Streaming servisi kao što je Spotify, koji je još u martu objavio da obuhvata više od 50 miliona korisnika koji plaćaju za slušanje muzike, promenili su način na koji razmišlja muzička industrija. Ali i više od toga – promenili su samu popularnu muziku!
Naime, savremene pop/rock pesme više nemaju duge i dramatične instrumentalne uvode, po kakvim pamtimo mnoge poznate balade 80-ih godina. Preciznije, prosečni “intro” 80-ih trajao je 20 sekundi, dok danas traje samo 5 sekundi.
To je utvrdio Hubert Leveli Govin u svom istraživanju objavljenom u časopisu Musicae Scientiae. Govin, koji priprema doktorat iz muzičke teorije na Univerzitetu Ohajo, nekoliko meseci je analizirao pesme koje su bile među prvih 10 na top listama od 1986. do 2015. i otkrio da pevači pop/rock pesama novijeg datuma gotovo odmah u tekstovima pesama spominju naziv pesme. Takođe, ta imena su danas znatno kraća nego ranije, pa se često naziv pesme sastoji od samo jedne reči.
Govin smatra da je u savremenoj muzici na delu “ekonomija pažnje” – muzičari moraju da zgrabe pažnju publike što pre, jer slušalac na streaming servisima bez problema može da preskoči pesmu koja mu dosadi i sluša nešto drugo (a Spotify plaća tek ako se pesma sluša barem prvih 30 sekundi). Pažnja je moneta novog doba, ima je vrlo malo na raspolaganju i umetnici moraju da se bore za svoj komadić. To je razlog što muzičari u sve većoj meri daju svoje pesme na slušanje bez direktne koristi od streaming servisa, jer računaju da će prihode steći iz drugih izvora, kao što su koncerti.
HL/Izvor: jutarnji.hr