Beogradski bend Deca loših muzičara singlom “Ludi pas korupcija” razdrmao je publiku, makar preko video servisa YouTube tokom prethodne dve nedjelje.
Iz različitih razloga i brojnih promena u bendu, na peti album DLM publika čeka punih 12 godina, a ovo bi mogao da bude znak da će on uskoro i biti gotov.
Šest pesama je snimljeno u studiju, rade na još četiri, a singlom “Ludi pas” iznenadili su zvukom sa jednim od najstarijih instrumenata – drombuljama. Ipak fanki ritam, prepoznatljiv za DLM, tu je, kao i rokerski bunt kojim često opisuju društvene okolnosti.
O planovima, kadrovskim promjenama i novom singlu/albumu DN su razgovarale sa pevačem Nenadom Petrovićem i nekadašnjim saksofonistom, ali i dalje autorom tekstova benda Vladanom Miljkovićem.
Posle pauze bend se vratio singlom “Ludi pas korupcija”, koja ima jednu vrlo jasnu poruku, da Srbija, ali i ceo Balkan živi/doživljava deja vu? Vidite li svetlo u ovom našem tunelu? Zašto baš takav naslov pesme?
– U Srbiji taj deja vu živi dugo i dobro, bez velikog napora. Jedino svetlo u tunelu dolazi od šibica koje prodaju isti ljudi koji su nas i uputili u tunel. Kombinacije počinju kad se šibica ugasi. Umesto odgovora odakle je došao “Ludi pas korupcija”: Diktatura društvenih nauka Predsednik ti štajaznam biolog Premijer ti štajaznam astronom I ti možeš da budeš štajaznam šta hoćeš.
Planirate li i spot za ovu numeru? Radi li bend na novom materijalu osim ove numere, da li će uskoro biti novih singlova i albuma na koji se slabo ko od muzičara usuđuje?
– Trudimo se. Nije lako. Na našim prostorima umetnost je potcenjena. Biće singlova i radimo na albumu, naravno.
Koje su sve “kadrovske” promene u bendu bile u poslednjih nekoliko godina i kako se to odrazilo na stvaranje i žanrovsko usmerenje benda?
– Mnogo dobrih ljudi koji su imali šta da kažu i urade je prošlo kroz bend i ostavilo neki pečat. Bend je sada kompaktan i uigran za prepoznatljivi, energični lajv nastup.
Kako vidite trenutnu situaciju kada je muzička scena u pitanju? Da li novi bendovi, a i stari mogu da dođu do izražaja i šta je sa podrškom koja je bila velika od institucija devedesetih, ali i dvehiljaditih?
– Trendovi se menjaju, ali prave vrednosti streme ka opstanku u svakom vremenu. Živimo u “ludim desetim”. Bitno je vredno raditi, biti uporan i strpljiv. Dobra pesma plasirana u pravom trenutku uvek dođe do izražaja i ostaje zapamćena.
Jedan muzičar je nedavno rekao da je situacija kada je broj mesta za nastup bendova u Beogradu bolja neko ikad (60+ lokacija). Da li je stvarno tako kad su u pitanju bendovi koji rade samo autorsku muziku na nastupima?
– Taj muzičar verovatno svira u tezga bendu, poštovanje za kolegu! (smeh). Ima dosta dobrih mesta za svirke u Beogradu i super je što u poslednje vreme ima i dosta festivala na kojima i mlađi autorski bendovi mogu da pokažu svoje umeće i iskažu mišljenje kroz svoju muziku, ali ipak mislim da kao autorski bend ne možeš baš da sviraš svako veče u istom gradu.
DLM će sledeće godine proslaviti 30 godina postojanja. Razlika u pogledu na muziku uopšteno kada ste počeli i na današnji dan?
– Normalno je da se stilovi i pristup kreiranju muzike menjaju u toku sazrevanja jednog benda kroz tako dugačak period rada. Ipak, kroz ceo taj proces takođe je bitno da se sačuva prepoznatljivi senzibilitet koji bend čuva toliko dugo, u čemu smo i uspeli.
Izvor: DN