U četvrtak, 21. marta je počela najznačajnija muzička konferencija u regionu – Kontkt. U Beograd su stigli vodeći ljudi muzičke industrije iz sveta, regiona i Srbije, koji će do 24. marta na 17 bespatnih panel diskusija govoriti o stanju i svim prilikama i neprilikama u razvoju muzičke industrije kod nas, u regionu i u svetu.
Posle dnevnih programa koji će biti održani na pet lokacija, u toku večeri će biti održani i koncerti 26 muzičkih izvođača.
Posle svečanog otvaranja u Jugoslovenskoj kinoteci, gde su se brojnim prisutnima obratili Ivan Ilić iz Udruženja jazz i rock muzičara, Clare Sears predstavnica British Councila u Srbiji, muzički kritičar i istoričar umetnosti Momčilo Moma Rajin i Jelena Janković Beguš ispred CEBEF-a, počeli su i prvi paneli.
Na panelu “Stanje regionalne saradnje i internacionalne promocije”, koji je vodila Katarina Epštajn, učestvovali su stručnjaci iz Češke, Hrvatske, Makedonije i Srbije.
Razgovaralo se o trenutnom ekosistemu u muzičkoj industriji regiona, sa posebnim fokusom na dijagnostiku postojećeg stanja i odnosa, kao i istraživanje kako se mogu ojačati veze i stvoriti nove prilike za umetnike.
Ključne prepreke za prekograničnu saradnju i kako ih prevazići bile su centralne teme, sa ciljem jačanja regionalne muzičke scene i stvaranja održivih strategija za promociju na globalnoj sceni.
Panelisti su se složili da bi bendovi iz regiona, u pokušaju da se probiju na međunarodnom nivou, prvo trebalo da grade svoje ime kroz manje festivale i događaje. Takođe, naglašen je značaj izgradnje čvrste regionalne muzičke infrastrukture i potreba za kontinuiranim unapređenjem profesionalizma i međunarodne promocije umetnika iz regiona.
Učesnici panela “Muzika kao superzačin u predstavama, marketingu, kampanjama” su raspravljali o važnosti i uticaju muzike u različitim kreativnim i komercijalnim projektima.
Muzika se ističe kao ključni element koji može duboko obogatiti emotivni doživljaj u predstavama, pojačati brendiranje kroz marketinške kampanje i poslati moćne poruke kroz društvene i reklamne kampanje.
Učesnici panela su podelili svoja iskustva o uspešnoj i manje uspešnoj integraciji muzike, nudeći dragocene lekcije za efikasno korišćenje muzike kao alata u različitim kontekstima.
Kompozitorka Ana Krstajić je podelila svoj put odluke da se bavi muzikom iza kulisa, ističući važnost fleksibilnosti i otvorenosti za različite projekte kao ključne za njen uspeh.
– Važno je biti odgovoran, otvoren i ne znati šta će vam se dogoditi u budućnosti – istakla je Krstajić.
Vladan Rajović je podvukao razlike između kreativnih procesa u muzici i pozorištu, naglasivši jedinstvene izazove sa kojima se suočava kada se muzika koristi u pozorišnim predstavama.
On je objasnio da muzičari često imaju dugotrajan i složen kreativni proces, dok se u pozorištu projekti realizuju brže i sa manje vremena za pripremu.
Rajović je istakao da je kreativni proces u pozorištu sličan načinu na koji su se pravili albumi u prošlosti, kada su bendovi zbog mnogo nastupa imali ograničeno vreme za studijski rad i probe.
U toku večeri održana su dva koncerta regionalne zvezde Nene Belana & Fiumens u Domu omladine Beograd, a u Dorćol Platzu DJ set je imao osnivač Massive Attacka, Daddy G.
Neno Belan sa svojim bendom Fiumens je u sali Amerikana, po ko zna koji put, oduševio beogradsku publiku koja ga je pratila horskim pevanjem brojnih hitova iz 39 godina duge karijere legende muzičke scene, a Daddy G je u prepunom Dorćol Platz-u DJ setom opčinio sve prisutne.
U petak, 22. marta na besplatnim panelima će se govoriti o ženskom preduzetništvu u muzičkoj industriji, a biće održan i jedan od najznačajnijih panela “Zapadni Balkan u očima agenata“, na kome će vodeći ljudi britanske muzičke scene govoriti o pogledima na naše tržište.
Oni će podeliti svoje iskustvo u saradnji sa kulturnim delatnicima sa naših prostora, ali i o poteškoćama oko dovođenja velikih svetskih imena na naše prostore.
Što se muzičkog dela programa tiče, u Domu omladine će nastupiti Letu Štuke, a u Dorćol Platzu bend KoiKoi.