Beti Đorđević dobitnica Nagrade Nišvila za životno delo

0
416
Oglasi
Beti Đorđevič, koncert, Kombank dvorana 19.2.2022./Photo: AleX
Beti Đorđevič, koncert, Kombank dvorana 19.2.2022./Photo: AleX

Beti Đorđević, pevačica raskošnog glasa i istančanog osećaja za džez interpretaciju, ovogodišnja je dobitnica Nagrade Nišville jazz festival za životno delo. Nagrada će joj biti uručena 10. avgusta, a publici festivala predstaviće se na otvaranju Nišvilla, 11. avgusta kada će izvesti nekoliko numera uz pratnju Nišville big banda.

KAD LJUBAV POČNE ISPOČETKA… DŽEZ POP DIVA BETI ĐORĐEVIĆ PROSLAVILA PET DECENIJA KARIJERE SJAJNIM KONCERTOM U KOMBANK DVORANI

Dosadašnju karijeru Beti Đorđević – dugu pet decenija – obeležilo je nekoliko velikoh hitova iz zlatnog doba jugoslovenske zabavne muzike tokom sedamdesetih, kada je sarađivala sa vrhunskim kompozitorima i aranžerima, ali i nepristajanje na bilo kave kompromise, odnosno, kategorično odbijanje da se zarad održavanja popularnosti prikloni trendovima sumnjivog umetničkog kvaliteta. Umesto snimanja novih pesama, velikih koncerata i gostovanja na televizijima, a sve to sa muzikom koju kako sama kaže “ne oseća i lično ne prihvata” – odabrala je da za probranu publiku u klubovima izvodi džez i soul program – i upravo to joj je donelo takoreći kultni status kod poštovaoca kvalitetne muzike. Jer svako ko je makar jednom uživo čuo Beti Đorđević, mora se saglasiti da je reč o jednom od najboljih interpretatora džeza na ovim prostorima svih vremena.

Beti Đorđevič, koncert, Kombank dvorana 19.2.2022./Photo: AleX
Beti Đorđevič, koncert, Kombank dvorana 19.2.2022./Photo: AleX

Rođena je 1946. godine u Kumanovu, a od svoje petnaeste godine živi u Beogradu, gde je završila i srednju muzičku školu. Na muzičku scenu scenu kročila je krajem šezdesetih kao članica grupe pevača i gitariste Slobodana Boba Đorđevića – koji joj postaje i suprug. Kao što je to bio slučaj i sa neki drugim značajnim srpskim instrumentalistima i pevačima, uz grupu Boba Đorđevića se “kalila” izvodeći džez i soul na nastupima u američkim klubovima u tadašnjoj Zapadnoj Nemačkoj. Domaća muzička javnost upoznala ju je na nastupima istog orkestra u beogradskom hotelu “Jugoslavija”. Osim “obične” publike koja je zbog Beti tamo dolazaila iz večeri u veče – slušali su je i ljudi iz diplomatskog kora, značajni domaći i strani umetnici – gosti Beograda, pa su tako njeni nastupi u ovom hotelu postali praktično obavezna destinacija u obilasku Beograda. Legenda kaže da je na njihov nastup jedne večeri posle svog koncerta svratila i čuvena Ela Ficdžerald – i ostala tamo cele noći.

Čuli su je, međutim i značajni autori sa tadašnje jugoslovenske zabavnomuzičke scene, koji su (što se tada podrazumevalo) po pravilu imali i značajan džez “bekgraund”. S obzirom da tada (a na žalost ni sada) u Jugoslaviji nije bilo tržišta za džez izdanja kompozitori aranžeri I tekstopisci kao što su Aleksandar Korać, Zvonimir Skerl, Boba Stefanović, a nešto kasnije i Enco Lesić, Dejan Petković, Slobodan Marković, Vedran Božić, Marina Tucaković, Bora Đorđević…. počinju da specijalno za nju pišu i aranžiraju – u potpunosti poštujući njen džez i soul senzibilitet. Među tim pesmama posebno se izdvajaju “Kraj moje tuge” i “Počnimo ljubav ispočetka” koju je izvela na Beogradskom proleću 1976. godine.  Nastupala je na skoro svim značajnim festivalima onog vremena ( Opatija, Split, Hit parada…) u početku sa svojim suprugom Bobom Đorđevićem, a kasnije solo. U vokalnoj postavi snova – sa Biserom Veletanlić, Nadom Knežević i Bobom Stefanovićem snimila je pesme “Dan ljubavi” i “Ostavi sve” koje su kao singl objavljene na etiketi PGP RTB.

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime