Grupa Queen nastavlja da ispisuje muzičku istoriju i to (ponovo) zahvaljujući svojoj kultnoj pesmi “Bohemian Rhapsody”. Naime, video spot pesme dostigao je 1.000.000.000 (da, milijardu) YouTube pregleda i time postao prvi muzički spot iz perioda od pre 1990-ih koji je na toj platformi dosegao tu neverovatnu brojku!
“Jedna milijarda YouTube pregleda za “Bohemian Rhapsody”! Neverovatno nam je da naša muzika još uvek ima ovakav uticaj – hvala vam na tome!”, piše u objavi Queena na njihovoj službenoj Facebook stranici povodom ovog uspeha.
Spot za “Bohemian Rhapsody”, singl objavljen 1975. godine, generalno se smatra prvim promotivnim muzičkim video spotom, čime je obeležena istorija i otvorena su vrata formatu koji će muzičari i muzička industrija oberučke prihvatiti u decenijama koje su usledile. I pesma i video su i danas od velikog značaja i inspirišu i zabavljaju fanove širom sveta, više od 40 godina od svoje originalne objave.
Legenda kaže kako je Fredi Merkjuri pesmu “Bohemian Rhapsody” započeo da stvara kasnih 1960-ih, za vreme studentskih dana, da bi je bendu delimično predstavio tek početkom 70-ih. U svom stilu, šepurio se kako ima materijala za tri pesme, ali da razmatra da sve stihove spoji u jednu dugu ekstravagantnu muzičku priču. Finalna verzija oblikovana je u “revolucionarnu” šestominutnu mini-rock operu i ubrzo je postala Queenova definišuća pesma i zaštitni znak.
Za snimanje video spota, inspirisanog naslovnom stranom albuma “Queen II”, grupa je angažovala reditelja Brusa Goversa, koji je s članovima grupe video snimio za svega tri sata u Elstree Studiju, a toga se prisetio i sam:
– Sa snimanjem smo započeli u pola 8, završili smo u pola 11, i 15 minuta kasnije smo već bili u pabu!
Video je premijerno prikazan 20. novembra 1975. godine u popularnoj emisiji Top Of The Pops, već u prvim minutama zaintrigirao publiku, a sve ostalo je istorija.
Pesma je po objavljivanju došla do #1 UK Singles Chart i tu se zadržala punih devet sedmica, dok je u SAD ušla u Top 10 i time postala Queenov prvi singl s kojim su uspeli da dostignu top 10 poziciju US Singles Charta.
Kako bi proslavili brojku od milijardu YouTube pregleda, grupa je tim povodom predstavila remasterizovanu HD verziju video spota, koja je premijerno i ekskluzivno dostupna na službenom Queenovom YouTube kanalu.
Uz to, Queen, YouTube i Universal Music pokrenuli su i globalnu kampanju “You Are The Champions”, kojom pozivaju fanove širom sveta da se uključe u kreiranje tri nova video spota grupe. Naime, kako stoji na službenoj stranici kampanje, pozivaju se plesači, pevači, muzičari i vizuelni umetnici da kreiraju i prijave svoj video-sadržaj za pesmu po izboru – “A Kind Of Magic”, “Bohemian Rhapsody” i “Don’t Stop Me Now”, i time sebi pruže priliku da upravo njihove kreativne prijave budu odabrane kao novi službeni video spotovi navedenih pesama. Prijave za kampanju započeće u narednim danima, a svi detalji dostupni su na službenoj stranici kampanje: https://www.youarethechampions.com/
HL/Izvor: soundguardian.com