Spotify ponovo pred sudom… Dovode nas u zabludu, preporuke su “nameštene”?

0
7
Spotify/Photo: Pixabay/Photo: Shutterstock
Oglasi

Spotify je (opet) u problemu: protiv kompanije je podneta kolektivna tužba koja tvrdi da su Discovery Mode i uredničke plejliste “savremeni oblik pejole*”.

Tužba je podneta 5. novembra u Njujorku. Kako piše Billboard, u njoj stoji da “Spotify zloupotrebljava poverenje predstavljajući se kao platforma za organske preporuke, a zapravo te preporuke tajno prodaje onome ko najviše plati”.

Dalje se navodi da su alati za preporuke obmanjujući i da funkcionišu kao “pay‑for‑play” program, dok korisnike ubeđuju da su preporuke neutralne i zasnovane na ukusu.

Grupa Toto reagovala na pojavu lažnog instrumental na Spotifyju: To nije naše – to je AI!

Slučaj je pokrenula korisnica Ženevjev Kapolongo, koja želi da zastupa “milione” slušaoca koji su, tvrdi, dovedeni u zabludu. Kaže da je godinama koristila alat za otkrivanje muzike, ali je “stalno dobijala iste numere velikih izdavača” koje “malo liče na njen ukus”.

Spotify je odgovorio nazivajući navode “besmislicom” i pozvao korisnike da pročitaju detaljno objašnjenje alata. U izjavi za Billboard dodaju da je Discovery Mode funkcija kojom izvođači označavaju prioritetne pesme za algoritamsko razmatranje u ograničenim kontekstima (Radio, Autoplay i određeni Mixes), da ne “kupuje” preslušavanja, ne utiče na uredničke plejliste i da je jasno objašnjena u aplikaciji i na sajtu.

King Gizzard and the Lizzard Wizard povukli svoju muziku sa platforme Spotify: Nećemo da finansiramo AI oružje…

Massive Attack povukli svoju muziku sa platforme Spotify u znak protesta…

Advokati Kapolongo tvrde da obaveštenje tipa “komercijalni razlozi mogu uticati” ne otkriva koje su pesme komercijalno promovisane, pa korisnici ne mogu razlikovati pravu personalizaciju od prikrivnog oglašavanja.

Spotify ponovo pravi sr… Lažne AI pesme na verifikovanim profilima preminulih autora

Discovery Mode, predstavljen 2020, već je bio predmet istrage u Kongresu SAD zbog sličnosti sa pejolom. Iako platforma nudi stranicu “About Recommendations”“, tužba tvrdi da to ne pruža dovoljno jasnoće.

Tužba podneta u Njujorku tvrdi da je Spotify prekršio zakone savezne države Njujork o lažnom oglašavanju i obmanjujućoj poslovnoj praksi.

  • Pejola (engl. payola, od pay – platiti i Victrola – stari naziv za gramofon) označava nelegalnu praksu plaćanja ili davanja drugih koristi radijskim stanicama, DJ-evima, producentima ili medijima kako bi se određena pesma češće puštala, promovisala ili uvrstila na top liste.
    U suštini, to je potplaćivanje radi promocije muzike – skriveni oblik reklame koji se predstavlja kao urednički izbor.

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime