Novinski magnat Kejn, jedan od najmoćnijih ljudi SADa, koji je zamalo postao i predsednik, umirući izgovara riječ “pupoljak”. Redakcija filmskih novosti, nezadovoljna stereotipnom reportažom koja se sastoji isključivo od opštepoznatih činjenica o Kejnu, odlučuje da otkrjei šao bi mogla da znači ta reč.
Novinar Tompson zato intervjuiše one koji su najbolje poznavali Kejna – njegovog staratelja Tačera, drugu suprugu Suzan, od koje je Kejn bezuspešno pokušao da naparvi opersku zvezdu, najboljeg prijatelja Lelanda, direktora Kejnovih dnevnih novina Inquirer kao i batlera Rejmonda. Saznaje brojne događaje iz Kejnovog ličnog i političkog života, ali tajna pupoljka ostaje nerazjašnjena.
Ovo su 50 najboljih filmova svih vremena po mišljenju filmskih kritičara
Narativno i dramaturški koncipiran kao detektivska sapunica, tokom koje se slažu detalji biografskog mozaika jednog čoveka, maestralno komponovamo i režirano delo koje se u mnogim izborima već decenijama proglašava najvećim filmom svih vremena, priča je koja je delom nadahnuta životom poznatog novinskog magnata Vilijama Rendolfa Harsta, oca “žute štampe”, koji je zbog ovog filma, Orsona Velsa progonio tokom njegove cele karijere.
DA LI JE OVO KRAJ SVETA? Poslednji film Orsona Velsa konačno pred publikom, 48 godina kasnije…
Tada 25-godišnji Vels u svom autorskom prvencu demonstrirao je izuzetno svež, inovativan i siguran rediteljski pristup, vešto vodeći priču i glumce, poigravajući se svetlom i senkom, dubinskim kadrovima i drugim planovima, i kreirajući celinu koja i osam decenija posle nastanka pleni zrelošću.
Prvi dugometražni film Orsona Velsa “Građanin Kejn” premijeru je imao, možda sasvim slučajno, 1. maja 1941. godine.