Samo nekoliko dana prošlo je od objave promotivnog spota Rijeka – European Capital of Culture koji je režirao Dalibor Matanić, a u ovom momentu na YouTube kanalu prednjače negativne ocene za isti.
Pod službenim nazivom “Port of diversity” (Luka različitosti) grad Rijeka 2020. godine postaje službena prestolnica evropske kulture. Promotivni spot, premijerno pušten u ponedeljak 25. marta, snimio je reditelj Dalibor Matanić.
Nošen idejom “Luke različitosti” Matanić se poigrao motivima supkultura i mladih sudarajući i spajajući suprotnosti na način kako smo to već navikli da očekujemo od jednog Leta 3 (koji je takođe postao zaštitni znak tog grada kad je u pitanju rok muzika), a sve je podloženo muzikom (takođe riječke) grupe Jonathan.
Ali, nije dugo trebalo da video spot postane kontroverzan.
Spot je pregledan skoro 90.000 puta, a negativnih ocena ima više od pozitivnih. Time je ova promotivna kampanja verojatno i jedina u istoriji izbora EPK koju je domaća javnost dočekala na nož.
Reakcije su potpuno podeljene, od onih koji prihvataju spot i njegovu ‘pomaknutost’ kao kulturni trademark Rijeke, koja odavno slovi i kao rokerski grad, do onih kontra mišljenja.
Oni koji ne prihvataju Matanićev spot imaju široki spektar kritika. Počevši od toga da je uzalud ulupano pola miliona kune (oko 67.000 evra), koje je po njihovim savetima trebalo usmeriti najugroženijim slojevima građana, do onih konzervativnijih pogleda koji su očekivali spot u smislu turističke razglednice na kojima bi trebalo da se vide, na primer, Riječki korzo ili Trsatska gradina, preko onih koji jednostavno ne vole grupu Jonathan ili im smeta pojavljivanje američkog astronauta, pa do radikalnih kritika onih koji ne podnose bilo kakve konotacije na LGBTQ populaciju u bilo kakoj korelaciji s Hrvatskom (makar se radilo o baletanu odevenom u balerinu).
Luka različitosti? Itekako. Potpuno suprotstavljenih različitosti.
HL/Izvor: ravnododna.com