Kultni bend Algiers objavio je svoj četvrti album “Shook” za Matadors Records – impozantan opus od 17 pesama, i jedan od najintezivnijih i najkompleksnijih u njihovoj karijeri, sa sjajnim gostima iz sfere andergorund muzike.
Sastavljen od umetnika istomišljenika Algiers je poslednjih godina stekao kultni status privukavši veliki broj pratilaca albumom ‘There Is No Year’ iz 2020., opisanim kao „naelektrisan i nepredvidiv“ (The Observer) i „precizan, promišljen i moćan“ (NME).
Novi album, objavljen je 24. februara, a stavljen je od gostiju koji se protežu od ikona do budućih zvezda.
– “Shook” je gromobran za neuhvatljivu, ali univerzalnu energiju i osećanja. Mnoštvo glasova; duhovni i geografski povratak; strategija zajedništva u zapaljenom svetu; priča o kraju veze; letnja zabava na verandi u Atlanti – to je set od 17 numera sa širokoumnom, prosvetljujućom, intezivnom muzikom, kakva se retko sreće – ukazano je povodom albuma.
U vezi rada benda dodato je da je Algiers uvek bio nepokolebljiv, i da je novi album u isto vreme posebno radostan i slavljenički. Rođen je kada su se Fišer (Franklin James Fisher) i Mahan (Ryan Mahan) ponovo našli u svojoj rodnoj Atlanti na nekoliko meseci.
– To je pokrenulo intenzivan period stvaranja beat-ova, ponovnog povezivanja prijatelja, tokom sati uronjenih u epizode Rhythm Roulette i Against the Clock, i spuštanja duboko u zečju rupu alt-repa na YouTube-u. Ponovna poseta njujorškog rep remek dela “Subway Theme” od DJ Grand Wizard Theodore-a poslužili su kao idejna osnova za klicu albuma, urbanih i kontra-kulturnih stilova. U celom setu koji teče bez problema, uključujući izgovorene vinjete i ambijentalne instrumentalne nastavke, bend odaje poštovanje širokoj liniji rep i pank ikonoklasta koji su uticali na njih – istaknuto je povodom koncepta iz kojih je album nastajao.
Grupa crpi i iz eklektične palete, ali gospel, bluz, rep, džez, R&B, i metal naracija je u njihovom zvuku veoma prisutna. Kombinacijom navedenih muzičkih pravaca Algiers stvara haotični pačvork podstaknut perkusijama i sintisajzerima.
Kao uticaje, oni navode producente DJ Premier i DJ Screw; njujorške pankere prvog talasa Dead Boys; Istočno-Berlinske post-pankere Dïat; Memphis MC Lukah; i repere iz Buffala, njujoršku grupu Griselda.
– Namerno je različito, ali možete videti gde se spajaju tačke: u načinu na koji su Premier i Screw koristili potpuno različite obrasce kako bi manipulisali prethodno snimljeni materijal; u podrugljivom tonu njujorškog i nemačkog benda, koji kipi od sarkazma kao i u autsajderskom etosu repera koji su duhovno povezani sa Njujorkom, čak i ako su fizički udaljeni od njega. Teško je odrediti, ali ova naizgled paradoksalna nasleđa se prepliću po celom albumu – ukazano je u saopštenju.
Asimilativni, praktični pristup podstakao ih je, kako dodaju, da razmišljaju o pesmama ne samo kao izvršni producenti, ponovo po prvi put nakon njihovog debija, već i kao provodnici za mnogostrukost glasova, jer su zajedništvo i saradnja uvek bili sastavni deo etosa Algiers.
Zato, novi album dobija svoju najpotpuniju manifestaciju sarađujući sa revolucionarnim savremenicima andergraund muzike, a to su: Zack de la Rocha (Rage Against The Machine), Big Rube (The Dungeon Family), Billy Woods, Samuel T Herring (Future Islands), Jae Matthews (Boy Harsher), LaToya Kent (Mourning [A] BLKstar), Backxwash, Nadah El Shazly, Deforrest Brown Jr (Speaker Music), Patrick Shiroishi, Lee Bains III i Mark Cisneros (The Make-Up, Kid Congo Powers). Doprinos pomenutih autora spretno je preoblikovan u kontekst albuma „Shook“ iz različitih perspektiva.
– To veoma produbljuje i proširuje svet Algiers – kaže bubnjar Met Tong dok gitarista Li Teše kaže da je Atlanta, – gde je nastao ovaj album, u njihovom srcu.
Algiers spotom za “Cleveland” pozivaju na borbu protiv rasizma i policijske brutalnosti
– Terenski snimci i originalni semplovi koje bend stvara naglašavaju osećaj mesta, kolektiviteta, zamišljene zajednice i doma. Sve to izgrađuje svet koji evocira neuhvatljivo čulno iskustvo odrastanja na urbanom jugu. Radili smo u okruženju na koje smo navikli – kaže gitarista Li Teše.
– Osećam da je ovo najveći album koji je Algiers ikada snimio – dodaje.
Inače, ostvarenje ove ploče utoliko je impresivnije što ga je napravio bend koji je bio na ivici raspada. Ali umesto toga proizveli su izvanredan, transformativan zapis rođen iz zajedničkog osećaja mesta i iskustva.
– Mislim da je ovaj album o pronalaženju doma – kaže Mahan, a Fišer dodaje: – Bilo je to potpuno novo pozitivno iskustvo – obnovljeni odnos sa gradom iz kojeg smo, i ponosni smo na to. Sviđa mi se ideja da vas ovaj album vodi na putovanje, ali ono počinje i završava se u Atlanti – ističe Fišer.