Zvijer, banjalučko-riječki black metal bend, objavio je drugi studijski album pod nazivom “Navia (Zadah Jalovog Svijeta)“ za izdavačku kuću Seance Records.
Album je svojevrsni nastavak njihovog prvog izdanja – “Vječnost Truleži“ gde je bend samo proširio svoju viziju koja se razvija pod sloganom “Balkanski Varvarski Crni Metal“.
Stvaralaštvo Zvjeri poprimilo je kompleksniju formu dajući novu širinu i dubinu vizijama koje članovi realizuju u pesmama.
Muzički, novi album je svakako dobio dimenziju furioznosti i nasilnosti koja se može svrstati pod “varvarski“ u samoproklamovanom žanru koji brnd svira.
Postavljena na osnovnim audio elementima black metal žanra, muzika na drugom albumu vuče korene iz sirovog zvuka kakav je mogao da se čuje i na prvom albumu. To svakako nije bio ograničavajući faktor da bend proširi horizonte pri stvaranju muzike i doda nove elemente u svoj zvuk.
Novi pristup komponovanju muzike i kreiranju složenijih aranžmana stvorio je idealnu podlogu za teme koje Zvijer obrađuje u svojim pesmama.
U pogledu tekstova, bend je i dalje zadržao crtu koja pokazuje atavistički pristup istima. Iako se tekstovi na izdanju “Navia (Zadah Jalovog Svijeta)“ ne baziraju toliko na balkanskom kultu noći, svakako u sebi i dalje sadrže određenu dozu principa življenja i pogleda na stvari, koji je svojstven samo ljudima na ovim prostorima.
Novi album je prožet tekstovima koji posmatraju smrt kao krunu života svih živih bića, te izolaciju i otuđivanje od ljudi u cilju stvaranja nove energije i nove pokretačke snage koje tera pojedinca da se i dalje bori protiv svih, bez da se oslanja na druge grupe i individue.
Mizantropski i u nekim delovima skoro pa nihilistički stavovi benda išarani su književnim opusima pisaca poput Alekse Šantića, Ivana Gorana Kovačića i Meše Selimovića čiji su delovi samo obogatili i upotpunili već skoro kristalno čistu viziju Zvijeri.