasizam

Pitchfork je osnovan 1996. godine kao nezavisni muzički blog u američkoj državi Minesota. Ali, vrlo brzo nametnuo se kao jedna od najcenjenijih nezavisnih muzičkih publikacija. Naročito su se izdvajali po oštrim muzičkim kritikama. Mnogi ugledni muzičari širom sveta strepeli su čak od kritika svojih izdanja u Pitchforku. Utrkivali su se i da govore za portal, da budu sagovornici u mnogim temama koje je ovaj internet magazin pokrivao, da učestvuju u specijalima…

Ali, 2015. godine došloje do promene vlasništva u Pitchforku. Uticajni sajt kupila je medijska kompanija Condé Nast sa sedištem na Menhetnu, čija štampana i digitalna izdanja, kao što su Voguea, Newyorker, Glamur ili Venity Fair godišnje privlače više od 400 miliona čitalaca.

Velika anketa Pitchforka… Objavljena lista 200 najboljih albuma u poslednjih 25 godina, jedan bend – bez konurencije

Ključne ličnosti u ovoj medijskoj kompaniji danas su Rodžer Linč i Ana Vintur, višedecenijska urednica Voguea. I dok niko iz kompanije Condé Nast nije želeo javno da komentariše promenu vlasništva u Pitchforku, po društvenim mrežama može se videti mejl koji je Vinturova poslala zaposlenima, i u kojem se navodi:

Urednici Pitchforka prete smrću jer joj se novi album Tejlor Svift “ne sviđa dovoljno”

“Nastavljamo s evolucijom strukture Pitchforka tako što čitav tim prebacujemo u GQ organizaciju”. U mejlu se dodaje da će “neke od kolega iz Pitchforka napustiti danas kompaniju”, s tim što se ne precizira koliko tačno. Ali, Vinturova jeste potvrdila da među onima koji odlaze jeste i glavni urednik Pitchforka Puja Patel, piše BBC.

I neki od onih koji su ostali bez posla o tome su obavestili javnost putem nekadašnjeg Twittera, sad znanog kao X. Tako je novinar Mark Hogan, koji je počeo da piše za Pitchfork 2004, napisao kako je svestan toga da “muzičko novinarstvo ne može da se poredi s operacijom mozga, ali da je bio privilegovan što je mogao da radi stvari na koje je ponosan, s neverovatnim kolegama”, na kraju navevši:

– Danas sam dobio otkaz.

Džil Mejps, urednica fičera u Pitchforku, potvrdila je takođe na ovoj društvenoj mreži da je “žrtva masovnog otpuštanja”.

Ugledna američka novinarka i publicistkinja Amanda Petrušić, koja inače piše o muzici u Newyorkeru navela je da “ne bi imala karijeru bez Pitchforka, dodavši:

– Verovatno ne bih znala mnogo o muzici. Čini mi se kao da je ovo posmrtno zvono za muzičku kritiku kao formu. I očajna sam zbog svojih divnih kolega i prijatelja.

Sindikati The Pitchfork Union i The News Guild of New York osudili su u saopštenju spajanje ova dva potpuno različita medija:

– Novinari, urednici, reporteri, istraživači i svi oni ljudi koji tvore nagrađivano muzičko novinarstvo u Pitchforku zaslužili su bolje od toga da ih tretiraju kao nekog za jednokratnu upotrebu.

Oglasili su se i muzičari, nakon vesti da će Pičfork ubuduće obitavati u okviru muškog magazina. Producent Dan le Sak, koji je sad već daleke 2008. dobio ocenu 0,2 od mogućih deset, nikad se na to više nije osvrtao, ali zato jeste na nemilu budućnost Pitchforka, izjavivši:

– Pustošenje Pitchfork užasna je vest za sve muzičare. A to kažem ja, ponosni vlasnik verovatno najniže ocene na tom sajtu ikada… Bez obzira da li se slažete s kritičarom, koji ocenjuje vaše izdanje, muzici je neophodno više novinara, a ne manje.

I Pitchfork je tako samo poslednji u nizu specijalizovanih muzičkih medija koji je “stradao”. Nije zgoreg podsetiti da je pre gotovo četiri godine magazin Q, jedan od kamena-temeljaca muzičkog novinarstva ostišao je u istoriju posle 34 godine, dok je još jedan čuveni časopis NME prestao da izlazi u štampanom izdanju 2018. i nastavio da postoji samo u digitalnom obliku.

HL/Izvor: nova.rs

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime