Dugogodišnji fotograf magazina Lajf Stiven Šapiro, koji je nedavno objavio kolekciju fotografija britanskog muzičara Dejvida Bouvija, rekao je da je o knjizi počeo da razmišlja u oktobru 2015, ali da je Bouvijeva smrt u januaru prošle godine, sve promenila.
– O samoj knjizi i šta će se naći u njoj počeo sam da razmišljam u oktobru 2015. Počeli smo da radimo na njoj i Dejvid je rekao da je to dobar projekat. Zatim smo odložili rad na knjizi nakratko…. Odjednom je Dejvid umro i odjednom je detalj s Kabalom postao važan i zbog toga što nosi istu odeću kao na koricama knjige. Ovo je dovelo do promena i načina na koji smo hteli da uradimo knjigu. Njegova smrt je šokirala sve. Ona je sve promenila – rekao je Šapiro u intervjuu za portal Kaleidoskop media povodom godišnjice Bouvijeve smrti.
Tokom višedecenijske karijere, Šapiro je fotografisao Martina Lutera Kinga kada je predvodio marš u Selmi za vreme borbe protiv segregacije u SAD, zatim predsedničku kampanju senatora Roberta Kenedija, a bio je zadužen i za fotografisanje setova za filmove poput Kopolinog “Kuma” i Skorsezeovog “Taksiste”. Fotografisao je i Mohameda Alija, Endija Vorhola, Semjuela Beketa, Žaklinu Onazis, Reja Čarlsa…
U intervjuu za portal Kaleidoskop media, Šapiro je rekao da je prvi put radio s Bouvijem 1974. godine u Los Andjelesu kada ga je slikao za privatnu foto sesiju. On je radio i fotografije koje su kasnije krasile omote za albume poput “Station to Station” i “Low”, a koje, kako je rekao, pokazuju kako su stil i imidž Bouvija evoluirali u to vreme, kada je tražio sebe u različitim likovima, ali i istraživao nepoznato.
– Bio je veoma lak za saradnju i to jeste bila saradnja. Ja sam samo realizovao njegove ideje i to je bio početak naše saradnje – ispričao je Šapiro u intervjuu za portal Kalidoskop media u kojem je govorio i o saradnji s drugim velikim imenima koje je tokom višedecenijske karijere fotografisao.