Debi album nesvakidašnjeg beogradskog benda Vartra, pod nazivom “Luna nouà” tek se zavrteo (objavljen je u januaru ove godine putem elektronskog distributera CD Baby), a grupa već radi na novom izdanju. Jer, muzički stil ovog benda, koji predstavlja fuziju severnjačkog šamanskog bubnjanja, slovenskog i orijentalnog melosa sa područja Balkana i elemenata moderne muzike i plemenskih zvukova, izazvao je sjajnu rekaciju kod publike i pokazao da put kojim se ređe ide može da bude upravo onaj pravi, neizbežan put.
Grupa Vartra crpi inspiraciju iz folklora Balkana, a prevashodno bajalica koje su prenošene usmenim predanjem. Pored autorskih, tekstovi pesama se baziraju na obrađenim bajalicama i narodnim pesmama sa ovih prostora, pevanim na srpskom, makedonskom ili vlaškom jeziku.
Upečatljivost benda Vartra se zasniva i na organskom zvuku ručno pravljenih šamanskih bubnjeva i zvečki koje instrumentalista i pevač Siniša Gavrić izrađuje od životinjskih koža iz celog sveta, od drveta i prirodnih materijala iz reka i sa planina Srbije. Pored mantričnog bubnjanja kao osnove (Siniša Gavrić, Andrej Bunjac, Vuk Radovanović), praiskonskom zvuku doprinose i kaval, frula (Siniša Gavrić, Stevan Momčilović), saz (Siniša Gavrić, Aleksandra Stošić), didžiridu (Stevan Momčilović), violina (Ana Katić) i vokali bazirani na slovenskom i orijentalnom melosu (Ivana i Aleksandra Stošić).
Bend je započeo sa radom 2017. godine kada su Siniša Gavrić i sestre Ivana i Aleksandra Stošić počeli da rade na muzici za plesni performans “Buđenje Dubočke kraljice” Ivaninog plesnog studija “Twisted Dolls Pole Art Studio”. Inspirisani etno zapisom “Šojmanjita” koji je snimio etnolog Paun Es Durlić , nastala je prva pesma “Flori” i Vartra je započela sa okupljanjem benda.
Okupljeni oko zajedničkog interesovanja za neofolk muziku, slovenski paganizam i spiritualizam generalno, Vartra je zajednica koja prevazilazi okvire benda. Pored muzičara, ovoj zajednici pripada širi krug prijatelja uključujući i plesače i vizuelne umetnike koji rade na kostimima, scenografiji i fotografiji.
Težište albuma “Luna nouà” bilo je na vlaškim bajalicama, dok će se drugi album fokusirati na orijentalne uticaje sa prostora Srbije i Bosne i Hercegovine, uzimajući mahom narodne pesme i bajalice sa tih prostora.