Pesma vrlo indikativnog naziva “Bubrezi” koja najavljuje novi album Dubioze kolektiv nastala je kao nuspojava preteranog konzumiranja društvenih mreža u protekle dve godine. Pandemija je na svima ostavila traga, a bespuća interneta su ispočetka delovala kao utešni beg od surove realnosti.
DUBIOZA PONUDILA MAJLI SAJRUS DA JE UČI BOSANSKI… PRVA LEKCIJA: RA-KI-JA!
Dubioza kolektiv uvek je u toku društvenih događanja, pa pesma “Bubrezi” govori o toksičnosti koja stoji iza pažljivo programiranih algoritama koji imaju zadatak da nas što duže zadrže na mreži i da usput klikćemo na različite marketinške ponude.
– Naše postojanje je u jednom periodu bilo u suženoj svesti konzumiranja mreža uz kratke pauze da poedemo ono što smo kliknuli i da nam neki od kurirskih dostavnih servisa to isporuči na vrata. Osim pritiska koji algoritmi prave na konzumenta, postoji i pritisak na kreatore sadržaja i tu je mehanizam još agresivniji i brutalniji. Ukoliko ne ubacuješ dovoljno sadržaja u večito gladna usta algoritma – sve što si do tada napravio postaje nevažno i toneš u anonimnost na dno feeda gde te niko više ne vidi. To primorava ljude da u očaju rade sve luđe i ekstremnije stvari ne bi li dobili taj nesrećni view ili like, a to je opasna zona i za kreatora i za konzumenta sadržaja – objašnjavaju iz benda
DUBIOZA KOLEKTIV SVIRALI U SAVETU EVROPE U STRAZBURU… ALI BIROKRATE NISU OČEKIVALE ONO ŠTO SU IM PORUČILI SA SCENE
– Spot za pesmu “Bubrezi” napravili smo u vertikalnom formatu jer smo hteli da, intenzivnim korištenjem TikToka i Instagrama, foliramo da pripadamo mladoj generaciji, bez obzira što nam godišta na ličnim dokumentima govore drugačije. Bolje snimati moderne TikTok spotove, nego ići na plastične operacije ili botox – rekli su iz benda.
Pogledajte spot za pesmu “Bubrezi”: