U Domu omladine Beograda u sredu počinje s radom Centar za umetnost stripa, organizovanjem “Dana Šerloka Holmsa: od Dojla do Lacija”.
Novi program nastavlja se već dan kasnije, 20. aprila, druženjem ljubitelja Politikinog Zabavnika i promocijom drugog toma sabranih priča najomiljenijeg srpskog i jugoslovenskog stripa “Dikan”, a zatim će 21. aprila u Kragujevcu biti predstavljan nacrt nacionalne strategije za strip i sam Centar za umetnost stripa.
Prvi svoje vrste u jugoistočnoj i istočnoj Evropi, Centar za umetnost stripa će redovno organizovati delatnosti od kulturnog i društvenog značaja, koje su vezane za likovno pripovedanje i vizuelnu komunikaciju, najavljuju iz DOB-a.
To je zajednički poduhvat Udruženja “Svet stripa” iz Kragujevca, Doma omladine Beograda i Udruženja stripskih umetnika Srbije (USUS), sa brojnim partnerima u zemlji i inostranstvu – umetničkim, kulturnim, obrazovnim i naučnim ustanovama.
Najširoj publici ponudiće predavanja, tribine, promocije, kurseve i radionice, stručno-naučne skupova, festivale i konvencije, istraživanja, izdavaštvo, stručne procene i drugo.
U probnom periodu, do juna, svake sedmice će u Domu omladine Beograda biti predstavljana svetska i domaća remek dela, ugledni i mladi autori, Politikin Zabavnik dan pre izlaska, međunarodni stručni skupovi i organizovan program povodom 40. godišnjice grupe “Beogradski krug 2”.
Programi će se realizovati i u drugim prostorima i gradovima, u okviru programa “Dom omladine Beograda u gostima”, a prvi takav je već bio 5. aprila u Domu kulture “Ribnica” u Kraljevu gde je premijerno predstavljen nacrt nacionalne strategije za strip kao i sam Centar za umetnost stripa.
Slede Kragujevac (21. april), Niš (Međunarodni festival Nifest, 11-4. maj), Šabac (Noć muzeja, 20. maj), Vršac, Valjevo, Leskovac…
Osnivanjem Centra za umetnost stripa potvrđuje se i dalje razvija fenomen da je Srbija i naš region već pun vek središte stripske umetnosti u istočnoj Evropi, ističu iz DOB-a.
Strip je, kako navode, komparativno gledano najuspešnija srpska kulturno-umetnička oblast po planetarnoj raširenosti, kako po kvantitetu i masovnosti, tako i kvalitetu i kritičkoj recepciji na svim meridijanima.
Da u srpskoj kulturi i društvu, umetnost stripa ima posebno mesto, vidi se “od likovnog pripovedanja na srednjevekovnim freskama i žitijnim ikonama, preko utemeljivanja moderne kulture od sredine 19. veka (u stripu su učestvovali i Jovan Jovanović Zmaj, Milan Jovanović Batut i mnogi drugi velikani), zatim perioda 1935-1941. kada je Beograd bio umetnički centar stripa za celu Evropu, izdavački bogatog perioda SFRJ, do današnjih dana koji, uprkos ekonomskoj krizi, po stvaralačkom značaju predstavljaju novo zlatno doba ove umetnosti kod nas”.