Sarajevo je protekle subote bilo epicentar ljubavi u regionu, a sve u okviru velike društvene kampanje #ShareLove koja za cilj ima stvaranje i širenje dobrih susedskih odnosa i podsticanje mira i tolerancije.
U zgradi RTV Doma u Sarajevu održana je panel diskusija “Tiha balkanska većina”, kao i velika #ShareLove žurka sa zvučnim imenima elektronske scene.
Značajnu podršku ovoj regionalnoj akciji prvi put je pružio i “Balkan Tube Fest”, održan istog dana u Sarajevu, kroz fristajl rep najpopularnijeg balkanskog jutjubera Bake Praseta i Najboljih ortaka. Kampanju #ShareLove pokrenula je EXIT fondacija iz Novog Sada, u saradnji sa Munja Inkubatorom Društvenih Inovacija iz Sarajeva, najposećenijom info platformom za osnaživanje mladih hocu.ba, a uz podršku Ambasade SAD u Bosni i Hercegovini.
Uvod u pravi #ShareLove spektakl, koji je u subotu drmao Sarajevo, bio je nastup Bake Praseta i Najboljih ortaka, kao takođe popularnih YouTube zvezda. Njihove fristaj rime bile su inspirisane kako akcijom širenja ljubavi, tako i platformom “Tihe balkanske većine” koju je EXIT formirao 2016. godine, okupivši istaknute javne ličnosti koje su ustale protiv rastućih tenzija među državama u regionu.
Na tribini “Tihe balkanske većine”, održanoj u popodnevnim časovima u RTV Domu, govornici su bili ujedinjeni u tome da mladi treba da stvaraju svetlu budućnost Balkana kroz konkretne akcije, inovacije, kreativnost i međusobno povezivanje.
Ivan Petrović, predsednik UO Exit fondacije, koja je pokretač regionalne akcije #ShareLove, istakao je da Exit uvek šalje pozitivne poruke i pozvao mlade da generišu pozitivne promene kroz rad na sopstvenom razvoju i unapređenju svog okruženja:
– Ključno je da svako uradi koliko može, a nakon toga udruženi možemo da pomerimo planine. Postoje u biti samo dva pola: na jednoj strani je ljubav, a na drugoj je strah. Sve što treba da uradite je da budete na pozitivnoj strani, na kojoj su ljubav i radost, da svoje akcije i pažnju usmerite u tom pravcu, da se udružite sa ljudima koji pozitivno vibriraju, i onda se dešavaju čuda.
Na pitanje moderatorke panela Aide Alilović Jokanović šta bi trebalo konkretno da se uradi kako bi se stanje na Balkanu popravilo, direktor Inkubatora društvenih inovacija “Munja” Jan Zlatan Kulenović izjavio je:
– Mladi ljudi pre svega moraju da budu proaktivni. Jure će svojim primerom sigurno motivisati druge da deluju i samo tako se može stvoriti pozitivni domino efekat. Druga važna stvar jeste kritičko razmišljanje, jer se ponekad moramo staviti u poziciju drugih ljudi da bismo ih dobro razumeli.
Ida Prester, frontmenka bendova Maika i Lollobrigida, rekla je kako je svog muža upoznala na EXIT festivalu, čime na najbolji način dokazuje da je deo “Tihe balkanske većine:
– Ja radim svuda gde se priča naš jezik i uvek nosim tu poruku da se mi svi znamo i razumemo, samo treba da budemo dovoljno pametni da se spojimo i napravimo nešto konstruktivno.
Publici koja je aktivno učestvovala na panelu obratio se i Jure Zubčić, aktivista iz Zadra, čiji je akt ispravljanja grafita mržnje u natpis ljubavi u Zadru uzburkao region, izjavio je kako svako ima svoj način da se bori protiv nacionalizma:
– Svi smo ovde drugačiji, neko možda neće uzeti sprej, ali će uraditi nešto drugo. Verujem da svi u sebi imamo nagon da reagujemo na ksenofobiju i ne treba da se bojimo da delujemo protiv toga, jer postoji ta tiha balkanska većina koja daje podršku i stoji iza ispravnih postupaka.
Nemanja Cvetković, predsednik udruženja “Balkanac”, čiji je dokumentarni film “Kuća je tamo gde su mi prijatelji” bio premijerno prikazan nakon panela, istakao je da mladi moraju biti pokretačka snaga regionalnog povezivanja i promene društva konkretnim delovanjem.
Pozitivna atmosfera doživela je vrhunac u večernjim časovima kada je u istom prostoru održana i velika #ShareLove žurka, u organizaciji EXIT festivala i Garden of Dreams, a uz podršku Ambasade SAD u Bosni i Hercegovini.
Publiku iz celog regiona su na nogama do jutarnjih časova držali danski DJ Matthew Dekay, kao i elektronski umetnici iz svih republika bivše Jugoslavije After Affair b2b Kristijan Molnar, Alex Ranerro b2b Lawrence Klein i DJ Flooder b2b P.S.
Društvena kampanja #ShareLove poziva ljude da na svojim društvenim mrežama podele pozitivne poruke i primere regionalne tolerancije, a najbolje i najautentičnije Instagram i Facebook objave koje sadrže i obavezne heštegove #sharelove i #tihabalkanskavecina, biće nagrađeni ulaznicama za EXIT, Sea Dance i Sea Star festivale.
Akcija traje do 1. juna, a prikupljene poruke biće upućene direktno sa bina na Exitu i drugim festivalima širom regiona.