Sve je počelo kada je patrijarh Porfirije izjavio je da voli pesmu “Šumadijski bluz” grupe Smak, posle čega je Teofil Pančić u svojoj kolumni, za Smak napisao da je “davežni derivat rokenrola iz srbijanske provincije”, što je razbesnelo Kragujevčane, kao najveće fanove ovog benda.
Pančić se, samo nedelju dana posle objavljivanja kolumne, našao u Kragujevcu kao učesnik jedne tribine, ali je razgovor skrenuo u pravcu Smaka, a on ponovio da je “Smak najužasnija muzička tvorevina”, prenosi nova.rs.
Kolumna Teofila Pančića o patrijarhovom muzičkom ukusu izazvala je burne reakcije širom Srbije, ali su mu ponajviše zamerili Kragujevčani koji se “kunu” u Smak, Toliko, da je na tribini u Kragujevcu, na kojoj se govorilo o važnoj temi “Kako i zašto se u Srbiji za sve pita jedan čovek”, u publici sedela devojka, koja je na sebi imala majicu sa obeležjem Smaka.
TO NIJE MALA MOĆ… TOČAK SE OGLASIO POSLE PLAYLISTE PATRIJARHA PORFIRIJA NA KOJOJ JE I “ŠUMADIJSKI BLUZ”
Tribina je neizbežno skrenula sa teme, a Teofil je pred Kragujevčanima ponovio svoje stavove iznete u kolumni i podvukao, da “i dalje stoji iza tih reči”.
On je, na opasku da je “uvredom Smaka, uvredio ceo Kragujevac”, odgovorio da za njega Smak nije Kragujevac, već bend sa konkretnim ljudima u njemu “kojima u ličnim kartama piše da su iz Kragujevca”.
– Ti napišeš da ti Smak ne znači ništa, što je tvoj lični stav i ukus i onda sad neko brani Kragujevac od tebe. Kakav Kragujevac!? Ja nisam pisao o Kragujevcu. Evo, i sad ovde mogu da ponovim, Smak je najužasnija muzička tvorevina u SFRJ! Ja sam to napisao, to tvrdim i sada pred vama, to je stvar mog ukusa – rekao je Pančić pred Kragujevčanima.
pratite LIVE tribine “Građani i vlast: Kako i zašto se za sve pita jedan čovek”.
Govornici: Teofil Pančić, Filip Švarm, Zdravko Ponoš, Nikolaj Petronijević, Bojana Vlajović Savić.Posted by Nedeljnik Vreme on Wednesday, July 20, 2022
Pričom o Smaku, Teofil je tribinu nedeljnika “Vreme”, na kojoj je bio učesnik, vratio na teren aktuelne situacije u Srbiji i povezao je sa kolektivizmom, težnjom ka identifikaciji sa pobednicima i provincijalskim razmišljanjem.
– Celog života se borimo protiv nacionalnih patriota, sad treba da se udvaramo i lokalpatriotama. A ovi, koji se sad toliko grade od provincije, ne shvataju da je baš provincijalno razmišljati da je nekakav bend, koji god, oličenje jednog grada. To je, kao kada u Liverpulu ne bi smeo da kažeš da Rolingstonse voliš više od Bitlsa – napravio je Pančić poređenje, te kasnije dodao i lični stav i rekao da je novosadski pank bend Pekinška patka idiotski bend, iako je on u Novom Sadu “odrastao na panku”.
SMAK OBJAVIO PRVE ZVANIČNE SNIMKE ĐURĐEVDANSKOG KONCERTA U KRAGUJEVCU
Teofil Pančić je masovnu osudu svoje kolumne, u kojoj je izneo lično mišljenje, okarakterisao kao “kolektivizam” i istakao da je zagovornik vraćanja kulture dijaloga među ljude suprotstavljenih stavova.
– To je deo mentaliteta koji umesto individualističkog zastupanja slobode mišljenja, uverenja i ukusa, razmišlja na onaj tribalni, plemenski način ‘ja i moje‘. Pa šta je tvoje, prijatelju? Nisi ti svirao u bendu, nisi ti osvojio Vimbldon, osvojio ga je Novak Đoković. I onda, kad kažu, Slobodan Milošević, Radovan Karadžić počinili su ratne zločine, tada taj kolektivistički mentalitet kaže “optužuju NAS Srbe” – analizirao je Pančić.
Poručio je, da svaki pojedinac konačno treba da se “uhvati u koštac sa svojim građanskim i intelektualnim slobodama” i kako je naglasio, bude ono što jeste, bez opterećenja šta mu sredina nameće, ili očekuje od njega.
– Dok to jednom ne apsolviramo, mislim da ćemo se kao društvo, kao kultura i zajednica, vrteti u začaranom krugu i u tom smislu, uvek će nam se dešavati ,neki vučiči‘. To je dubinski problem koji je stariji od jednog izbornog ciklusa i od ove ili one stranke. To je problem mentaliteta i kulture, problem načina na koji smo vaspitani i na koji su naši umovi formatirani. Ja sam svestan da to ne može da se reši od danas do sutra, ali ne želim da se udvaram tome – zaključio je Teofil Pančić.
On se po završetku tribine, prijateljski pozdravio sa građanskom aktivistkinjom u “Smakovoj majici”, sa kojom je i debatovao o kolumni, koja je u Kragujevcu dočekana “na nož”. U duhu kulture dijaloga koju zastupa, Teofil Pančić se na kraju rado fotografisao sa ovom Kragujevčankom.
HL/Izvor: nova.rs